Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:14:49 GMT

آفت تبلیغات زودهنگام در مشارکت حداکثری

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۳۷۴۲

آفت تبلیغات زودهنگام در مشارکت حداکثری

تبلیغات انتخاباتی اگرچه باید طبق قانون و به صورت رسمی یک هفته قبل از انتخابات باشد اما متاسفانه مدعاین قانونگذاری از مدت‌ها پیش و با عناوین مختلف نسبت به فعالیتهای تبلیغاتی اقدام کرده‌اند.

بیش از یک و نیم ماه به آغاز مدت زمان تبلیغات قانونی مجلس یازدهم زمان باقی بوده ولی مدتی است که نامزدهای انتخاباتی معرفی خود، انتشار زندگی‌نامه، سوابق و اندیشه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده‌اند؛ متاسفانه عده‌ای دیگر پا فراتر گذاشته و نه تنها در محافل عمومی و اجتماعی سخنرانی می‌کنند بلکه در اقدامی تامل‌برانگیز نشست خبری نیز برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند به نظر می‌رسد استفاده از ظرفیت‌های مختلف در فضای مجازی امری بدیهی است و با شروع تبلیغات انتخاباتی بهره‌گیری از این بستر توسط نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان اجتناب‌ناپذیر است ولی ایجاد یک حاشیه امن برای تبلیغات زودهنگام نامزدهای یک جریان خاص که از هر تریبونی برای تخریب دولت بهره‌مند می‌شوند، نه تنها کرسی انتخابات را داغ نخواهد کرد بلکه تنور آن را کم نور می‌کند.

با این شرایط که نامزدهای یک جریان سیاسی خاص در ارومیه اینگونه سرگرم تبلیغات زودهنگام هستند و حتی از برگزاری نشست خبری علنی هیچ واهمه‌ای ندارند، چشم و امید مردم و نامزدهای خارج از جرگه این جریان سیاسی به دستگاه‌های نظارتی است که با اعمال وظایف نظارتی خود فارغ از حب و بغض‌های جناحی با این تخلف‌ها مقابله و فضا را برای یک رقابت سالم آماده کند.

نامزدهای انتخاباتی با بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی از ماه‌ها مانده به انتخابات نسبت به مطرح کردن خود اقدام کرده‌اند اما این تبلیغات زودهنگام نه تنها سبب اصطکاک نیروهای مفید اجتماعی می‌شود بلکه رفته‌رفته فضا را از حالت نقد به تخریب خواهد کشید. 

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی به اندازه‌ای یک انتخاب سالم را تحت تاثیر قرار می‌دهد که رهبری نیز نسبت به آن هشدار داده و می‌فرمایند: «عده‌ای باعجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده‌اند که این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف‌شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این به ضرر مصالح کشور است».

متاسفانه در شرایط کنونی تبلیغات زودهنگام با چاشنی هزینه‌های آنچنانی، در نتیجه انتخابات و راه‌یابی افراد به مجلس بی تاثیر نیست و هرچه مدت تبلیغات غیرقانونی و اینگونه بیش‌تر باشد، احتمال حضور این نامزدهای انتخاباتی نیز در مجلس افزایش می‌یابد.

البته از سوی دیگر نیز بهره‌برداری برخی نامزدهای انتخاباتی، دست‌اندرکاران رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی از موضوع مهم مشارکت حداکثری، به عنوان دستاویزی برای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اقدامی صحیح نیست زیرا فضا را متشنج می‌کند و در مناطقی همچون آذربایجان‌غربی نقش موثری در شکل گیری گفتمان قوم - قبیله ای  در آستانه انتخابات خواهد داشت.

تبیین مشارکت حداکثری به عنوان یک ضرورت، وظیفه همه مسوولان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف و از جمله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است اما نباید به بهانه مشارکت حداکثری، فضا برای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخی نامزدها آماده شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اجتماعی و سیاسی استفاده از ظرفیت انتخابات تبلیغات قانون قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در بازدید از سخت‌افزار و نرم‌افزار برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات در صداوسیما، داشت: خوشبختانه برنامه‌های مناسبی برای معرفی نامزدها و برنامه‌های ایشان تدوین شده است که انتظار داریم نامزدها به بهترین وجه برای شور و نشاط انتخاباتی دور دوم از آن استفاده کنند.

وی خطاب به نامزدهای دور دوم حوزه خرم‌آباد و چگنی، اظهار کرد: وحدت عمومی برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان انتظاری است که از این عزیزان داریم.

استاندار لرستان همچنین با اعلام استقبال از برنامه‌های تمامی نامزدهای شرکت‌کننده در دور اول انتخابات استان، گفت: قطعاً نفراتی که در دور اول انتخابات حضور داشتند تماماً افرادی هستند که دغدغه استان را دارند و یقیناً برای رفع مشکلات آن برنامه‌هایی تدوین کرده‌اند.

شفقت، ادامه داد: همکاران ما در حوزه سیاسی و دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارند که برنامه‌های نامزدهای انتخابات را دریافت و پس از دسته‌بندی برای استفاده در برنامه‌های توسعه‌ای استان در کمیسیون‌های تخصصی مطرح کنند.

وی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه صداوسیمای لرستان در ایجاد نشاط انتخاباتی، تصریح کرد: در استان به‌عنوان یک استان دارای روستاهای فراوان و مولد این آمادگی وجود دارد که برای پشتیبانی از بخش تولید روستا یک شبکهٔ روستایی ایجاد کنیم.

استاندار لرستان خطاب به رئیس صداوسیمای لرستان عنوان کرد: انتظار داریم این موضوع در سطح سازمان مطرح شود چرا که ما آمادگی لازم را برای تولید محتوای این شبکه داریم.

کد خبر 6088803

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود