Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد _ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: بار دیگر برای همگان از جمله استکبار جهانی ثابت شد که انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و خود آنان نیز از آن محافظت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی،  ۹ دی ماه در تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در مراسم گرامیداشت ۹ دی‌ در مهاباد اظهار کرد: ۹ دی سال‌روز حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در مقابل فتنه بود به طوری که این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مردم ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم بابصیرت ایران در چهار دهه اخیر هر روز با صبوری و بصیرت حماسه‌سازی کرده و جواب دندان‌شکنی به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی داده‌اند، افزود: حماسه ۹ دی نیز یکی از این حماسه‌های مردمی بوده و در این روز نیز مردم ثابت کردند که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد مردم نیز در برابر دشمنان خواهند ایستاد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: مردم عزیز و ولایتمدار ایران در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که چشم دنیا را خیره کرد و بار دیگر برای همگان از جمله استکبار جهانی ثابت شد که انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و خود آنان نیز از آن محافظت می‌کنند.

وی با اشاره به امنیت امروزی استان عنوان کرد: امنیت محصول جان‌فشانی و مشارکت فعالانه مردم این استان در طول ۴۱ سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی بوده و مردمی بودن امنیت نیز نقش قابل توجهی در حفظ آرامش استان در غائله اخیر برخوردار است.

شهسواری افزود: مردم این استان برای برقراری امنیت پایدار، علی‌رغم تهدیدات بی‌شمار و فراوان ذره ذره از جان، مال، عزیزان و فرزندان خود مایه گذاشتند و یقینا هرگز این متاع گرانبها را ارزان نخواهند فروخت و در حفظ و صیانت از آن تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی در هیچ یک از نقاط دنیا قادر نیست به کشور ما چشم طمع بدوزد و ملت ما در کنار نیروهای مسلح هستند و از تمامیت ارضی کشورمان، آرمان‌ها و ارزش‌های‌مان دفاع می‌کنند.

نتیجه همبستگی ملت و نظام، امنیت است

همچنین در این مراسم ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد با بیان اینکه ۹ دی روز خنثی شدن توطئه‌های دشمنان بود، اظهار کرد: این توطئه را مردم ایران با حضور به موقع و با هوشیاری خنثی کردند.

وی با بیان اینکه اتحاد و همبستگی مردم با نظام موجب ایجاد امنیت و آرامش در کشور شده است، اضافه کرد: در سایه همین فداکاری‌های ملت ایران و خون شهیدان، ایران اسلامی امروزه یکی از باثبات‌ترین کشورهای جهان است.

هدف اصلی دشمن، تحریف فرهنگ مردم است

حجت الاسلام اسماعیل مهدوی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی، در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی که با حضور پر شور مردم ولایت‌مدار شهرستان در مسجد جامع پلدشت برگزار شد، با اشاره به امنیت بی‌نظیر حاکم‌ در کشور ایران اظهار کرد: امنیت، آگاهی و بصیرت‌افزایی جامعه نشات گرفته از حادثه عظیم عاشورا است و یوم الله ۹ دی نیز نماد عینی بصیرت مردم ایران است.

وی با تاکید براینکه مردمی بودن یکی از محورهای قدرت در هر جمهوری است، افزود: این اصل با قدرت تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند و همواره صلابت کشورهارا به رخ سایر ملل می‌کشد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که حضور مسؤولین در دهه بصیرت و شرکت در مراسمات بر همگان ضروری است لذا حضور تمامی اقشار در این مراسم ندای لبیک بر رهبری است.

 وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو و ضرورت انتخاب با بصیرت و آگاهانه در آن عنوان کرد: کاندیداهای محترم از تخلفات انتخاباتی به شدت پرهیز کرده و آرامش جامعه را برهم نزنند.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به اینکه، ولایت فقیه عنصر اصلی در ملت ما است و ملت ایران منتظر اشاره رهبری هستند، تصریح کرد: فرمایشات و مطالبات رهبری حول محور اسلام و انقلاب بوده و این رمز پیشرفت و پیروزی ایران کهن است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی با تاکید براینکه رهبری و بصیرت مردم، چشم فتنه را کور کرد، افزود: هدف اصلی دشمن مسائل اقتصادی نیست بلکه می‌خواهند از این طریق فکر و فرهنگ جامعه ایران را تحریف کنند.

سردرگمی برخی نیروهای انقلابی، مهم‌ترین مشکل در فتنه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی، امام جمعه سلماس، در مراسم ۹ دی در این شهرستان اظهار کرد: فتنه به معنای مختلف از جمله آزمایش الهی و تلاش‌های حکومت‌های باطل برای از پا در آوردن حکومت‌های حق است و دشمنان واقعا خطر حکومت اسلامی را با جان و دل درک کرده‌اند و با تمام توان برای سرکوب کردن حکومت‌های اسلامی در تلاش و کوشش هستند. 

وی افزود: دشمنان می‌دانند که اگر نظام اسلامی پابرجا بماند ریشه ظلم و ستم را برمی‌چیند و الگویی برای سایر ملت‌های آزاده خواهد شد، لذا برای ادامه زندگی در جوامع آزادی‌خواه حتما حکومت‌های اسلامی باید الگو قرار گیرد و مردم در مقابل ظلم و جور ایستادگی قطعی کنند.

امام جمعه سلماس ادامه داد: اگر در فتنه‌ها مردم از غبار فتنه دور شده و از امام و رهبر جامعه اسلامی پیروی کنند حتما در دو بعد رستگاری مادی دنیوی و معنوی پیروز خواهند شد و به راستی که هر قومی که از امام جامعه اسلامی پیروی کند هیچوقت گمراه نخواهد شد.

فتنه موجب شک و تردید می‌شود

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل در فتنه‌ها این است که در این زمان فتنه‌ها بسیار پیچیده و چندبعدی شده‌اند به طوری که گاها افراد انقلابی اسم و رسم‌دار نیز در غبار فتنه‌ها راه را گم می‌کنند و برخی خواص نیز بعضا دچار شک و تردید در مسیر حق می‌شوند.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه در قضیه اعتراضات به گرانی بنزین آبان ۹۸ بی‌تدبیری کامل مشهود بود، گفت: در این فتنه نیز طبق منوال چندین سال گذشته آمریکای جنایتکار در حمایت از آشوبگران سخن گفته است و همان آشوبگران که در سال ۸۸ قرآن آتش زدند و مورد حمایت آمریکا و ایادی استکبار قرار گرفتند نیز از فتنه حمایت کردند، اما این بار هم هدایت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مردم از فتنه‌ها سربلند بیرون آمدند.

وی خطاب به دولت بیان کرد: دولت فعلی همیشه در خصوص اقدامات دولت‌های قبلی معترض بوده است ولی حالا چگونه می‌شود که دوباره قدم در مسیر سهمیه‌بندی بنزین گذاشته است، شما که همیشه حرف‌تان از شیب ملایم افزایش قیمت‌ها بود چرا با این بی‌تدبیری و کار غلط مردم را متحمل فشار و ضرر کردید.

امام جمعه سلماس عنوان کرد: آن دولتی که از دونرخی شدن اقلام به عنوان کار اشتباه یاد می‌کرد حالا بنزین را دونرخی کرد، آیا تدبیر دولت تدبیر و امید، در بی‌تدبیری‌اش است، دو روز قبل از ۲۵ آبان، وزیر نفت اعلام کرد سهمیه‌بندی و گرانی بنزین انجام نخواهد شد ولی این اقدام انجام شد، آیا این اقدام توهین به شعور مردم نیست؟

سخنان رهبری، فتنه را خاموش کرد

وی گفت: سخنان حکیمانه و راهگشای رهبر معظم انقلاب باعث شد که در اغتشاشات آبان ماه باز هم فتنه‌ها خاموش شود و ملت بصیر انقلاب اسلامی در حمایت از ولایت در مقابل اغتشاشگران بایستند.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص عهد و پیمان پیامبر اسلام با کفار عنوان کرد: هیچ سندی مبنی بر عهد و پیمان و مذاکره پیامبر اسلام با کفار وجود ندارد و اگر کسانی می‌خواهند مذاکره کنند نسبت ناروا به اسلام و پیامبر وارد نکنند.

وی افزود: حماسه‌های بابصیرت مردم همیشه در مسیر حمایت و پیروی از ولایت و در مقابل فتنه‌ها بوده اما بایستی مسؤولان از صبر وعزت‌مندی مردم درس گرفته و در مسیر اطاعت از فرامین رهبری تلاش کنند.

امام جمعه سلماس در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنا به توصیه اکید مقام معظم رهبری باید همه اقشار جامعه در مسیر انتخاب صحیح نماندگان مجلس شرکت کنند به طوری که همگان آگاه باشند حضور حداکثری مردم تنها کمک کننده به مسیر پیشرفت و تعالی کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی ۹ دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902120

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند