Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورانی گفت: به دنبال آغاز پروژه ساماندهی و مرمت گرند هتل، قدیمی ترین هتل ایران، عملیات استحکام‌ بخشی این بنای تاریخی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، «احسان نورانی» بیان کرد: عملیات اجرایی ساماندهی و مرمت بنای تاریخی گرند هتل قزوین با همکاری و پیگیری صندوق احیاء و بهره‌ برداری از اماکن تاریخی کشور و واگذاری پروژه مرمت این بنا به شرکت سرمایه ‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) به عنوان مجری طرح از اوایل آبان ماه سال جاری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت میراث ‌فرهنگی استان قزوین ادامه داد: طی مدت زمانی که از آغاز پروژه ساماندهی و مرمت گرند هتل می ‌گذرد، عملیات استحکام بخشی طاق‌ها در طبقه اول و دوم شامل سبک ‌سازی طاق ‌ها، ترمیم ترک ها و احیاء طاق ‌هایی که نیاز به مرمت داشتند،  تقویت تویزه‌ ها، اتصال ستون های طبقه اول به طبقه همکف و پوکه ‌ریزی در طبقه دوم انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: پس از تقویت زیرستون‌ ها در طبقه همکف و پایان عملیات استحکام بخشی، برای ایام نوروز کف ‌سازی طبقات انجام خواهد شد و پس از آن بام سازی و در نهایت با پایان عملیات سازه ‌ای ساماندهی تزئینات بنا آغاز می ‌شود.

 

گفتنی است بنای تاریخی گراند هتل واقع در خیابان پیغمبریه از آثار اواخر دوره قاجار و قديمي‌ ترين هتل ايران است، این بنای تاریخی در سال 84 با شماره 12899 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است .

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 9 دی 9 دی مسجد گرامیداشت حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نهم دی بزرگداشت حماسه 9 دی حماسه نهم دی ماه 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گرند هتل بنای تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد