Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ما در محل تحصیل یا کارمان پیوسته موفقیت‌های دیگران را می بینیم که با شرایط سخت همچنان به کار و تحصیل ادامه می  دهند و برایمان این سوال پیش می آید که این همه انرژی و شوق را از کجا می‌آورند؟!

این روزها در کنار مشکلات و دغدغه های عموم مردم و کنار مشکلات اجتماعی شاید صحبت کردن از امید و موفقیت قابل درک برای مردم نباشد ولی برای کنار آمدن با مشکلات باید یک محرک داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرکی با عنوان انگیزه!

حتی کسی که می‌گوید دیگر انگیزه خود را از دست داده است به عنوان یک رفتار این شخص باز هم انگیزه دارد اما به ظاهر انگیزه را در خود کشته است.

موفقیت نشدن  فرد در زندگی، نداشتن استعداد یا مهارت نیست،بلکه مهم‌ترین چیزی که یک انسان در زندگی به آن نیاز دارد، داشتن انگیزه است. اگر شما فاقد انگیزه باشید پس از مدتی خسته شده و با بهانه‌های مختلف کارتان را رها خواهید کرد.

مهم ترین انگیزه برای ادامه دادن به زندگی چیست؟ این سوالی بود که از پیر و جوان پرسیدیم،یکی گفت پول، یکی گفت سلامتی، زندگی کردن ،داشتن یه شغل خوب، داشتن حال خوب ، داشتن راهنما و تلاش مداوم، حالا واقعا سوال اینجاست به نظر شما انگیزه یعنی چه؟


به سراغ یکی از ترین های انگیزه رفتیم، حسین گلستانی عضو تیم ملی والیبال نشسته و دارنده ۱۷ مدال رنگانگ جهانی.

انگیزه ای برای ورزش نداشتم

حسین گلستانی عضو تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آمدنم در ورزش خیلی اتفاقی بود ،خیلی رغبت به ورزش نداشتم، تنها یک جلسه تمرینی رفتم و طوری شد که ورزش  ادامه پیدا کرد و دیدم که می توانم در این راه موفق شوم،ورزش  اولویت زندگیم شد.

وقتی وارد ورزش والیبال شدم چند تاثیر عمده در زندگیم داشت اوایل کار بحث مادی درمیان نبود،ورزش روحیه خوبی به من می داد.

آغاز جدال با ناامیدی

زمانی که تصادف کردم،از چند ناحیه دچار شکستگی شدم و دکتر در این باره گفت تمام عصب ها از بین رفته و چون آن موقع حدود هشت ساله بودم متوجه منظور دکتر نشدم بعدها که کمی بزرگتر شدم متوجه نقص پاهایم شد،زمانی که بچه ها در مدرسه فوتبال بازی می کردند من با حسرت به آن ها نگاه می کردم و می گفتم چرا من نمی توانم بازی کنم، اتفاق‌های بدی برایم پیش آمد ،خیلی احساس ناامیدی می کردم.

 این رفتار من برای ۷۰ درصد از افرادی که صدمه جسمی می بینند،پیش می آید.خیلی ها گوشه گیر می شوند و دوست ندارند در جامعه خیلی حضور داشته باشند، ولی با ورزش خیلی روحیه گرفتم و اعتماد به نفسم بالا رفت و این باعث شد که ورزش را  رها نکنم و یکم که جلوتر رفتم دیدم می توانم پیشرفت کنم.

بعدها که توانستم در والیبال به پیروزی برسم،بحث مادی ورزش هم خیلی انگیزه ایجاد می کرد.دیگر  اولویت اول زندگیم  ورزش بود.

قبل از ورزش دوست داشتم، مهندس بشوم، ولی زمانی که دیدم می  توانم پیش رفت بیشتری داشته باشم ورزش اولویت من شد، و در کنار ورزش به تحصیلاتم هم ادامه دادم.

ورزش انگیزه ایجاد می کند


خود ورزش مستقیما روی روحیه افراد تاثیر می گذارد، ورزش ایجاد شور و نشاط در فرد می کند، علاوه بر این اگر ورزش را به طور حرفه ای دنبال کنی،همه احترام ویژه ای برای  یک ورزشکار حرفه ای قائل هستند، البته  یک سری توقعاتی هم از جانب مردم  هست.


زمانی که ورزش را شروع کردم یک  هدف در سر داشتم و اینکه  با تیم ملی به قهرمانی برسم.

راه‌های انگیزه داشتن


 ملکی، روانشناس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،گفت: انگیزه ،فرآیند انجام رفتار ما را مشخص می کند و موجب حفظ فعالیت می شود  و الگوی هدایت رفتار است.

او ادامه داد:اگر  زندگی هدفمند باشد انگیزه یک کشاننده است،علاقه ،نیاز ،غریزه،  تلاش و انتظارات خود فرد و اطراف فرد به طور کلی نیازمند شکوفایی است، اگر هرکدام از این موارد پرورانده شود در واقع راه انگیزه باز می شود، انگیزه یک  مفهوم گستره‌تر از علاقه و دلبستن به هدف است.



این روانشناس عنوان کرد:انگیزه ما را برانگیخته می کند و سوق می دهد به یک رفتار مشخص و این عامل می تواند درونی و بیرونی باشد.

او ادامه داد:وقتی ما یک سری مهارت ها را درک کنیم انگیزه ما دوچندان می شود مثل خودآگاهی و خودشناسی اگر این‌ها در فرد شناخته شود دو فاکتور مهم برای انگیزه است، چون با کسب این مهارت‌های اکتسابی انگیزه ناخود آگاهی در زندگی ما شکل می گیرد.

چه کنیم دلسرد نشویم؟


این روانشناس گفت: تکراری بودن، نداشتن خلاقیت و روزمرگی باعث دلسردی می شود، خلاقیت موجب روزمرگی کم‌تر  و دلسردی کمتر می شود.


مرز میان انگیزه و علاقه


ملکی گفت:انگیزه  بخش جدانشدنی از زندگی است، حتی رفع تشنگی و رفع خستگی و گرسنگی هم که جز روزمرگی هر فرد است دارای انگیزه است، از پایین‌ترین سطوح تا بالا‌ترین سطوح زندگی نیازمند انگیزه است زندگی منهای انگیزه اصلا وجود ندارد.

چرا بعد از مدتی از تلاش خسته می شویم؟

این روانشناس عنوان کرد:چهار فاکتور می‌تواند برای رسیدن به هدف بسیار موثر باشد، موقعیت و محرک‌های بیرونی ، مزاج حالت درونی فرد ، هدف و هدفمند بون فرد ،ابزار‌های دست یابی به هدف، اگر روی این چهار عامل  تمرکز بیشتر باشد، برای رسیدن به هدف بهتر است.

او در آخر گفت: انگیزه‌های درونی توسعه و پیشرفت و شکوفایی بهتری برای فرد دارد محرک‌های بیرونی اگر درونی شوند فرد در مسیر درست قرار می گیرد.

انگیزه هم درونی است و هم بیرونی. انگیزه‌ بیرونی از محیط به فرد داده می‌شود و شامل پاداش‌هایی مانند جوایز، پول، اعتبار اجتماعی و تحسین دیگران است. انگیزه‌های ذاتی در درون فرد شکل می‌گیرند، مانند حل یک جدول متقاطع پیچیده و نظایر آن که صرفا نوعی لذت شخصی را به دنبال دارد.

هدف گذاری

بسیاری از ما مرزهای انگیزه را با هدف گذاری به درستی تشخیص نمی‌دهیم،به عنوان مثال هدف خود را به درستی مشخص نکرده‌ایم، اما فکر می‌کنیم مشکل‌مان بی انگیزگی است.

هم‌چنین کم نیستند کسانی که دغدغه انگیزش تحصیلی دارند، اما مشکل اصلی آن‌ها ابهام در هدف گذاری تحصیلی و آموزشی است.

این روز‌ها در کنار مشکلات و دغدغه‌های عموم مردم و در کنار مشکلات اجتماعی شاید صحبت کردن از امید و موفقیت قابل درک برای مردم نباشد، ولی باید بپذیریم برای کنار آمدن با مشکلات باید یک محرک داشته باشیم محرکی با عنوان انگیزه!

امیدواری در شرایط دشوار بزرگ‌ترین هنر هر انسانی است،انگیزه همچون درختی ریشه دار دردل موفقیت است و با پرورش انگیزه در خود می‌توان ریشه موفقیت مان را بزرگ‌تر و محکم‌تر کنیم انگیزه مثل آهنربا موفقیت را جذب خود می‌کند و ما را به موفقیت می‌چسباند و جداسازی موفقیت و انگیزشی از هم کار غیر ممکن است.

گزارش از فاطمه غیور

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگیزه اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها

خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه می‌توانید با شماره ۱۴۶ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ مسعود ده نمکی

این هفته مسعود ده نمکی مهمان برنامه «برمودا» شد و با کامران نجف زاده درباره مسایل مختلفی گفت و گو کرد که بخش هایی از آن در رسانه ها بازتاب پیدا کرد. برخی از صحبت های ده‌نمکی تبدیل به خوراک برای رسانه ها شد مثل این مورد که گفته بود در دوره احمدی نژاد پیشنهاد وزیری فرهنگ و ارشاد را نپذیرفته است. بخشی هم باعث کنش های انتقادی شد مثل جوابش به سوالی درباره نقدها به خود که با استفاده از احادیث درباره نقدها بیان کرد که مومن همیشه در معرض آزار قرار دارد. او همچنین در این برنامه به برخی تخریب کنندگان همیشگی اش اشاره کرد که به او حسادت دارند. این بخش از حرف های او هم در برخی رسانه ها بازتابی منفی پیدا کرد.

ده نمکی در ماه رمضان و نوروز امسال سریال «رستگاری» را روی آنتن داشت که در میان چهار سریال پخش شده رتبه آخر را به دست آورد. فصل سوم سریال «جومونگ» در میانگین بازدیدهای تلوبیون که توسط مدیر این سرویس طی نشستی اعلام شد با فاصله ای بالاتر از این سریال قرار گرفته بود. هرچند ده نمکی در سینما فیلم های پرفروش و رکورداری ساخته است با این حال این سال ها سریال های او نتوانسته اند رتبه بالای پربازدیدها را کسب کنند.

جنجال هفته؛ نماوا و مصاحبه حاشیه دار یک مدیر

مصاحبه جنجالی محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس گروه «شاتل» و نایب رییس هیات مدیره نماوا تقریباً در چند روز اخیر بحث روز شبکه های اجتماعی و حتی فضای رسمی اخبار فرهنگی و هنری بود. مصاحبه ای که در آن به ارزان ترین و گران ترین هزینه ساخت یک قسمت سریال در شبکه نمایش خانگی اشاره کرده بود. یا در بخشی از سخنانش با واژگانی چون «بی اخلاق» قشر هنرمند و تهیه کننده را یاد کرده بود. مصاحبه ای که خیلی بی‌محابا و در جایی هم عصبی نه فردی مشخص بلکه همه افراد یک قشر را خطاب قرار داده بود.

این مصاحبه نه تنها واکنش های فردی و اشخاص حقیقی که بیانیه ها و پاسخ های صنفی و حقوقی را هم به دنبال داشت. برخی از این انتقادات صرفاً واکنشی به بی احترامی ها بود و برخی به واکنش های عملی تهیه کننده و کارگردان مثل قطع همکاری هم کشیده شد.

درنهایت این واکنش ها پلتفرم نماوا را هم وادار کرد که عذرخواهی کند. ترکش های ماجرا البته همچنان باقی ماند و روز چهارشنبه پیمان جبلی رییس صداوسیما در پاسخ به خبرنگاران درباره فرایندهای اقتصادی تولید و دستمزد در شبکه خانگی بیان کرد که ساترا وظیفه پیگیری این فرایندهای اقتصادی را بر عهده دارد و در حال بررسی ماجراست.

آمار هفته؛ باز هم محفل در صدر نظرسنجی ها

۲ برنامه «زندگی پس از زندگی» و «محفل» از ابتدای ماه مبارک رمضان در صدر انتخاب های مردم و پربیننده ها بوده اند. این ۲ برنامه در چند مرحله نظرسنجی های سازمان حتی در ایام نوروز هم رتبه اول پربیننده ها را در اختیار داشته اند و با اختلافی میلیونی بالاتر از تاک شو و برنامه های چهره محور قرار داشتند. نکته ای که شاید در چند سال اخیر کمتر پیش آمده است که برنامه های معارفی بتوانند گوی سبقت را از برنامه های سرگرم کننده و تاک شو بربایند.

شاید چنین نظرسنجی هایی حتی از طرف مخاطب هم باورپذیر نباشد و استنباط کند که سفارشی است. با این حال در تلوبیون که سرویس کاربرمحور است هم «محفل» و «زندگی پس از زندگی» با فاصله ای یک درصدی و صدهزار تایی توانسته بودند در نظرسنجی های پایانی ماه رمضان در صدر قرار بگیرند.

اخیراً نظرسنجی دیگری هم منتشر شده است که براساس آمار ایسپا که یکی از نظرسنجی های معتبر است در این نظرسنجی بعد از «مردان آهنین» شبکه سه این دو برنامه یعنی «زندگی پس از زندگی» و محفل یک بار دیگر به عنوان پربیننده ترین برنامه ها معرفی شده و درخشیده اند.

درخشش این برنامه ها یک بار دیگر نشان از اهمیت برنامه سازی و طراحی و تحقیق و پژوهش می‌دهد که اگر محتوا با طراحی درست و جذابیت های بصری و تیم حرفه ای همراه شود می تواند مخاطب را جذب کند و در غیر این صورت بقیه موارد فرع ماجراست.

مناسبت هفته؛ روز رادیو

چهارم اردیبهشت روز رادیو بود و رادیو امسال ۸۴ ساله شد. رادیو تریبونی برای بسیاری از پیروزی ها و اتفاقات خوشایند و ناخوشایند بوده است. صدایی برای همبستگی ها و اطلاع رسانی ها در روزگاری که مردم کمتر وسیله ارتباطی از یکدیگر داشته اند.

با گسترش انواع ابزار و وسایل ارتباطی در دنیای امروز و پیشرفت تکنولوژی های گوناگون، رادیو هنوز نفس می کشد و هنوز بسیاری از پیشکسوت های رادیو به این رسانه گرم دلبستگی دارند.

چهره هایی که با این رسانه بزرگ شده اند و بزرگانی را تربیت کرده اند و باوجود گسترش شبکه های تلویزیونی، شبکه خانگی و دیگر مدیوم ها باز هم همه تعلق خاطرشان به میکروفن های دیده ناشده رادیو بوده است.

اما در کنار اینها لازم است یادآوری کنیم که بودجه رادیو و برنامه های رادیویی و مجریانش همچنان به شکل تبعیض آمیزی نمی تواند با تلویزیون برابری کند. پیمان جبلی رییس صداوسیما چند باری برای رفع این تبعیض ها وعده داد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. برخی از پیشکسوت های رادیو دیگر برنامه ندارند و تمهیدی برای حضور دوباره شان برای برندهای رادیویی در نظر گرفته نشده است همچون عذرا وکیلی که بیش از نیم قرن برنامه «سلام کوچولو» را در رادیو داشت. رادیو از طرف مدیرانش هنوز جدی گرفته نمی شود اما گویندگان و برنامه سازانش هنوز عاشقانه دوستش دارند.

کد خبر 6088592 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی میمند
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها