Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:27:26 GMT

آلودگی هوا جان 17شهروند کابلی را گرفت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۷۸۲۸

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد به دلیل آلودگی هوا در پایتخت، در یک هفته‌ گذشته ۱۷ شهروند این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد به دلیل آلودگی هوا در پایتخت، در یک هفته‌ گذشته ۱۷ شهروند این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 «فدا محمد پیکان»، معاون وزیر بهداشت افغانستان گفت در یک هفت گذشته بیش از 8 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در کابل، روانه بیمارستان‌ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، از این میان، تاکنون ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همزمان اداره‌ حفاظت از محیط زیست و شهرداری کابل، امروز طرح مشترکی را برای جلوگیری از آلودگی هوا در کابل به راه انداخته‌اند.

شاه زمان میوندی، رییس عمومی اداره‌ حفاظت از محیط زیست افغانستان با اعلام این خبر گفت که صدها ماسک در میان ساکنان کابل توزیع شده است. مقامات افغانستان از مردم کابل خواستند تا از آوردن کودکان خود در هوای آلوده جلوگیری کنند.

آلودگی هوا در کابل به یک نگرانی جدی برای ساکنان این شهر و دولت افغانستان مبدل شده تا جایی که اشرف غنی رییس‌جمهور خود ریاست مبارزه با آلوده‌گی هوا را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح امنیت محله‌محور پلیس و در پی اعلام چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی و اعلام نارضایتی شهروندان از قطعی تلفن‌ها و اختلال در اینترنت در سطح شهرستان اسفراین موضوع به صورت ویژه در دستورکارماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی سارق سابقه‌دار در حین تخریب و سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی شدند، افزود: ماموران بلافاصله متهم را به همراه سیم سوخته دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین بیان اینکه متهم تاکنون به ۸ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند، عنوان کرد: اموال مکشوفه توسط نماینده اداره مخابرات شناسائی و با هماهنگی قضائی تحویل مالباخته شد

کد خبر 6093616

دیگر خبرها

  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند