Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو نمایش عروسکی «کاکلی» (معجزه دوستی) و «بهار میاد» به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند در جشنواره‌های بین‌المللی کودک و نوجوان کلکته و رایان در دهلی‌نو، درخشیدند.

محمد برومند با اشاره به حضور این دو نمایش در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هند گفت: «در جشنواره کلکته، ۱۲ کشور ازجمله اتریش، نپال، سریلانکا، بنگلادش، مکزیک، پاکستان، روسیه، هنگ‌کنگ، مجارستان، فلسطین، ایران و کشور میزبان حضورداشتند و به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که «کاکلی» در آمفی‌تئاتر مرکزی شهر کلکته و به زبان انگلیسی اجرا شد، افزود: «نمایش «کاکلی» مورد استقبال تماشاچیان و گروه‌های تئاتری حاضر در جشنواره واقع شد و البته این کار پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های بین‌المللی در بورسای ترکیه، دهلی، بمبئی، نپال، اوکراین، تونس و شهرهای مختلف بوسنی به صحنه رفته و مورد استقبال مخاطبان قرارگرفته بود.»

این کارگردان درباره اجرای نمایش «بهار میاد» در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رایان دهلی‌نو هم گفت: «این نمایش که روایت اسطوره، تاریخ و آیین های ایرانی است، با حضور جمعی از هنرمندان کودک و نوجوان مشهدی در جشنواره رایان حضور یافت و در سالن نخلاژا در دهلی‌نو اجرا شد.»

برومند گفت: «سطح این جشنواره با توجه به شانزدهمین دوره برگزاری آن بسیار بالابود و کشورهای استرالیا، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، روسیه، سنگاپور، افریقای جنوبی، اسلوونی، سریلانکا، ترکیه، تایلند، انگلستان، زیمباوه، زامبیا، بنگلادش، ونزوئلا، ایران و  هند در آن حضور داشتند.»

کارگردان نمایش «بهار میاد» افزود: «این نمایش بدون کلام و تلفیقی از حرکت و موسیقی و مدیا است به معرفی آیین‌های نمایشی ایران می‌پردازد. این نمایش پیش‌ از این در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اجرا و همچنین برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شده است.»

وی گفت: «هم‌زمان با جشنواره رایان که به‌صورت غیررقابتی برگزار شد، هنرمند نوجوان بیست کشور جهان با اجرای تک‌نوازی موسیقی باهم به رقابت بر خاستند که از ایران، مهران علی‌نقی‌زاده، هنرمند نوجوان گروه سیمرغ با تک‌نوازی کمانچه توانست مقام نخست این جشنواره را به‌دست آورد و برنده لوح و جایزه نقدی این جشنواره شود.»

۵۷۵۷

کد خبر 1337028

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر تئاتر کودک و نوجوان تئاتر عروسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی، گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید، گفت: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

عاطفه زارعی گفت: هیئت داوران این جشنواره از استادان برجسته ادبیات کودکان و نوجوان، مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

او گفت: مراسماختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن‌سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی