Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای طرح ساماندهی ناوگان وانت‌بار‌ها جهت فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بر اساس تصمیمات انجام گرفته در خصوص اختصاص سوخت ناوگان، میزان سوخت بهمن ماه بر اساس پیمایش در دی ماه  اختصاص می‌یابد که مالکان مربوطه باید نسبت به گرفتن مدرک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده، مجوز فعالیت و بارنامه جهت حمل محموله اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا کلیه رانندگان و مالکان وانت بار‌ها باید با مراجعه به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و یا مرکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود نسبت به تکمیل ثبت‌نام و اخذ مدارک مجوز فعالیت دریافت کنند تا از مزایای لازم برخوردار شوند که این طرح ساماندهی خودرو‌های وانت بار شامل تمام وسایل نقلیه بنزین سوز که قصد خدمات‌دهی در محدوده شهر را دارند، می‌شود.

عبدالحسین علی‌اکبری با اشاره به اینکه بحث ساماندهی وانت‌بار‌ها از ۵ دی ماه سالجاری مطرح شده است، اظهار داشت: وانت بار‌ها از شرکت‌های کالا باید بارنامه اخذ کنند و در صورت نداشتن بارنامه پلیس‌راه برخورد با رانندگان متخلف را اعمال می‌کند.

وی تاکید کرد: میزان سهمیه سوخت بهمن ماه دارندگان وانت بار‌ها بر اساس میزان پیمایش در دی ماه و بارنامه‌های اخذ شده لحاظ می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه رانندگان باید به محل‌های صنفی کالا و مسافر استان در شهرستان‌های مختلف مراجعه کنند، تصریح کرد: همچنین رانندگان ساکن در شهرستان.‌های ابهر، خرمدره، طارم و صائین‌قلعه به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنند و اقدام به اخذ کارت هوشمند نمایند تا بتوانند بارنامه اخذ نمایند.

به گفته وی، دارندگان تاکسی‌های بین شهری نیز حتما باید به سامانه smartcard.rmto.ir مراجعه و حساب شبای خود را ثبت کنند تا مابه‌التفاوت در بهمن ماه به حسابشان واریز شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل کالا ۸۳ شرکت در سطح استان فعال است که همگی دارای پروانه فعالیت هستند و دو شرکت در سطح بین‌المللی فعالیت دارند، اظهار داشت: سه پایانه بار فعال در استان وجود دارد که ۴ هزار و ۷۰۳ دستگاه با ۷ هزار راننده در این حوزه فعالیت دارند.

علی اکبری میزان بار جابه‌جا شده در ۱۲ ماهه گذشته را ۷ میلیون تن اعلام کرد و افزود: در هشت ماهه نخست امسال نیز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن توسط ناوگان استان جابه‌جا شده است که در مقایسه سال ۹۷ با ۹۸ افزایش بار جابه‌جا شده در هشت ماهه نخست امسال ۶ درصد بیشتر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، شرکت‌های داخلی حمل‌ونقل مسافر داخلی را ۴۰ مورد و بین‌المللی را دو شرکت اعلام کرد و تصریح کرد: تعداد ناوگان فعال در این حوزه ۸۲۱ دستگاه با ۲ هزار نفر راننده شاغل است که تقریبا ۹ هزار نفر راننده ماهر در بخش حمل‌ونقل کالا و جابه‌جایی مسافر فعالیت دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سهمیه سوخت ناوگان وانت بار حمل و نقل عمومی گرانی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر