Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اسلامشهر از اجرای طرح نظارت، کنترل و ارزیابی نانوایی‌ها بر عرضه نان برای نخستین بار در کشور توسط نانوایان اسلامشهری خبر داد. ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مسعود مرسل‌پور شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با اعضای اتحادیه نانوایان و قنادان این شهرستان با اشاره به اینکه نقش نانوایان در جامعه بسیار کارساز و سرنوشت‌ساز است اظهار داشت: نانوایان نقش نان‌دهنده خانواده را دارند که از نان‌آور خانواده بالاتر است و تهیه نان کار هر کسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم سازیم تا رضایت‌مندی مردم در پخت نان مهیا شود تأکید کرد: نان اساسی‌ترین قوت مردم است و رعایت عدالت در پخت و توزیع نان رضایتمندی مردم و به تبع آن رضایت و خوشنودی پروردگار را به‌دنبال دارد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر ادامه داد: از خودگذشتگی نانوایان و قرار گرفتن در کنار آتشی که بسیاری از مردم حاضر نیستند در سرمای طاقت‌فرسای زمستان هم کنار آن قرار گیرند، ایثارگری و تقرب شما نانوایان را برای خدمت به مردم می‌رساند.

مرسل‌پور با تأکید بر اینکه هر کسی لیاقت نانوا بودن را ندارد بیان کرد: شما می‌توانید در عین اینکه با عرضه و پخت یک نان خوب از یک قائله و آشوب جلوگیری کنید، با پخت نان نامرغوب نیز آشوب به پا کنید، نقش نانوایان در اجتماع بسیار سرنوشت‌ساز است.

وی با اشاره به اجرای طرح خودارزیابی نانوایان اسلامشهر گفت: با اجرای طرح خود ارزیابی نانوایان به‌صورت پایلوت به مدت یک ماه نظارت، کنترل و ارزیابی نانوایی‌ها برعهده خودشان خواهد بود و در صورت موفقیت این طرح قابل تمدید بوده و می‌توان این طرح را در تمام کشور اجرایی کرد.

گران فروشی و کم فروشی در صدر تخلفات نانوایی‌های شهرستان ری استمجوز فعالیت نانوایی‌های متخلف در البرز ابطال می‌شود20 نانوایی به دلیل کم فروشی در استان البرز پلمب شد

فرماندار شهرستان اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط فعلی کشور تصریح کرد: امروز شرایط اقتصادی کشور به لحاظ تحریم‌ها مانند شعب ابی‌طالب در زمان پیامبر(ص) است که دشمنان اسلام یاران پیغمبر(ص) را در تنگنا قرار داده بودند.

مرسل‌پور ادامه داد: محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی نیز به‌دلیل محاصره اقتصادی است که دشمنان ترتیب داده‌اند و مسئولان و دولتمردان به معنای عام کلمه به فکر مردم هستند، ساماندهی 10 هزار شغل در صنایع و تولیدی‌های اسلامشهر و برگرداندن 57 کارخانه به چرخه اشتغال و تولید در شهرستان اسلامشهر از جمله اقداماتی است که در جهت خدمت و رفاه مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز به واسطه پایمردی مردم و استقامت دولتمردان اتفاق خاصی نیفتاده است افزود: نانوایان باید خدمات مردم را متناسب با هزینه‌های مردم ارتقا دهند و قول می‌دهم مشکلات توزیع آرد را نیز مانند ساماندهی نرخ نان بررسی و برطرف سازم.

در ادامه وحید مهرپویان طارانی رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر نیز به بیان دغدغه‌ها و مشکلات نانوایان و قنادان اسلامشهر پرداخت و گفت: در یک ماه گذشته 198 بازرسی از نانوایی‌های سطح شهرستان صورت گرفته و 35 فقره جرائم به اداره تعزیرات حکومتی ارائه شده که شامل 28 پرونده کم فروشی و دو پرونده گرانفروشی است.

وی همچنین تأکید کرد: به‌دلیل اینکه قیمت مصوب نان مناسب و همانند شهر تهران شده، هیچ نانوایی نباید کم‌فروشی کند و این تخلف زیبنده نانوایان اسلامشهری نیست.

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر با بیان اینکه پس از تصویب نرخ جدید نان هیچ‌گونه اغماض و گذشتی در زمینه تخلف نانوایان نمی‌شود تصریح کرد: عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت مسائل بهداشتی، فروش نان غیر از قیمت مصوب از جمله تخلفاتی است که پیگیری و برخورد می‌شود.

طارانی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ نانوایی حق ندارد جوهر قند را به منظور سفید شدن و آماده‌سازی سریع‌تر خمیر به آرد بیفزاید، چرا که این ماده سرطان‌زا است و ریشه به تیشه خانواده‌ها می‌زند.

گفتنی است در پایان این همایش از نانوایان و قنادان برتر شهرستان اسلامشهر قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام/220/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور

سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

tags # مجلس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد