Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز اعضای شورایاری محله باغ‌آذری با حضور در صحن علنی شورای شهر به بیان مشکلات خود از جمله وجود معتادان متجاهر، اراذل اوباش و همچنین عدم توسعه حمل و نقل عمومی پرداختند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز جلسه شورای شهر تهران به دلیل ارائه گزارش توسط شورایاران منطقه ۱۶ در ساعت ۸:۳۰ آغاز شد و ایوب قوچانی عضو شورایاری محله باغ آذری در منطقه ۱۶ با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه ۱۶ گفت: اکثر مردم تهران به لیست امید رأی دادند تا شعار مردم‌سالاری تحقق یابد و امیدوار بودیم که با تقویت شورایاران می‌توان به موضوع مردم‌سالاری رنگ تازه‌ای داد ولی متأسفانه بروز برخی مسائل موجب شد که خط بطلانی بر مردم سالاری واقعی کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکل ما دغدغه ۳۵۰ محله تهران و ۳۰۰۰ عضو شورایاری است، گفت: منطقه ۱۶ جزء محروم‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود و این در حالی است که پتانسیل‌های اقتصادی، گردشگری ورزشی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ واحد تجاری منطقه می‌تواند درآمد پایدار شهری ایجاد کند و رونق اقتصادی به همراه داشته باشد، گفت: اما متأسفانه این مسئله مورد توجه قرار نگرفته است و باید اعلام کنم با اینکه مشکلات محله ما بسیار زیاد است اما حضور معتادان و افراد کارتن خواب و همچنین فعالیت اراذل اوباش بزرگترین دغدغه شهروندان منطقه ۱۶ است.

وی افزود: منطقه ۱۶ به ویژه در هنگام شب به دلیل حضور اراذل اوباش ناایمن بوده و انواع جرایم ممکن است در آن بروز کند که باید برنامه‌های محلی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد داشته باشیم.

عضو شورایاری محله باغ آذری، به توسعه و ایجاد گرمخانه در منطقه ۱۶ اشاره کرد و گفت:‌ ما با کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله مترو و اتوبوس در این منطقه مواجه هستیم و به نظر می‌رسد که باید اقدام جدی در این زمینه صورت گیرد.

نژاد بهرام: بلااستفاده بودن دو سینما در این منطقه و لزوم احیای فضاهای فرهنگی و فراغتی

به گزارش ایسنا، در ادامه زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورا با بیان اینکه محله باغ آذری یکی از محروم‌ترین محلات تهران است، به گونه‌ای که حتی فضاهای فراغتی ندارد، گفت: لازم است که فضاهای فرهنگی و فراغتی در این منطقه احیا شود و باید بگویم که تنها دو سینما در این منطقه است که قابل استفاده نیستند و باید شهرداری کاری انجام دهد.

مسجدجامعی: منطقه ۱۶ بارانداز بازار شده/ تعداد زیاد کودکان کار در منطقه ۱۶

در ادامه احمد مسجدجامعی رئیس ستاد شورایاری نیز با بیان اینکه به زودی اعضای شورای شهر بازدیدی از این منطقه خواهند داشت، گفت: ما شاهد ناکارآمدی نظام سکونت در منطقه ۱۶ هستیم به گونه‌ای که این منطقه به بارانداز منطقه بازار تبدیل شده و انبارها و کارگاه‌های بازار در اینجا وجود دارد و حتی بعضا گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر در این محلات به گوشمان می‌رسد.

وی با بیان اینکه الگوی توسعه‌ای در برخی محلات تهران با اینکه ظاهر پر زرق و برقی داشت اما توسعه محلات را تحت تأثیر فضاهای ملی قرار داد، گفت: ما سندی داریم مبنی بر اینکه تمامی پروژه‌ها باید پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشد و دیدیم که سرمایه‌گذاری‌های کلان در سطح ملی در این منطقه بدون در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی آن ایجاد شد.

 وی افزود: تعداد کودکان کار در این منطقه زیاد است و تاکنون دست کم ۹۰ کودک کار در این منطقه شناسایی شده است و لازم است حوزه اجتماعی مدیریت شهری برای آموزش و... این کودکان تدبیری بیاندیشد که حداقل تعداد آن‌ها افزایش نیابد.

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه الهام فخاری با اشاره به مسئله تجمع معتادان متجاهر و اعتیاد در این منطقه گفت: رسیدگی به مسئله اعتیاد و معتادان متجاهر فراتر از توان و اختیارات مدیریت شهری است و جای سوال است که تکلیف دستگاه‌های دیگر چه می‌شود.

وی افزود: نمی‌شود برخی پهنه‌های شهری را رها کنیم و بعد هم انتظار داشته باشیم که انتظارات خوبی در آنجا رخ دهد و باید بگویم که مردم محله باغ آذری بسیار مظلوم واقع شده‌اند به گونه‌ای که حتی دسترسی به فضاهای فرهنگی را نیز به راحتی ندارند.

گلایه رئیس شورا از بی‌نظمی اعضا

در پایان محسن هاشمی با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسه گزارش شورایاری گفت:‌ قرارمان این بود که در جلسات سه‌شنبه که هر یک هفته در میان برگزار می‌شود شاهد حضور شورایاران برای ارائه گزارش باشیم و به همین دلیل جلسات روزهای سه‌شنبه ساعت ۸:۳۰ برگزار می‌شود اما امروز با اینکه جلسه ۸:۴۵ آغاز شد اما تنها ۱۰ نفر آمده بودند.

وی افزود: اگر اعضای شورایاران دعوت می‌شوند تا گزارش عملکرد دهند باید به آن‌ها احترام گذاشته و سر موقع حاضر شویم تا حداقل به حدنصاب تشکیل جلسه برسیم و متأسفم که این اتفاق رخ داد اما از این به بعد سعی کنید در جلسات سه‌شنبه ساعت ۸:۳۰ حاضر شوید تا حداقل جلسات با کیفیت بیشتری تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورایاران شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش فردیس

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار و خطرناک این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ "کامران ملکی"   در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری 11 مرکزی شهرستان فردیس و اعلام شکایت مبنی بر اینک شاکی و پدرش در یکی از خیابان های فردیس در حال تردد بوده‌اند که توسط چند نفر ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: در روزهای بعد نیز چندین نفر از شهروندان به کلانتری مرکزی فردیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح که با توجه به حساسیت موضوع و افزایش احساس ناامنی بین شهروندان، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان پرونده شدند که پس از هماهنگی قضائی، وی را دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی متهم دوم نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ملکی در پایان با اشاره به اینکه هر 2 متهم دستگیر شده پس از معرفی به دستگاه قضائی روانه زندان شدند، اظهار داشت: این افراد از اراذل و اوباش سابقه دار و خطرناک شهرستان بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در پایان گفت: امنیت شهروندان خط قرمر پلیس است و با سلب کنندگان آرامش و آسایش مردم بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

 انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران
  • اراذل و اوباش قمه به دست در تبریز زمین‌گیر شدند
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • اولین تصاویر از درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان | ویدئو
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز