Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر بوشهر با قدردانی از زحمات فرمانده پایگاه دریایی بوشهر گفت: انتظار می‌رود در الحاق زمین‌های پایگاه دریایی سهم شهر بوشهر بهطور کامل دیده و زمینه اتصال فاضلاب این پایگاه به شبکه فاضلاب بوشهر فراهم شود. ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، طاهره شمشیری صبح امروز در نشست علنی این شورا خواستار پاسخگویی صحیح شهرداری به نامه‌های ارسالی از سوی شورای شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر با اشاره به بودجه شهرداری بوشهر افزود: هر چند در بودجه امسال اختیارات مالی شهردار تا سقف 700 میلیون تومان تفویض شده است این موضوع نافی وظیفه نظارتی شورا نیست.

وی تاکید کرد: مقتضی است شهرداری اسناد و مدارک مربوط به مناقصه‌های آسفالت خیابان‌ها، معابر شهر، نام شرکت، مبلغ پیمان، لیست خیابانها و کوچه‌های آسفالت شده را بهصورت تفصیلی به شورا ارسال  کند تا از روند اجرایی پروژه مذکور و وضعیت آسفالت‌های انجام شده گزارشی در اختیار داشته باشد.

ضرورت تعامل مدیریت شهری و پایگاه دریایی بوشهر

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر که مهمان نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر بود در این نشست پیرامون تعامل مدیریت شهری و پایگاه در برای خدمات‌رسانی بهتر به شهر و ساکنان پایگاه بحث و تبادل نظر شد.

ناخدا  تذکر در این نشست با قدردانی از زحمات شورا و شهرداری گفت: در واگذاری‌های زمین مقرر شده قطعات یکجا به فروش برسد و از واگذاری قطعات کوچک جلوگیری می‌شود و در این راستا سهم شهرداری بوشهر نیز برای توسعه خدمات شهری دیده می‌شود همان طور که در واگذاری 130 هکتار اراضی نیایش سهم شهرداری واگذار شد.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی پایگاه دریایی بوشهر یک مشاور  همکاری می‌کند خاطرنشان کرد: پایگاه دریایی بوشهر دارای سیستم تصفیه فاضلاب است که در آبیاری فضای سبز از آن استفاده می‌شود و به مدیریت استان اعلام شد که آماده متصل شدن فاضلاب پایگاه دریایی به شبکه فاضلاب شهر بوشهر هستیم.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر از آمادگی این فرماندهی برای تعامل هر چه بیشتر با مدیریت شهری بوشهر خبر داد.

 در نظر گرفتن سهم بوشهر در واگذاری زمین‌های پایگاه دریایی بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر نیز در این نشست با قدردانی از زحمات فرمانده و پرسنل پایگاه دریایی بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در واگذاری زمین‌های پایگاه دریایی بوشهر سهم شهر به‌طور کامل دیده شود.

ابوذر دهدار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قوانین و ضوابط اجازه ورود به مراکز نظامی به شهرداری نمی‌دهد اما آمادگی لازم  برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی شهرداری بوشهر در راستای کمک به مجموعه زحمتکش پایگاه  دریایی بوشهر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری پارک و فضای سبز به شهرداری با حفظ مالکیت پایگاه دریایی به عنوان بهره‌بردار آماده در اختیار گرفتن این مجموعه‌ها برای استفاده شهروندان و ساکنان پرسنل پایگاه دریایی هستیم.

عضو  دیگر شورای شهر بوشهر در این نشست گفت: پایگاه دریایی صاحب فضاهای سبز بسیار خوبی است که قابلیت واگذاری به شهرداری به عنوان بهره‌بردار دارد و می‌توان از این فضاها پارک بسیار خوبی برای شهروندان به‌ویژه ساکنان محلات جنوبی و پایگاه دریایی بوشهر ایجاد کرد.

کیوان هاشم‌زاده افزود: در مورد پسماند پایگاه دریایی بوشهر نیز قابلیت تعامل وجود دارد و سازمان پسماند شهرداری بوشهر آماده همکاری در این زمینه است.

تعامل 2 جانبه برای توسعه زیرساخت‌های شهری

عضو دیگر شورای شهر بوشهر با تاکید بر تعامل 2 جانبه برای توسعه زیرساخت‌های شهری تصریح کرد: برای توسعه شهر بوشهر نیازمند همکاری دو جانبه شورا و شهرداری با پایگاه دریایی بوشهر هستیم.

اکبر توسلی تاکید کرد: هم شهر از پایگاه و هم پایگاه از شهر مطالبه دارد از این‌رو انتظار می‌رود در یک فضای تعاملی شاهد اجرای طرح‌ها و اتفاقات خوب باشیم.

وی بیان کرد: کامل نبودن رینگ خروجی شهر در خیابان طالقانی به سبب وجود کارخانجات پایگاه دریایی بوشهر مسکوت مانده که در صورت تعامل شاهد اتفاق بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

توسلی گفت: توجه به توسعه فضای سبز پایگاه که بخشی از سرانه فضای سبز شهر است و اتصال فاضلاب پایگاه به شبکه فاضلاب شهری از مطالبات مهمی است که انتظار داریم در دستور کار قرار گیرد.

عضو دیگر شورای شهر بوشهر با بیان اینکه 10 هزار نفر ساکنان پایگاه دریایی شهروند بوشهری هستند افزود: ضرورت دارد به آنها نیز مانند سایر شهروندان شهر خدمات‌رسانی شود.

مهرزاد آسایش خاطرنشان کرد: در مورد پسماند پایگاه دریایی بوشهر این قابلیت وجود دارد که با تعامل با سازمان پسماند کار جمع‌آوری پسماند پایگاه به یک پیمانکار واگذار شود.

نهضت آسفالت با 10 میلیارد تومان اعتبار در شهر بوشهر اجرا می‌شود مسئولان استان بوشهر با راهکارهای قانونی به شاهین شهرداری بوشهر کمک کنند 226 میلیارد تومان برای بودجه شهرداری بوشهر مصوب شد

وی در مورد فضای سبز پایگاه دریایی بوشهر و توسعه آن گفت: در صورت نبود فضای سبز پایگاه‌ها سرانه شهر بوشهر زیر 5 مترمربع می‌شود از این‌رو ضرورت دارد در این زمینه یک تعامل دو طرفه برقرار شود و شاهد توسعه فضای سبز باشیم.

واگذاری زمین‌های پایگاه دریایی بوشهر یک دغدغه جدی است

رئیس کمیسون عمران و شهرسازی شورای شهر بوشهر نیز با بیان اینکه واگذاری زمین‌های پایگاه دریایی بوشهر یک دغدغه جدی است افزود: درخواست داریم ضمن جلوگیری از واگذاری قطعات کوچک این زمین‌ها یک طرح جامع تدوین شود.

پویا دولابی تاکید کرد: توسعه فضای سبز و فاضلاب پایگاه دریایی بوشهر یکی از مطالبات مهم است که انتظار می‌رود به این امر یک توجه جدی شود.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم