Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش صالحیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان تامین اجتماعی پس از احراز شرایط مقرر در قانون تامین اجتماعی در قالب ۲ دسته تعهد بلندمدت و کوتاه‌مدت از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۳ درصد جمعیت مهاباد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است، ادامه داد: ۱۰۶ هزار و ۶۶۳ نفر از شهروندان این شهرستان در قالب ۳۲ هزار و ۶۵۹ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۶۵۴ نفر در مهاباد نیز در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده و به صورت ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.

رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان مهاباد با بیان اینکه پنج هزار و ۶۴۴ نفر نیز دارای حقوق مستمری هستند، عنوان کرد: پرداخت به‌موقع مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اولویت‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی است و افراد تحت پوشش نگران دریافت مستمری خود نباشند.

وی در خصوص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی نیز بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون چهار هزار و ۵۳ کارگر ساختمانی در انواع حرفه‌های مختلف از جمله آرماتوربند، بتن‌ساز و بتن‌ریز، گچ‌کار، جوشکار، بنّای سفت‌کار، کاشی‌کار، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، درب و پنجره‌ساز فلزی، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، برق‌کار ساختمان، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه و نقاش ساختمان تحت‌پوشش قرار گرفته‌اند که ۴۷ نفر آنان هم‌اکنون بالای ۵۰ سال سن دارند.

صالحیه تاکید کرد: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارایه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای سه هزار و ۵۸۹ کارگاه تولیدی دولتی و غیردولتی است.

بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم‌اکنون یک بیمارستان، یک دی‌کلینیک، سه پلی‌کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارایه می‌کند که یکی از دی‌کلینیک‌ها در مهاباد قرار دارد.

۵۶ درصد از جمعیت کشور زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۳ میلیون نفر را شامل می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان های مختلف بیمارستان تامین اجتماعی فنی و حرفه ای قانون قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک

شهرام محسنی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند