Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه به نقل از منابع مطلع و نزدیک به نخست وزیر منتخب لبنان نوشت: دیاب در پی تشکیل دولت هماهنگ، مستقل و فن سالار است و قصد ندارد از وزیران کنونی دولت مستعفی و هم چنین وزیران دولت های پیشین و مقام های حزبی استفاده کند.

قرار است هفته آینده هیات دولت جدید لبنان با  ۹ وزیر مسلمان و ۹ وزیر مسیحی به مجلس معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجمهوریه افزود: حسان دیاب به آرامی و به دور از چشم رسانه ها، رایزنی ها و اقدام هایش را انجام می دهد و در صدد است خشم منتقدان، احزاب و فراکسیون هایی که به او رای ندادند، برانگیخته نشود.

 فراکسیون «گردهمایی دموکراتیک» وابسته به حزب دُروزی «سوسیالیست ترقی خواه» به رهبری «ولید جنبلاط» با ۹ نماینده، فراکسیون حزب مسیحی «الکتائب» به رهبری «سامی الجمیل» با ۳ نماینده و فراکسیون «المستقبل» به رهبری «سعد حریری» با ۱۸ نماینده، به دیاب رای ندادند.

هم چنین فراکسیون «جمهوری قوی» وابسته به جریان مسیحی «نیروهای لبنانی» به رهبری «سمیر جَعجَع» با ۱۵ نماینده و فراکسیون «میانه مستقل» وابسته به جریان محافظه کار سُنی به رهبری «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشین لبنان با ۴ نماینده از فراکسیون هایی هستند که حسان دیاب را به عنوان نخست وزیر انتخاب نکردند.

برچسب‌ها دولت لبنان تشکیل دولت مطالبات مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت لبنان تشکیل دولت مطالبات مردمی دولت لبنان تشکیل دولت مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد