Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@07:46:49 GMT

دولت بولیوی سفیر مکزیک را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۸۸۲۷

ساعت 24-رئیس جمهوری موقت بولیوی از اخراج سفیر مکزیک در این کشور خبر داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جینین آنی‌یز، رئیس جمهوری موقت بولیوی امروز دوشنبه اعلام کرد کرد که سفیر مکزیک را از این کشور اخراج کرده است.

وی گفت: سفیر مکزیک حاکمیت بولیوی را نقض کرده است و به همین منظور به این دیپلمات ۷۲ ساعت وقت داده شده تا لاپاز را ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مکزیک اخیرا اعلام کرده بود که پلیس بولیوی در تردد مقام‌های اسپانیایی که برای دیدار با سفیر مکزیک در لاپاز به محل سکونت وی رفته بودند، اختلال ایجاد کرده است.

این اقدام به مناقشه‌های تازه میان دو کشور و ادعای مکزیک مبنی بر جاسوسی بولیوی از تاسیسات دیپلماتیک این کشور دامن زده است.

در مقابل کارن لونگاریک، وزیر خارجه بولیوی نیز در یک نشست خبری گفت، دیپلمات‌های اسپانیایی با مردانی که صورت‌هایشان پوشیده بود و تلاش می‌کردند تا محرمانه وارد محوطه سفارت شوند، همراه بودند.

او گفت، مقام‌های دیپلماتیک حق پنهان ساختن هویت خود را ندارند و پلیس به همین علت جلوی آنها را گرفته است. این یک تهدید آشکار  علیه امنیت هیات دیپلماتیک مکزیک بود و مراتب اعتراض رسمی به دولت اسپانیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل اعلام خواهد شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا