Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هزار یتیم در این استان وجود دارد که هیچ‌گونه حامی نداشته و نیازمند حامی هستند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 9 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان با وجود پتانسیل‌‌های زیادی که دارد، زیبنده نیست که یکی از فقیرترین استان‌های کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ۴۳ هزار و ۳۲۱ خانواده نیازمند حمایت در سطح استان شناسایی شده و تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که این تعداد خانوار جمعیتی بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر هستند که یک هفتم جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان را شامل می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: البته علاوه بر افراد تحت پوشش این نهاد، تعدادی از افراد در استان هستند که تحت پوشش سایر نهادها از جمله بهزیستی، بنیاد شهید و تامین اجتماعی هستند.
مبشری در خصوص شاخص‌های انتخاب خانواده‌های نیازمند حمایت برای خدمات رسانی، تصریح کرد: فوت سرپرست، یکی از این شاخص‌هاست که هم ایتام و هم زنان بی سرپرستی که شوهرشان فوت شده را شامل می‌شود و همچنین خانم‌های مطلقه که توان کار، درآمدزایی و فعالیتی را نداشته باشند، تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.
وی ابراز کرد: همچنین دیگر شاخص‌های انتخاب خانواده‌های نیازمند حمایت را افراد از کار افتاده از جمله سرپرست خانوار و زنان حتی اگر جوان باشند با توجه به مشکلات جسمی و بیماری‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افراد بالای ۶۰ سال نیازمند و بیکار، موارد خاص از جمله زندانیان جرائم غیر عمد و افراد فاقد تمکن مالی نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
مبشری افزود: از سال ۹۷ تحت عنوان تبصره ۱۴ کسانی که تمکن مالی ندارند تحت پوشش قرار دادیم که تاکنون ۱۳ هزار نفر در استان در این خصوص تحت پوشش قرار گرفته‌اند و از کمک معیشت ماهیانه این نهاد بهره‌مند هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: به خانواده‌ها و افراد تحت پوشش کمیته امداد براساس بعد خانوار ماهیانه مبلغی به عنوان مستمری به آنها پرداخت می‌شود و علاوه بر این، سایر حمایت‌ها از جمله خدماتی در خصوص جهیزیه، تحصیل، درمان، مسکن، معافیت انشعابات و مشاوره‌های حقوقی برای مددجویان انجام می‌شود.

ساخت بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد
وی با اشاره به تعهد ساخت بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان در سال‌جاری، بیان کرد: کسانی که تعداد خانوار آنها بیشتر باشد، ایتام، زنان سرپرست خانوار، روستاها و مناطق محروم در اولویت ساخت مسکن هستند.
مبشری گفت: با توجه به شرایط بحران اقتصادی و تورم موجود در جامعه از سال ۹۷ تاکنون، ۱۳ هزار خانوار به افراد تحت پوشش این نهاد اضافه شده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت فقیر بودن خانواده‌ها در استان، نیز اظهار کرد: فقیر بودن خانواده‌ها به مسائل مختلفی از جمله فوت سرپرست خانواده، مشکلات اقتصادی شامل نرخ تورم بالا و افزایش نرخ بیکاری برمی‌گردد.
وی ادامه داد: نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال و ضعیف بودن فرهنگ کار نیز در این مساله مؤثر هستند، چراکه در این استان بیشتر دنبال کار اداری هستند که به علت بیکاری، در نهایت با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند.
مبشری اضافه کرد: آموزش، ارائه خدمات شهریه به خانواده‌ها، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، آموزش فنی و حرفه‌ای به خصوص برای زنان سرپرست خانواده، ایجاد انگیزه و مشاوره برای اشتغال، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان از مهم‌ترین راهکارهای کاهش فقر در استان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته 3 هزارو700 مورد تسهیلات اشتغال‌زایی به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون هزارو700 فقره تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده و مقرر شده که تا پایان سالجاری این تعداد به پنج هزار مورد برسد.
مبشری یادآور شد: این امر می‌تواند در افزایش درآمد خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و رفع بخشی از مشکلات آنها مؤثر واقع شود و امیدواریم بخش قابل توجهی از این افراد خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

کمیته امداد مسئول فقر زدایی نیست
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کمیته امداد مسئول فقر زدایی نیست، گفت: به صورت کلی در سطح استان و کشور نهادهای مختلفی مسئول فقر زدایی هستند که در راس آنها قوه مجریه قرار دارد، وزارتخانه‌های مختلفی از جمله جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری‌ها، بانک‌ها و سایر نهادها می‌توانند به فقر زدایی و رفع محرومیت در جامعه کمک کنند.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد غنی و دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، گردشگری، انرژی‌های خام همچون نفت و گاز است، بنابراین زیبنده نیست که این استان یکی از فقیرترین استان‌های کشور باشد.
مبشری ادامه داد: می‌توان با برنامه ریزی، کمک و همیاری همه دستگاه‌ها و نهادها از فقری که در این استان وجود دارد بیرون بیاییم و استان را تبدیل به یک استان غنی کنیم، مردم استان از این مشکلات و مسائل خارج شوند و دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند در زمینه بحث فرهنگی این مساله کمک کار باشند، اما شاید تاکنون نقش خود را به خوبی ایفا نکرده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توانمندسازی در همه سطوح جامعه به درستی تبیین نشده و ظرفیت‌ها هنوز شناخته نشده اند، تصریح کرد: باید سرمایه گذاران در این زمینه و برای اشتغال زایی کمک کنند، چرا که این مسأله تنها مربوط به یک نهاد و یک دستگاه خاص نیست؛ بلکه وابسته به کل اجزای استان است تا بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را شناسایی کرده، در جهت رفع مشکلات و بیکاری استان اقدام کنیم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف و نگاه فرابخشی بتوانیم اقدام مؤثری در جهت درآمدزایی و رفع فقر در استان انجام دهیم.
وی ابراز کرد: وجود زیرساخت‌های مختلف از جمله راه، فرودگاه، راه آهن و زیرساخت‌های انرژی در استان که می‌تواند در این زمینه کمک کننده به برون رفت استان از فقر باشد و با داشتن این زیرساخت‌ها می‌توانیم با دعوت از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری و اقدام اقتصادی بزرگ گامی مؤثر انجام دهیم.
مبشری با اشاره به اینکه هیچ فردی در استان کهگیلویه و بویراحمد که شرایط تحت حمایت قرارگرفتن کمیته امداد را داشته باشد هم اکنون در پشت نوبت نداریم، تأکید کرد: همه افراد واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند به طوری که حتی خانواده‌های فاقد شرایط لازم اما فقیر و دارای گرفتاری های خاص را تحت پوشش قرار داده ایم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به خیلی از فقرا آن طور که باید و شاید نمی‌توانیم رسیدگی کنیم و میزان مبلغ معیشتی که به آنها داده می‌شود در حدی نیست که تمامی نیازهای آنها را برآورده کند و در این زمینه نیاز به کمک خیرین و توجه مردم نیکوکار داریم.

اجرای طرح «هرکارمند یک حامی» در استان
وی در پایان با یادآوری اینکه بیش از هزار یتیم در این استان وجود دارد که هیچ گونه حامی ندارند و نیازمند حامی هستند، به طرح جدید کمیته امداد به نام «هر کارمند یک حامی» اشاره کرد و گفت: از خیرین و مردم انتظار کمک و یاری برای این تعداد داریم و در این راستا هر کارمند می‌تواند ماهیانه ۲۰ هزار تومان در این زمینه کمک کند که در صورت محقق شدن کمک ۵۰ درصد کارمندان استان می‌توانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی یتیم بدون حامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، "محمد شجاعان " ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم افزود: معلمان شمع وجود خویش را برای روشنایی راه ما و آیندگان ما ارزانی داشتند و این روحیه ایثار در کمک به نیازمندان نیز متجلی است و امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که بین فرهنگیان وجود دارد، برنامه‌های در دست اجرا و همچنین کمک و تعامل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد در طرح استان از حمایت ۲۸ هزار حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

شجاعان افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و همچنین مراکز نیکوکاری سطح استان نسبت به تقبل فرزند یتیم و محسنین با شرایط مورد نظر خویش اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند