Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلانتری امروز در دیداری مهم و امیدبخش با "سعید محمد" فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص تسریع و شتاب بخشی و تعیین تکلیف نهایی در اجرای طرح حیاتی جاده ملی پاتاوه – دهدشت با بیش از ۲۰ سال از اغاز عملیات اجرایی آن دیدار و گفت و کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز امیدواری کرد با توجه به قول مساعد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و تخصیص اعتبار لازم این جاده مهم و حیاتی تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه خواستار تسریع در اجرای آن و بهره برداری ان در سریع ترین زمان ممکن شد.

وی یاداور شد: بدون شک جاده ملی پاتاوه – دهدشت در کنار آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده از سد کوثر  و همچنین سد تنگ سرخ از جمله طرح های مهم و اولویت دار این استان هستند که با بهره برداری از آنها تحولی شگرفی در زمینه توسعه این استان محروم شکل خواهد گرفت.

پروژه آبرسانی به ۴شهر دهدشت، سوق چرام و لنده به میزان یک هزار و ۷۰۰میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر ۱۵۲ هزار نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.

این طرح علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب ۳۵۰ روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز تأمین خواهد شد.

اجرای سد تنگ سرخ یاسوج نیز جمعیتی افزون بر ۲۵۰ هزار نفر در شهر یاسوج و روستاهای حومه را از نعمت آب اشامیدنی سالم برخوردار و افزون بر ۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه را زیر آب خواهد برد.

کلانتری تصریح کرد: جاده ملی پاتاوه – دهدشت به عنوان محور شریانی نقش تعیین کننده و راهبردی در خروج بسیاری از مناطق و روستاهای استان از جمله در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ از بن بست خواهد داشت.

وی افزود: جاده ملی پاتاوه - دهدشت یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز و شمال کشور است.

کلانتری این محور را از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان دانست و گفت: تاکنون برای بهسازی و تکمیل این محور از سوی دفتر مقام معظم رهبری کمک های شایانی صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های راهسازی در این استان و از جاده های شریانی در کشور محسوب می شود که اکنون طولانی شدن روند اجرای آن به ویژه قطعه سوم آن تا حدودی سبب تعجب مردم منطقه نیز شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع ۱۳۶ کیلومتر این طرح در چهار قطعه طراحی شده که ۶۳ کیلومتر آن(قطعه سوم) یکی از سخت ترین مراحل اجرای آن محسوب می شود.
مجموع پیشرفت فیزیکی این ۶۳ کیلومتر را نیز بالای ۷۸درصد ذکر کرد و گفت: همچنان ۳۳ کیلومتر آن باقی مانده است.
کلانتری یادآور شد که جاده ملی پاتاوه - دهدشت دارای ۱۵ دهنه پل و تونل به طول بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که از این مجموع کمتر از ۳۰۰ متر آن احداث نشده و باقی مانده است.
افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در مرداد سال ۱۳۹۶ و یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز در سال گذشته نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.
این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

کلانتری خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار این طرح ملی حداکثر تا خردادماه ۹۹ به طور کامل  به بهره برداری می رسد.

استاندار به مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در استان اشاره کرد و گفت: این مطالبات از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه پیگیری و تامین خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: مقرر شد قرارگاه خاتم الانبیا در موعد مقرر این طرح مهم و ملی را به بهره برداری رسانده و تحویل دهد.

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این دیدار با تشکر از پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بر تسریع در روند اجرای این ۳ طرح مهم تاکید کرد و گفت: در تلاشیم که با تخصیص اعتبار مناسب این طرح در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: مردم غیور و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد شایسته بهترین شیوه خدمات رسانی هستند و ما نیز تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن تعهدات قرارگاه به کار خواهیم بست.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد راه و شهرسازی حسین کلانتری توسعه پایدار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد راه و شهرسازی حسین کلانتری توسعه پایدار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص کهگیلویه وبویراحمد راه و شهرسازی حسین کلانتری توسعه پایدار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزاد راه‌های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف وحادثه خیز آزاد راهی و ۳ نقطه بزرگ راهی و ۲ نقطه نیز در راه‌های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.    وی خاطر نشان کرد: برای رفع یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محور‌های مواصلاتی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید انجام شد.    مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که ۱۰ عملیات در مسیر بزرگراهی و ۲ عملیات در مسیر راه اصلی بوده اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.   دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال، تعمیر و نصب شد.   وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلوی اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها طی سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • موسوی پور: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نخواهد شد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال