Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:58:07 GMT

در نظام اسلامی مسئولان باید الگوی تقوا باشند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۳۱۶۴

در نظام اسلامی مسئولان باید الگوی تقوا باشند

حجت الاسلام اکرامی با بیان اینکه در نظام اسلامی مسئولان باید الگوی تقوا باشند گفت: مسئولان باید همواره هوشیار باشند و حکومت‌داری آنها منطبق با حکومت امام علی(ع) به‌ویژه در مواجهه با دشمنان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «علی اکرامی» در همایش "الگوگیری از زندگی سیاسی حضرت زینب(س)" که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد با برشمردن ویژگی‌های حضرت زینب(س) به صفت عقیله ایشان اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) با ویژگی صبر در جامعه شناخته شده و به صفت عقیله ایشان کمتر توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این خطیب برجسته با بیان اینکه حضرت زینب(س) به عقیله بنی‌هاشم شهرت داشت افزود: عقل یعنی قدرتی که انسان را مهار می‌کند و عاقل کسی است که هرکاری را انجام نمی‌دهد و محصور در عقلش است.

 

وی صفت مشبهه عقیله را دلالت بر پایداری و ثبوت یک صفت معنا کرد و با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا بیان داشت: این صفت نشان می‌دهد عقل، درایت و شعور تام در ذات دختر امیرالمومنین(ع) ثابت بوده و ایشان در حادثه عاشورا با پیروی تام از امام خود تاثیرگذار بود.

 

حجت الاسلام اکرامی با اشاره به ویژگی آینده‌نگری ائمه معصومین(س) اظهارداشت: سال‌ها دشمنان اسلام مانع مسلمانان در فراگیری علم آینده‌پژوهی بودند تا آینده‌های مختلفی را برای کشورها رقم زنند.

 

وی بر استمرار دشمنی با دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا تاکید کرد و گفت: مسئولان باید همواره هوشیار باشند و حکومت‌داری آنها منطبق با حکومت امام علی(ع) به‌ویژه در مواجهه با دشمنان باشد.

 

این خطیب برجسته با بیان اینکه آینده‌نگری بر اثر تقوای الهی و توکل بر خدا حاصل می‌شود اعلام کرد: در نظام اسلامی مسئولان باید الگوی تقوا باشند تا متعهد به رفع مشکلات شوند.

 

وی نقطه آغازین انقلاب اسلامی را از مصونیت قضایی نیروهای آمریکایی دانست و ابراز داشت: این نشان از آینده‌نگری امام راحل داشت.

 

حجت الاسلام اکرامی با اشاره به اجرای طرح اصلاح نرخ سوخت و حمایت رهبری از این طرح گفت: برخی‌ها از این موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب ناراحت شده و شک کردند اما حوادث بعد از آن نشان از آینده‌نگری رهبری در حفظ امنیت کشور داشت.

 

وی ادامه داد: موضع‌گیری رهبری سبب جدا شدن اعتراضات طبیعی مردم از توطئه‌های بسیار پیچیده خارجی شد.

 

وی با تاکید بر اطاعت از ولی فقیه زمان گفت: باید در همه امور پیرو ولی فقیه بود تا در مواقع بحرانی و حساس، شک و تردید ایجاد نشود.

 

حجت الاسلام اکرامی با اشاره به حکمت خداوند در غربال مردم به‌منظور فراهم‌سازی ظهور خاطرنشان کرد: ما باید مطیع رهبری باشیم تا ایشان در تصمیم‌گیری‌های حساس راحت‌تر عمل کنند نه اینکه مانند برجام که مخالف اصلی مذاکره بودند مجبور شوند به‌خاطر مردم انتخابی بین بد و بدتر داشته باشند.

 

گفتنی است این مراسم به همت هیئت روضات‌الحسین(ع) رشت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در حسینیه شاهد و ایثار گلسار رشت برگزار شد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد حماسه 9 دی 9 دی 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی نهم دی کانون های مساجد تقوای مسئولان پیروی از ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد

ب‌ه گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (علیه السلام) شهرستان پیشوا برگزار شد.‌

بر اساس این گزارش مراسم باشکوه عزاداری سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی و مداحی کربلایی حسن حامدی و با حضور حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه و سرگرد علیدوستی جانشین فرمانده سپاه و مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت (ع) و هیأت‌های مذهبی شهرستان پیشوا در مصلی حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

کد خبر 6096500

دیگر خبرها

  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات