Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر می‌رسدحمله به پایگاه کی‌وان عراق پروپاگاندای تبلیغاتی مبتنی بر سناریوی از پیش تعیین شده با تمرکز بر ناآرامی‌های عراق و به تبع آن افزایش کاملا هدفمند و معنادار تحرکات اخیر داعش است.

 

سعید محمدی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص حمله موشکی به پایگاه نظامی کی وان عراق در شهر کرکوک که منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از نیرو‌های عراقی و کشته شدن یک کارمند آمریکایی شد گفت: این پایگاه در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهر کرکوک قرار دارد و علاوه بر نیرو‌های پلیس فدرال و پلیس مبارزه با تروریسم عراق نیرو‌های آمریکایی هم در این پایگاه مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متعاقب این حمله برخی مقامات ارشد آمریکا از جمله پمپئو وزیر خارجه این کشور و تام کاتن سناتور جمهوری خواه که به شدت مواضع ضد ایرانی دارند ضمن خط و نشان کشیدن علیه عاملین این عملیات بدون داشتن هیچ گونه دلیل و مدرک مستند انگشت اتهام را متوجه نیرو‌های مردمی عراق که خط مقدم جنگ با داعش و تروریسم بودند گرفتند. به نحوی که به نظر می‌رسد این پروپاگاندای تبلیغاتی مبتنی بر سناریوی از پیش تعیین شده با تمرکز بر ناآرامی‌های عراق و به تبع آن افزایش کاملا هدفمند و معنادار تحرکات اخیر داعش است.
محمدی با اشاره به اینکه در قضیه اخیر اتهام زنی به نیرو‌های شیعه و مردمی عراق شدت گرفته است گفت: این اتهام زنی با علم به این موضوع مطرح شده که از بدو اعلام پیروزی بر داعش در دسامبر ۲۰۱۷ و پس از آزادسازی بخش‌های عمده عراق از سیطره تروریست‌ها هم چنان داعش و بعثیون با استفاده از شرایط نا به سامان عراق و سوریه و با استعانت از حمایت‌های پنهان آمریکا به تجدید ساختار و تحرکات خود در منطقه ادامه دادند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: این تجدید ساختار از طریق جذب، آموزش و ساماندهی نیرو و هم چنین مبادرت به انجام جنگ‌های چریکی و پراکنده علیه اهداف پایگاه‌های نظامی و حتی مراکز دولتی و مردمی انجام شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا نیز دقیقا از کم و کیف فعالیت‌ها و جزییات اهداف عملیاتی نیرو‌های داعش و بعثیون عراق مطلع هستند، اما تاکنون کوچکترین اشاره یا اقدام بازدارنده‌ای در مورد برخورد با این تروریست‌ها از سوی آن‌ها صورت نگرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه با بررسی زوایای مختلف مسائل منطقه انگیزه‌های آمریکا در مورد سابقه تاسیس از گروه تروریستی داعش، مسئله بروز بحران‌های داخلی عراق و پیوند‌های این تحولات با دیگر بازیگران منطقه مشخص شده است، خاطر نشان کرد: از این منظر حملات موشکی به پایگاه هایی، چون کی وان عراق که نیرو‌های آمریکایی نیز در آن حضور دارند برنامه‌ای از پیش سازمان دهی شده و سناریویی از پیش تدوین شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه این سناریوی چند وجهی با هدف تهدید و تخریب ساختار‌های ملی، مذهبی و سیاسی نظامی عراق در حال پردازش است خاطر نشان کرد: پایان این سناریو به دنبال آن است که به فروپاشی حاکمیت در عراق ختم گردد براین اساس سناریویی که در مرحله نخست با همکاری و مشارکت برخی جریانات سیاسی در داخل و خارج عراق آغاز شد توامان با تحریک افکار و احساسات عمومی مجموعه دولت و ارگان‌های انتخابی عراق را تا مرز فروپاشی مورد هجمه قرار داده است.
وی با اشاره به مرحله دوم این سناریو گفت: اینک سناریوسازان قصد آن را دارند تا در مرحله دوم پروژه نیرو‌های قدرتمند نظامی مردم نهاد را مورد هدف قرار دهند تا در سایه فروپاشیدن توان این نیروها، دولتی برآمده از هرج و مرج و کودتای احتمالی در عراق مستقر شود. محمدی ادامه داد:اما مقامات آمریکایی از یک نکته مهم غفلت ورزیدند وآن هوشمندی مردمان عراق است.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید براینکه مردم عراق با بهره مندی از قدمت تاریخی سال‌ها ظلم حاکمان دست نشانده بر سر مردمان این کشور اعم از شیعه، سنی، کرد و دیگر اقوام را فراموش نکرده اند یادآور شد: این مردم آگاه به حمایت‌های آمریکا از داعش و بعث در دوران اخیر و ظلم و جنایت‌های آن‌ها می‌باشند.
وی ادامه داد: براین اساس مردم عراق به خوبی فرق دوست و دشمن را تشخیص می‌دهند و کاملا آگاهند که ایرانیان نه تنها به عنوان همسایه بلکه به عنوان برادران دینی در کنار آن‌ها ثابت قدم ایستاده اند.

محمدی تصریح کرد: مردم عراق به خوبی مستحضرند که ایران سایه داعش را که به مرز‌های بغداد رسیده بود و به قتل عام همگانی پیر و جوان عراقی مشغول بود به عقب راند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: از این حیث با هوشیاری ملت بزرگ عراق نتیجه بخشی پروپاگاندا و یا اجرای عملیات‌های نظامی هدفمند در خصوص موضوع حملات مشکوک به پایگاه هایی، چون کی- وان هرگز به مقصد خود نخواهد رسید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از این منظر به مقامات آمریکایی نیز توصیه می‌شود که به جای گام برداشتن در مسیر صهیونیست‌ها برای بحران سازی و آتش افروزی در منطقه مسیر عقلانیت را در پیش گرفته و برای توسعه صلح و ثبات در منطقه گام‌های سازنده بردارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله به پایگاه نظامی عراق آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما کانال تلگرام ستاد «اطلاع رسانی جنگی مقاومت اسلامی» با انتشار تصویری نوشت: تصویر‌هایی از حمله مقاومت اسلامی لبنان به مقر فرماندهی و محل استقرار «گردان ۵۱ تیپ گولانی» ارتش دشمن اسرائیلی در شهرک صهیونیست نشین «المناره» در شمال فلسطین اشغالی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • سیدصالحی: سرمربی استقلال کار بزرگی کرد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است