Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر علی‌پور دهکردی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برون‌سپاری خدمات جانبی مانند  تجهیزات رفاهی، نصب سایبان، داربست، مداحی و سایر امور مرتبط با آرامستان "بهشت‌رحمت" شهرکرد، هر چه سریع‌تر براساس ضوابط و پس از صدور مجوزهای قانونی با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان باید به از طرق فراخوان عمومی به بخش خصوصی واجد شرایط سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اینک هزینه‌های مربوط به دفن اموات در آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۲۲ میلیون ریال و پرداخت هرگونه وجه مازاد در این راستا ممنوع است.

علی‌پور دهکردی تصریح کرد: دریافت هرگونه وجه نقد از صاحبان متوفیات در آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد و بخش اداری آن ممنوعیت دارد.

به گزارش ایرنا، مسوولان و کارشناسان مذهبی فرهنگی چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی خانوارها در استان درخواست بازنگری و کاهش هزینه‌های مرتبط با دفن اموات در آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد را دارند.

وی، با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اشکال در قبله قبرهای آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد یادآور شد: پس از بررسی و اظهارنظرهای مراجع بلندپایه منطبق با مختصات قبله‌ای مرکز چهارمحال و بختیاری مشخص شد این شایعات پایه و اساس علمی ندارد.

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به تازگی در نشستی با حضور نمایندگان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مذهبی فرهنگی استان در خصوص بررسی مشکلات آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد قرار شد آیات قرآن بر روی سنگ‌های مزار کف حک نشود.

وی گفت: اما حک آیه‌های قرآن بر روی سنگ‌های مزار عمودی در بالای سر قبور اشکال و مانعی ندارد.

علی‌پور دهکردی تاکید کرد: این تصمیم با هدف جلوگیری از عبور مردم هنگام ازدحام جمعیت از روی آیه‌های قرآن حک شده بر روی سنگ‌های مزار کف گرفته شد.

وی افزود: براساس تصمیم دیگری مقرر شد تا به منظور برگزاری و اقامه نماز میت و پاسخ‌گویی به مسایل شرعی مراجعه‌کنندگان و نظارت بر تمامی امور شرعی مرتبط با متوفیات در آرامستان "بهشت‌رحمت" شهرکرد امام جماعت به صورت مستمر حضور داشته باشند.

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین قرار شد تا تصاویر افراد متوفی به خصوص خانم‌ها بر روی سنگ قبرهای آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد حک نشود.

وی یادآور شد: اما با توجه به متداول بودن این کار در آرامستان‌های سایر شهرهای ایران به نظر می‌رسد این تصمیم منطقی نباشد و باعث تضییع حقوق خانم‌ها شود.

علی‌پور دهکردی اظهار داشت: این تصمیم نیاز به بررسی کارشناسی بیشتری دارد تا در صورت امکان و نبود مشکل شرعی و قانونی بتوان به منظور رعایت حقوق خانم‌ها، امکان حک تصاویر محجبه بانوان و دوشیزگان درگذشته را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، زیرساخت‌های آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد مانند قطعه‌بندی، اجرای جوی و جدول، روشنایی، آسفالت معابر، پارکینگ جداگانه برای هر قطعه، سالن اقامه نماز میت، ۲ غسالخانه زنانه و مردانه و سالن‌های انتظار در این مکان آماده‌سازی شده است.

آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد ۵۸ هکتار وسعت دارد که در فاز نخست آن ۵ قطعه با ظرفیت ۳ هزار مزار پیش‌بینی شده است.

این آرامستان برای ۵۰ سال آینده پیش‌بینی شده و طرح توسعه آن تا ۸۰ هکتار قابل افزایش است.

برای راه‌اندازی آرامستان "بهشت‌ رحمت" شهرکرد ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده به منظور تکمیل و بهره‌برداری از غسالخانه‌ها، اجرای شبکه‌های برق، گاز و آب شهری، انتقال و اجرای آب فضای سبز، جدول‌بندی، محوطه‌سازی، زیرسازی و آسفالت فاز نخست، تهیه و نصب پایه‌های روشنایی، محوطه و تاسیسات برقی و مکانیکی، اجرای ۶ برج نوری، احداث ساختمان تشییع و ساخت سرویس بهداشتی هزینه شده است.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان چهارمحال و بختیاری بخش خصوصی برق قرآن مالیات بر ارزش افزوده قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ٢٠٠ مترمربع زمین به همت خانواده شهید صولت رئیسی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای احداث این پایگاه یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون تومان هزینه شد.

اعرابی اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه ماموریت‌های شهر اردل تقسیم و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد