Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حیدر زورقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه، انتقال آب با لوله تا مزارع پنج هکتاری توسط سیستم انتقال آب با لوله طرح ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان به انجام رسیده و  برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و انتقال آب تا مزارع یک و نیم هکتاری نیاز است کشاورزان در تامین هزینه خرید لوله‌های انتقال آب سهم مشارکت خود را بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به دلیل چالش‌های اقلیمی خاص سیستان، وظیفه اصلی ما انتقال آب تا پای گیاه توسط شبکه بسته است تا با افزایش راندمان آبیاری، زمانی به گیاه آب برسد که نیاز به آب دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه الگوی کشت سیستان مدون شده و تغییر الگوی کشت منطقه از شیوه‌های سنتی به سیستم‌های نوین با تاکید بر توسعه کشت گیاهان کم آب‌بر به تدریج انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: در الگوی کشت جدید به سوی توسعه محصولاتی می‌رویم که افزایش درآمد کشاورزان در مزرعه حاصل شود.

زورقی گفت: مطالعه و آنالیز خاک دشت سیستان توسط معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی به انجام رسیده و بر اساس این مطالعات هر منطقه‌ای که محدودیت فنی نداشته باشد با درخواست کشاورزان سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع آنان انجام خواهد گرفت.
وی افزود: عمده دلایل تاخیر در اجرای طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان را شدت بادهای ۱۲۰روزه سیستان که محدویت شدید برای جوشکاری لوله‌ها ایجاد می‌کرد، افزایش نرخ ارز و بدنبال آن گران شدن قیمت لوله و مواد اولیه برشمرد.
به گزارش ایرنا طرح ۴۶ هزار هکتار انتقال آب با لوله در دشت سیستان در سال ۹۳ بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به سیستان و بلوچستان مصوب و اعتبارات آن به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.
با توجه به خشکسالی های ۱۹ سال سیستان و بلوچستان این طرح می تواند با تامین آب مطمئن در طول سال نوید دهنده رونق کشاورزی منطقه باشد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کشاورزی مشارکت های مردمی آبیاری نوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی مشارکت های مردمی آبیاری نوین سیستان و بلوچستان کشاورزی مشارکت های مردمی آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون