Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: به عنوان نماینده دولت باید به مردم استان گزارش دهم و اگر بزرگراه تبریز- سهند در موعد مقرر به اتمام نرسد به مردم اعلام خواهم کرد که چه کسانی در برابر این مسئله مقاومت می‌کنند.

محمدرضا پورمحمدی در آئین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران، به تاخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: تامین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی 140 هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی جزو نیازهای ضروری مردم استان است، افزود: بی‌توجهی به خواست مردم و مانع‌تراشی در مقابل پروژه‌های زیرساختی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز در محل اتصال سه کریدور ترانزیتی قرار گرفته است، افزود: با وجود این موقعیت ویژه، به دلیل تکمیل نشدن زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی، تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت ترانزیتی استان استفاده کنیم.
 
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و ایستگاه راه‌آهن خاوران، ابراز امیدواری کرد با احداث این ایستگاه تا دهه فجر سال 99 شاهد اتصال خط ریلی از مسیر میانه به تبریز باشیم.
 
پورمحمدی افزود: امید است با این اهتمام و جدیت در تکمیل شریان‌های ارتباطی، بتوانیم از عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه ترانزیتی خارج شده و از مزیت‌های فوق‌العاده استان در این زمینه استفاده کنیم.
 
وی در ادامه از توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان قدردانی کرد و گفت: هم‌اکنون یک سوم پروژه‌های آزادراهی و بخش قابل توجهی از بزرگراه‌های کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
 
وی در عین حال از برخی مانع‌تراشی‌ها در اجرای پروژه‌های حوزه راه‌سازی در استان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بخشی از بدنه اجرایی راه و شهرسازی و مدیران استانی هنوز حساسیت و ضرورت این مسأله را درک نکرده‌اند و همراهی خوبی با حرکت توسعه استان در این زمینه ندارند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های راه‌سازی و رفع موانع اجرایی آن‌ها وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی است، افزود: موضوع راه، از جهات مختلف چه از نظر نقش آن در توسعه اقتصادی و چه از نظر سلامتی و امنیت مردم دارای اهمیت است و نباید پروژه‌های راه‌سازی به خاطر بروکراسی اداری یا عدم همراهی افرادی که به حساسیت موضوع واقف نیستند بلاتکلیف بماند.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، پورمحمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران تنها یک ماه پس از افتتاح ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد، گفت: این سرعت عمل و جدیت و اهتمام نشان می‌دهد که اگر اراده انجام کار باشد، کار شدنی است.
 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راه آهن میانه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۲ خط اصلی انتقال آب تبریز با قدمت ۶۵ ساله که ۲ هزار لیتر در ثانیه بخش اعظمی از آب شرب مورد نیاز تبریز را انتقال می‌داد، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تبریز جابجا شد.

خانی افزود: این دو خط آب از ۶۵ سال پیش به طول ۴۰ کیلومتر برای انتقال آب ۱۰۰ حلقه چاه در مسیر سعید آباد، هروی و قزلجه میدان به تبریز اجرا شده بود، و ۴۰ درصد آب تبریز را تامین می‌کردند.

وی ادامه داد: این جابجایی بدون ایجاد قطعی آب برای مشترکان تبریز، در مسیر ۷۰۰ متری این خط، اجرا شد.

شهردار تبریز نیز با بیان انکه وجود این دو خط مانع تکمیل طرح شبدری خلعت پوشان و اجرای مسیر اتوبان تبریز باسمنج بود، گفت: با جابجایی این دو خط انتقال آب، تقاطع غیر هم سطح یا همان طرح شبدری خلعت پوشان و اتوبان مسیر باسمنج آماده اجراست.

به گفته هوشیار این پروژه ۳۷ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز