Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در محورهای سقز - بوکان و بانه - سقز بارش برف موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده و علاوه بر آن مه گرفتگی شدید موجب کاهش دید در هر ۲ محور شده است.

دانش زندی با بیان اینکه در برخی نقاط این محورها از جمله گردنه‌ها دید افقی تا عمق ۵۰ متر کاهش دارد، افزود: تمام محورهای منتهی به شهرستان‌های سقز و بانه هم اکنون شاهد بارش برف و باران و پدیده مه گرفتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود این پدید تا ظهر امروز در برخی نقاط به خصوص گردنه‌ها تداوم داشته باشد البته راهداران در جاده‌های استان مستقر و در حال ارایه خدمات هستند تا در صورت بارش برف، عملیات برف روبی را انجام دهند.

زندی یادآور شد: انتظار می‌رود با توجه به کاهش دید افقی در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، رانندگان به منظور رعایت جوانب احتیاط برای عبور از این مسیرها علاوه بر به همراه داشتن زنجیر چرخ چراغ‌های خود را نیز روشن کنند.

طبق اعلام هواشناسی با نوجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی، تا اواخر امشب (سه شنبه شب) با عبور موج کم دامنه تراز میانی جو، شاهد ابری و مه آلود شدن آسمان، در بعضی ساعات بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها شاهد کاهش دید و کولاک برف خواهیم بود.

پیش‌بینی می‌شود مقدار بارش ها بجز در مناطق غربی و تاحدودی شمالی استان، بقیه نواحی قابل ملاحظه نباشد و از فردا تا ظهر جمعه از میزان ناپایداری‌ها کاسته شده و در بیشتر نقاط استان بارشی نخواهیم داشت.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران بودند.

راهداران در قااب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان راهداری ترافیک جاده ای بانه سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان راهداری ترافیک جاده ای بانه سقز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان راهداری ترافیک جاده ای بانه سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارندگی‌ها در کردستان کمتر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا شنبه تا روز یکشنبه از میزان ناپایداری‌های استان کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد.

وی افزود: از فردا شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به امروز کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مجدداً از صبح روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی اضافه کرد: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت اما انتظار داریم در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

کد خبر 750314

دیگر خبرها

  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • سامانه بارشی جدید در راه کردستان است
  • ورود سامانه بارشی از دوشنبه به استان کردستان
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • گردنه تته در محور پاوه به مریوان مسدود است
  • شدت بارندگی‌ها در کردستان کمتر می‌شود
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان