Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن داستان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: ۱۲۴ نفر از شهرستان های مختلف هرمزگان با ارسال ۱۵۱ داستان در جشنواره داستان کوتاه چی چکا شرکت کردند که نشان از ظرفیت ها و استعدادهای خوب نویسندگی در این استان است.

محسن بختیار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آثار از شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد، بندرلنگه، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بستک به دبیرخانه جشنواره چی چکا ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جشنواره داستان کوتاه چی چکا مرداد ماه سال جاری فراخوان خود را در ۲ بخش بزرگسال ونوجوان بدون محدودیت موضوعی منتشر کرد که ۴۲ نفر در بخش بزرگسال و ۸۲ نفر در بخش نوجوان با ارسال آثار خود، در این جشنواره شرکت کردند.

بختیار اضافه کرد: این جشنواره با همت انجمن داستان هرمزگان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و آثار رسیده، هم اکنون در مرحله انتخاب مقدماتی است.

وی توضیح داد: در انتخاب مقدماتی، انطباق آثار با شرایط کلی جشنواره مانند تعداد کلمات و برخورداری از چارچوب و عناصر داستان مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر انجمن داستان هرمزگان اضافه کرد: حضور ۱۲۴نویسنده و علاقمند به نویسندگی در نخستین تجربه یک رویداد ادبی استانی نشان دهنده ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی در سراسر هرمزگان است.

وی یکی از اهداف اصلی جشنواره چی چکا را شناسایی نویسندگان و علاقمندان به جریان داستان کوتاه در رده های مختلف سنی و بسترسازی برای قدم های بعدی مانند آموزش و معرفی نویسندگان و تسهیل چاپ آثار آنان اعلام کرد.

وی بر لزوم حمایت متولیان فرهنگی در بخش های دولتی و خصوصی از این جشنواره و دیگر رویدادهای ادبی مشابه برای تحقق اهداف آنها تاکید و اضافه کرد: با وجود تاثیرگذاری  وسیع و بدون مرز داستان نویسی در حوزه های فردی و اجتماعی، این هنر تاکنون در استان هرمزگان مورد توجه و حمایت لازم قرار نگرفته است.

معرفی داستان نویسان برتر : چهارم بهمن 

 دبیر اجرایی جشنواره داستان کوتاه چی چکا نیز در این نشست خبری گزارشی از روند و تقویم اجرایی این رویداد ارائه کرد.

به گفته محسن زهتابی مقدم، داوران بخش مقدماتی جشنواره تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن داستان هرمزگان هستند.

وی از ایرج بلوچی، پگاه نجفی خواه، هومن محمدکرمی، غزاله فاضل، امیرحسین روح نیا و مجید پولادخانی به عنوان داوران بخش نخست نام برد.

زهتابی مقدم با بیان اینکه برای داوری اصلی و نهایی جشنواره چی چکا، از نویسندگان شناخته شده ملی بهره گرفته می شود خاطر نشان کرد: مجید قیصری و رضا زنگی آبادی به همراه علی رضایی نویسنده و پژوهشگر نام آشنای هرمزگان، داوران اصلی این جشنواره هستند که انتخاب نهایی افراد و آثار برتر را برعهده خواهند داشت.

زهتابی مقدم اضافه کرد: ۱۰ داستان در بخش بزرگسال و ۱۰ داستان در بخش نوجوان به عنوان داستان های برتر توسط داوران اصلی انتخاب و مورد تقدیر قرار می گیرند.

دبیر اجرایی جشنواره چی چکا ادامه داد: از بین ۲۰ داستان برتر به نفرات اول، دوم و سوم در هر بخش (بزرگسال و نوجوان) به صورت جداگانه جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح سپاس اهدا خواهد شد.

وی درباره  برگزاری مراسم پایانی اظهار داشت: اختتامیه جشنواره دوم تا چهارم بهمن با برنامه های مختلف برگزار خواهد شد.

زهتابی مقدم افزود: در روزهای اول و دوم  جشنواره، کارگاه آموزشی توسط ۲نفر از داوران اصلی با حضور شرکت کنندگان در جشنواره و علاقمندان و اعضای انجمن داستان برگزار می شود و داستان خوانی تعدادی از شرکت کنندگان نیز، از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

به گفته دبیر اجرایی، سومین و آخرین روز جشنواره به مراسم اختتامیه و معرفی نویسندگان برتر و تقدیر از آنان اختصاص خواهد داشت.

برچسب‌ها جوایز ادبی جشنواره هرمزگان ادبیات بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی جشنواره هرمزگان ادبیات بندرعباس جوایز ادبی جشنواره هرمزگان ادبیات بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی صبح چهارشنبه همزمان با گرامیداشت مقام معلم با حضور مسؤولان، معلمان و دانش آموزان مقطع ابتدایی در سالن تربیت آموزش و پرورش شهرستان تربت جام با معرفی آثار برتر پایان یافت.

در این مراسم حسین امامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: برگزاری جشنواره‌ها در حوزه آب و خلق آثار ادبی در زمینه این مایع حیاتی به افزایش آگاهی مردم نسبت به منابع و استفاده بهینه از آب کمک می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان ر ضوی با اشاره به این که از طریق هنر می‌توان جامعه را هدایت و فرهنگ سازی کرد. خاطر نشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر برای تنویر افکار عمومی نسبت به استفاده بهینه آب و کمک به توسعه سازه‌های آبی در کشور رسالت دارند.

وی تصریح کرد: باید به موضوع فرهنگ سازی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه توجه جدی شود که مسؤولیت و رسالت آن متوجه اهالی فرهنگ و هنر و دست اندرکاران این بخش است.

استفاده از ظرفیت دانش آموزی به عنوان سفیران و مبلغین آب در بین خانواده‌ها

همچنین در این مراسم مرتضی اشراقی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره دست سازه‌های آبی استفاده از ظرفیت دانش آموزی به عنوان سفیران و مبلغین آب در بین خانواده‌ها بود.

ارسال ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

سعید روزی، مدیر دفتر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به این که این جشنواره برای نخستین بار در کشور توسط روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی طراحی و اجرا شده است ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در جشنواره گفت: ایده جشنواره دست سازه‌های آبی از سال ۸۵ در مدارس کشور مطرح شد و برای اولین بار در خراسان با محوریت تربت جام وبا این شکل و شمایل برگزار شد.

مدیر دفتر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با محوریت ارزش آب و کم آبی، پیشینه و تمدن، بهینه سازی چرخه آب، خلاقیت و نوآوری، قصه نویسی برگزار و تعداد ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و با رأی هیئت داوران تعداد ۳۰ اثر برتر انتخاب شد.

فرهنگ‌سازی در حوزه صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم و اثرگذار است

حجت الاسلام یدالله دامن پاک مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم و اثرگذار است و برای آینده کشور و زندگی راهی جز صرفه جویی و استفاده بهینه از آب نداریم.

گفتنی است؛ در این مراسم اساتید موسیقی مقامی شهرستان غلامحسین غفاری، فاروق کیانی و مردانشاهی با اجرای دوتار نوازی در کنار اجرای دکلمه و سرود و حرکات آئینی هنرنمایی کرده و مراسم شاد و مفرحی را برای دانش آموزان فراهم کردند، در پایان با اهدای لوح و جوایزی از دانش آموزان برتر جشنواره تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6100404

دیگر خبرها

  • فیلم جنجالی داستان شد؛ توقف شماره‌گذاری X ۵۵ پرو
  • هیات انتخاب «اولین جشنواره خیمه شب بازی» معرفی شدند
  • برگزاری جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان
  • کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • ۴ رمان مریلین رابینسون، نویسنده محبوب داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب
  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال