Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@21:14:33 GMT

حمایت مالی مهم‌ترین چالش انجمن‌های دانشجویی است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۴۳۱۳

حمایت مالی مهم‌ترین چالش انجمن‌های دانشجویی است

دبیر انجمن علمی دانشجویی جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: عدم و کمبود وجود حامی مالی مستقل از معاونت‌های آموزشی در رشته‌های علوم انسانی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های مربوط به انجمن‌های دانشجویی در این حوزه می‌باشد.

نوید علی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تولید علم و نقش انجمن‌های علمی دانشجویی در پیشرفت علمی کشور اظهار کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی مؤسسات علمی و تحقیقاتی هستند که دارای شخصیت حقوقی مستقل از گروه‌های آموزشی رشته‌های تحصیلی مربوطه می‌باشند و دبیر هر انجمن نماینده قانونی آن انجمن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر انجمن توسط گروهی از دانشجویان رشته مربوطه اداره می‌شود و دبیر نیز از میان اعضای انجمن انتخاب می‌شود. انجمن‌های علمی دانشجویی اختیارات و وظایفی مستقل از گروه‌های آموزشی رشته‌های تحصیلی مربوطه خود بر عهده دارند، که قطعا در جهت تولید و پویایی علمی بسیار تاثیرگذار است. برای مثال می‌توان به مواردی همچون برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، دعوت از مدیران و کارگزاران جهت سخنرانی‌های مربوطه، برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی، برگزاری سمینار‌ها و کنفرانس‌های علمی و تخصصی و پیگیری مطالبات علمی دانشجویان نظیر سفرهای علمی و پژوهشی اشاره کرد.

وی در مورد انجمن علمی جغرافیای سیاسی گفت: انجمن علمی دانشجویی جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در سال 1379 تأسیس شده و از آن زمان تاکنون فعالیت‌های بسیاری داشته است. از آنجا که رشته جغرافیای سیاسی مربوط به مطالعه مباحث مرتبط با سیاست و جغرافیا می‌باشد، دایره مطالعاتی وسیعی در رشته علوم انسانی را دربر می‌گیرد.

دبیر انجمن علمی دانشجویی جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه درباره فعالیت‌های انجام شده این انجمن عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و میان رشته‌ای، کنفرانس‌ ملی، سمینارها و نشست‌های تخصصی، دعوت از مقامات سیاسی کشوری و سفیران کشورهای اروپایی، برگزاری تورهای علمی، برگزاری گردهمایی دبیران انجمن علمی جغرافیای سیاسی از ابتدای تأسیس تا سال 97، برگزاری سمینار تخصصی دانشجویان آفریقایی دانشگاه تربیت مدرس، برگزاری سمینارهای تخصصی دانشجویی با حضور و سخنرانی دانشجویان دکترای جغرافیای سیاسی، انتشار مجله علمی تخصصی گستره و برگزای سلسله جلسات کارگاه‌های آموزشی اصول کشور‌داری از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط این انجمن می‌باشد.

علی‌پور درمورد آسیب‌ها و چالش‌های انجمن‌های علمی دانشجویی بیان کرد: از آنجایی که رشته تحصیلی اینجانب در حوزه معارف علوم انسانی می‌باشد، عدم و کمبود وجود حامی مالی مستقل از معاونت‌های آموزشی در رشته‌های علوم انسانی بسیار مشهود است که این موضوع یکی از مهم‌ترین چالش‌های مربوط به انجمن‌های دانشجویی در حوزۀ علوم انسانی می‌باشد.

وی درباره راهکار تقویت انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: همکاری و مشارکت بیشتر انجمن‌های علمی مرتبط به هم در دانشگاه‌های مختلف می‌تواند از مهم‌ترین مسائلی باشد که به بیشتر دیده شدن فعالیت‌های علمی دانشجویان در قالب انجمن‌ها کمک بسزایی نماید.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشجویان انجمن علمی دانشجویی دبیر انجمن علمی دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان