Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@21:31:30 GMT

بهترین شهرهای جهان برای تجربه سال نوی میلادی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۵۰۱۳

بهترین شهرهای جهان برای تجربه سال نوی میلادی

نزدیک شدن به پایان سال، بهانه مناسبی برای عاشقان مسافرت و ماجراجویی به حساب می‌آید؛ افرادی که شاید از ماه‌ها قبل در حال تدارک دیدن مسافرتی برای تعطیلات سال جدید هستند. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال نو میلادی، جشنی جهانی و مهم است که در تمامی قاره‌های جهان برپا می‌شود و علی‌رغم سردی هوا تعطیلات آن بسیار زیبا و لذت‌بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی این تعطیلات به مدت ۱۲ روز از ۲۵ دسامبر تا ۶ ژانویه به طول می‌انجامد که فرصت مناسبی برای علاقمندان به مسافرت و افرادی است که تمایل دارند با رسوم مردم دیگر نقاط جهان در سال نو آشنا شوند. نکته مهمی که برای بسیاری از این افراد وجود دارد، انتخاب بهترین مقصد به منظور برآوردن این هدف است. در این گزارش به معرفی چهار مورد از مقاصدی می‌پردازیم که بدون شک بهترین و خاطره‌انگیزترین تجربه سفر در ایام کریسمس و سال نو را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

ریودوژانیرو

آب و هوای گرم و آفتابی، منظره پانوراما و نوای موسیقی آرامش‌بخش و روح‌نواز، به طور قطع جریان داشتن زندگی را در ایام تعطیلات سال نو در ریودوژانیرو تصدیق می‌کند. جشن‌های سال نو در این شهر در حد کارناوال مشهور شهر است و جشن نهایی با برگزاری برنامه‌های باشکوه آتش‌بازی در ساحل "کوپاکابانا" برگزار می‌گردد که به‌ عنوان مشهورترین و بهترین ساحل دنیا شناخته می‌شود.

تخمین زده می‌شود که این جشن سالانه میزبان حدودا دو میلیون شرکت‌کننده مختلف است. البته سواحل کوچک‌تری هم‌چون "ایپانما" و "فلامنگو" نیز برنامه‌های ویژه‌ و قابل‌توجهی برای برگزاری سال نو دارند. 

نیویورک سیتی

تقاطع مشهور "تایمز اسکوئر" در محله منهتن یک مرکز گردشگری و تجاری بسیار محبوب در نیویورک است که وجود آن باعث شده نیویورک به عنوان "شهری که هرگز نمی‌خوابد" مشهور شود. این میدان شاهد یکی از نمادین‌ترین گردهم‌آیی‌های سال نو به دلیل وجود گوی کریستال رنگارنگ معروف و درخشانی است که سنتی قدیمی برای آغاز سال نو در این شهر به حساب می‌آید.

علاوه بر این، برگزاری نمایش‌ها و کنسرت‌های بسیار در این میدان آن را به بهترین مقصد برای گردشگران سال نو تبدیل می‌کند. با این حال "تایمز" تنها محل برگزاری جشن سال نو نیست. پارک "پروسپکت" بروکلین نمایش‌های آتش‌بازی زیباتری برای اجرا دارد و تماشای آتش‌بازی از افق چشم‌نواز منهتن و بهره‌مندی از غذاها و سرگرمی‌های روی آب این شهر بسیار جالب توجه است. شرکت در مهمانی‌های برگزارشده روی پشت‌بام‌ها و برنامه‌های ارائه شده توسط بزرگترین فضای باز سرپوشیده در سطح شهر، از دیگر تفریحاتی است که در اختیار گردشگران سال نوی نیویورک قرار دارد. این برنامه‌ها شامل گردش در بخش‌های تفریحی شهر و تماشای نمای منحصربفرد "ساختمان امپایر استیت" نیز می‌شود.

توکیو

رفتن به توکیو برای گذراندن تعطیلات کریسمس و آغاز سال جدید میلادی که سال را با اجرای سنت‌ مراجعه به معابد و به صدا درآوردن زنگ معبد نو می‌کنند، تجربه‌ای بی‌نظیر و جالب از ورود به سال جدید را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در نیمه شب سی و یکم دسامبر، یک راهب بودایی زنگ معبد را  ۱۰۸ مرتبه به صدا درمی‌آورد. این عدد نماد تعداد تمایلات دنیوی است که این آیین به رسمیت می‌شناسد.

بودایی‌ها بر این اعتقاد هستند که به صدا درآوردن زنگ معبد به این تعداد زمینه‌ساز تطهیر روحی آن‌ها در سال جدید است. معبد باستانی Zōjō-ji که قدمت آن به سال ۱۳۹۳ میلادی بازمی‌گردد، سالانه میزبان تعداد بسیاری از گردشگران خارجی و افراد بومی برای برگزاری این مراسم است که "هستومید" (hatsumōde) نامیده می‌شود و عبارت است از مراسمی مذهبی برای دیدن نخستین روز سال جدید. البته این شهر گزینه دیگری نیز برای افرادی که رفتن به مهمانی را ترجیح می‌دهند قرار می‌دهد. در سراسر خلیج توکیو، Yokohoma دومین شهر بزرگ و پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن نمایش‌های نور و لیزر برپا است که آغاز سال نو با شمارش معکوش اعلام می‌شود. در منطقه روپونگی نیز سال نو با پخش آهنگ‌های زیبا و شمارش معکوس جشن گرفته می‌شود. 

کیپ تاون

در سال نو میلادی کیپ تاون شاهد فصل تابستان است، با این حال آغاز سال نو زمان ایده‌آلی برای مسافرت به این شهر به حساب می‌آید چرا که این شهر، مکانی زیبا و دیدنی است و تمامی گزینه‌های هیجان‌انگیز برای جشن گرفتن سال جدید را در خود دارد. بازار خرید بزرگ The V&A Waterfron، در این ایام بزرگ‌ترین مهمانی سال را برگزار می‌کند و از شرکت‌کنندگان با موسیقی رایگان، نمایش‌های ساده و دلنشین، غذاهایی از بیش از ۸۰ رستوران درجه یک شهر و غرفه‌های فروش غذای سیار پذیرایی می‌کند.

از سوی دیگر می‌توان در کیپ تاون آخرین غروب سال جاری را در سواحل زیبا و بندرهای آرام شهر تماشا کرد و از تماشای مراسم دلچسب آتش‌بازی آغاز سال جدید در کنار آب لذت برد. علاوه بر این، امکان کرایه کردن اتومبیل‌های برقی و داشتن یک پیک‌نیک دلچسب در کوه‌های صاف و مسطح Table Mountain که از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر شهر نیز به حساب می‌آید، در این روزهای سال نو فراهم است.

کد خبر 403613

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سال نوی میلادی سال نو میلادی سال نو 2020 جشن سال نو کریسمس کریسمس 2020 جشن های کریسمس سفر گردشگری جاذبه های گردشگری کلانشهرهای جهان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مشرف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شعار محوری جشن‌های دهه کرامت در کشور «با شما، سربلندی» انتخاب شده و شعار ویژه استان قم نیز «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا،‌ الگوی حجاب و عفاف» می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با شکل‌گیری دبیرخانه دائمی ستاد ملی تکریم دختران،‌ آستان حضرت معصومه(س) پایگاه و ستادی برای تکریم دختران باشد.

وی بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه با مراسم خطبه خوانی و با حضور شخصیت‌های مختلف فرهنگی و سیاسی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

رییس ستاد آیین‌های فاطمی با بیان این‌که اجتماعات و جشن‌های تکریم دختران و بانوان از برنامه‌های دهه کرامت است، افزود: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) با حضور پنج هزار دختر دانشجوی سراسر کشور و همچنین یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه اجتماعی با حضور بانوان طلبه جشنی برگزار می‌شود.

مشرف اضافه کرد: خادمان حرم حضرت معصومه(س) با عنوان سفیران کریمه به ۲۶ استان کشور و ۲۹ کشور خارجی اعزام خواهند شد تا عشق و ارادت علاقه‌مندان به اهل بیت(س) را پاسخ دهند.

وی با بیان این‌که برگزاری این جشن‌ها در مساجد و بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده‌است، ادامه داد: علاوه بر داخل کشور، در ۲۰۱ نقطه در خارج از کشور مراسم و جشن‌های میلاد و دهه کرامت که به میلاد امام رضا(ع) منتهی می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی، مراسم روزانه خطبه‌خوانی با حضور گروه‌ها و اصناف مختلف، مراسم خطبه‌خوانی ویژه بانوان در دهه کرامت با اجتماع بیش از ۲ هزار نفر، برگزاری جشن تکلیف ویژه نومکلفان، رونمایی از آثار هنری، جلسه نقد و بررسی علمی کتاب، نشست علمی پژوهشی با موضوع زیارت و شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س)، برگزاری محافل و مراسم‌های قرآنی، کرسی تلاوت فاطمی، مسابقه قرآنی ویژه بانوان و دختران و معرفی حافظان کل قرآن از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

معاون حرم کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت‌های بین‌الملل، علاوه بر اعزام سفیران کریمه به کشورهای مختلف، اجتماع بانوان بین‌الملل و مراسم برای عموم زایران بین‌الملل از جمله عرب زبان‌ها و آذری زبان‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، زیارتنامه حضرت معصومه(س) در تمام حرم‌های کشور، بقاع متبرکه و مساجد قرائت خواهد شد و روز جمعه نیز در نماز جمعه‌های سراسر کشور، عرض ارادت و توسل به حضرت معصومه(س)، سخنرانی و خطبه پیرامون این موضوع برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در دهه کرامت برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با قوت بیشتری برگزار خواهد شد، افزود: در این روزها،‌ دخترانی که وارد حرم می‌شوند پذیرایی خواهند شد و هدیه‌ای از متبرکات دریافت می‌کنند.

به گفته مشرف، موزه حرم حضرت معصومه(س) در روز ولادت به‌صورت رایگان و ایام دهه کرامت به‌صورت نیم‌بها خواهد بود.

۱۱ طرح برای دهه کرامت امسال در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی می‌شود

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: در آستان کریمه اهل‌بیت(س) ۱۱ طرح در حوزه‌های هنری و معماری انجام شده که قرار است در دهه کرامت رونمایی شود و در خدمت زایران قرار گیرد.

هادی محمودنژاد افزود: دربی مزین به قلم‌زنی، معرق و طلاکاری با هزینه ۲ نفر از خیران در حرم حضرت معصومه(س) ساخته شده که در دهه کرامت به آستان امام رضا(ع) هدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاشی کاری صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر که کاشی‌کاری معرق است نیز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت ضریح مطهری برای کشور سوریه با عنوان راس‌الحسین نیز با هزینه خادم خیر ساخته شده که در دهه کرامت رونمایی می‌شود و مقدمات ارسال آن نیز فراهم خواهد شد.

محمودنژاد گفت: همچنین ساختمان چند منظوره آستان حضرت معصومه(س) بالغ بر سه هزار مترمربع در عمود ۱۰۸۰ واقع در کشور عراق واقع شده که ۶ سالن چندمنظوره برای اقامت و اجرای مراسم دارد که در حال تکمیل است و امیدواریم در دهه کرامت افتتاح شود.

فضاسازی محیطی حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت بیش از گذشته انجام خواهد شد

مدیر حرم حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: دهه کرامت با بیش از ۲ دهه فعالیت فرهنگی به ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی و حتی اجتماعی و عمرانی تبدیل شده است؛ حرم نقش مهمی در مسائل فرهنگی کشور و الگوسازی دارد، چون این شخصیت خودشان الگو هستند و اتفاقات حرم نیز می‌تواند الگو باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی افزود: مانند سال‌های گذشته امسال نیز تلاش خواهیم کرد نشاط اجتماعی خوب و فراگیری شکل بگیرد؛ تلاش می‌شود این جشن‌ها و شخصیتی که برای او جشن می‌گیریم برنامه‌ها و محافلشان مردمی باشد.

وی با تاکید بر آمادگی حرم مطهر برای استقبال از زائران و خدمت‌رسانی به مردم، اضافه کرد: در دهه کرامت ضریح و فضای تردد زایران گل‌آرایی خواهد شد و در فضاهای منتهی به حرم از جمله میدان آستانه و صحن جوادالائمه(ع) به زائران خدمت‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: سرکشی به خانواده‌های معظم شهیدان و مجموعه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت و جلسه های تبلیغی و ترویجی در حرم و فضاسازی محیطی حرم و پیرامون که بیش از گذشته انجام خواهد شد، از دیگر اقدامات در دهه کرامت خواهد بود.

اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) سالانه پذیرای ۲ هزار زوج است

مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) نیز گفت: در اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) سالانه بیش از ۲ هزار عقد انجام می‌شود که این ظرفیت در دهه کرامت ۲ برابر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسین زاده افزود:‌ زوجین می‌توانند از طریق سایت آستان حضرت معصومه(س) نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • آنتونیو رودیگر در 31 سالگی سرانجام قهرمانی در مسابقات لیگ را تجربه کرد
  • تمدید قرارداد رئال با بهترین مدافع جهان!
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم