Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@23:34:29 GMT

آزادی پنج رهبر کشمیری پس از چهار ماه بازداشت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۸۴۹۶

آزادی پنج رهبر کشمیری پس از چهار ماه بازداشت

نشریه «تایمز او ایندیا» روز دوشنبه در گزارشی نوشت که رهبران سیاسی آزاد شده متعلق به احزاب کنفرانس ملی، حزب دموکراتیک مردمی و کنگره هستند.

مقام های هندی  ماه گذشته نیز دو رهبر سیاسی کشمیری را آزاد کردند.

پیشتر سازمان های جهانی، چندین کشور خارجی و همچنین احزاب سیاسی مخالف هند خواهان آزادی هر چه زودتر رهبران سیاسی کشمیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر هند ۵ اوت(۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

پس از آنکه دولت هند امتیازات خاص کشمیر را لغو کرد، محدودیت های رفت و آمد در کشمیر برقرار شده و دسترسی به اینترنت در این منطقه  مسدود شد.

از آن زمان تاکنون محدودیت های کشمیر مانند منع رفت و آمد، وصل بخشی از خدمات تلفن ثابت و تلفن های همراه به صورت مرحله ای کاهش یافته اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کشمیر هند قانون اساسی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران

تین نیوز

رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران بیش از ۲۶۰۰ نفر از ۸۰ کشور برای حضور در نمایشگاه ایران اکسپو و اجلاس بین المللی ایران و آفریقا ثبت نام کردند، اما تنها ۲۰۰۰ نفر پذیرش شدند و مابقی عملا دفع شدند چون به دلیل محدودیت هتل های تهران، امکان میزبانی این تعداد مهمان در پایتخت عریض و طویل کشور وجود نداشت! محدودیت روابط دیپلماتیک بر صنعت هتلداری در کشور اثر گذاشته و رشد آن را متوقف کرده است.

به گزارش تین نیوز، زیرساخت ها نقش بسزایی در توسعه صنعت هتل داری دارند، شبکه های حمل و نقل عمومی شهری باید به گونه ای طراحی شوند که مسافران در کمترین زمان از فرودگاه به هتل برسند.

کمبود هتل در تهران به هر دلیلی که باشد، نشانه خوبی نیست؛ پایتخت با این روند، فرصت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کارساز را از دست می دهد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر