Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@16:46:29 GMT

آرزوهایی از جنس عشق و امید

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۸۲۴۶

آرزوهایی از جنس عشق و امید

جشنواره سی واره «رضایم به رضای تو» با هدف نشان دادن امید به زندگی نوجوان بهبهانی که سال‌هاست با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند در مشهد برگزار شد. جشنواره‌ای که در نوع خود برای نخستین بار برگزار شد و 30 دانشجوی تدوین برای به تصویر کشیدن امید به زندگی در آن شرکت کردند.

رضا آزادپور نوجوان خوزستانی که با وجود بیماری سرطان و سخت شدن شرایط ادامه زندگی هنوز هم از امید و عشق به زندگی می‌گوید پس از معرفی نفرات برتر جشنواره به آرزویش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هدی رشیدی مدیر مؤسسه پنجمین فصل قشنگ که همراه با جوانان اهوازی تاکنون آرزوهای بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان را برآورده کرده است از آرزوی جالب رضا و جشنواره‌ای که برای او برگزار شد به «ایران عصر» گفت: رضا سال‌هاست که به سرطان خون مبتلا شده و سه سال قبل وقتی قرار شد یکی از آرزوهایش را برآورده کنیم او بین موتورچهارچرخ و زیارت امام رضا(ع)، سفر به مشهد را انتخاب کرد. با کمک خیرین این سفر انجام شد و او به آرزویش رسید. بهمن سال 96 حال رضا وخیم‌تر شد و در آی‌سی‌یو بستری شد. آن روز خدام حرم امام رضا(ع) با پرچم گنبد حرم به بیمارستان آمدند. رضا با دیدن پرچم بشدت منقلب شد و از او دعوت کردند تا دوباره میهمان آنها در مشهد باشد. رضا سه آرزو داشت. اول اینکه هر سال به مشهد سفر کند. دوم اینکه آدم مشهوری شود و سوم خرید موتور چهارچرخ. رشیدی در ادامه از برآورده شدن دو آرزوی دیگر رضا اینگونه گفت: بعد از سفر رضا به مشهد اشکان ضیایی یکی از مستند سازان خراسانی مستندی از رضا تهیه کرد و همین آغاز برگزاری جشنواره‌ای به‌نام «رضایم به رضای تو» شد و آثار زیادی از سوی تدوینگران به این جشنواره ارسال و سرانجام با داوری مستند سازان و استادان و خود رضا اثر برتر معرفی و در یکی از سینماها به نمایش درآمد. به این ترتیب رضا به آرزوی دومش رسید و در پایان جشنواره نیز یک دستگاه موتورچهارچرخ از سوی یکی از میهمانان جشنواره به او هدیه شد. اشکان ضیایی مستند ساز هم با بیان اینکه امید به زندگی این پسر نوجوان انگیزه‌ای بود که باعث شد مستند زندگی او را بسازد گفت: رضا بهار سال گذشته به مشهد آمد و وقتی از نزدیک او را دیدم احساس کردم امید به زندگی در این پسر با وجود درد و رنج بیماری قابل ستایش است. روحیه او از ما که در سلامت هستیم قوی‌تر است و تصمیم گرفتم تا مستند او را بسازم. در ادامه کار فاصله‌ای افتاد. بعدازمدتی تصمیم گرفتم برای تدوین فیلم مستند رضا دانشجویانم را مشارکت بدهم و از 30 دانشجوی تدوین خواستم تا 30 فیلم با موضوع رضا را تدوین کنند و آن را به رقابت بگذارند. از بین فیلم‌ها 5 اثر به مرحله نهایی راه یافت. در این مدت دانشجوها علاقه زیادی به شخصیت رضا پیدا کرده بودند و تصمیم گرفتیم جشنواره به‌نام سی واره رضایم به رضای تو را برگزار کنیم. این مستندساز ادامه داد: در مرحله نهایی از رضا دعوت کردیم همراه با یکی از مدرسان عکاسی و یک مستند ساز دیگر آثار را داوری کنند و سرانجام اثر سکینه دسترس به‌عنوان اثر برتر معرفی و تندیس جشنواره توسط رضا به این دانشجو اهدا شد. شب فراموش نشدنی بود. در اختتامیه جشنواره برای اینکه رضا را خوشحال کنیم یک موتورچهارچرخ اجاره کرده بودیم چون توانایی مالی خرید موتور را نداشتیم اما   بعد از مراسم اختتامیه یکی از شرکت‌کنندگان اعلام کرد هزینه خرید موتورچهارچرخ را پرداخت خواهد کرد و به این ترتیب رضا که به گفته پزشکان تنها 20 درصد قلب او کار می‌کند بعد از معروف شدن به آخرین آرزویش  هم رسید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان، با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «چنشتی ها» به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

روستای چنشت از توابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی