Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:15:05 GMT

بین‌الحرمین در آستانه ولادت حضرت زینب (س) +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۵۱۳۹

بین‌الحرمین در آستانه ولادت حضرت زینب (س) +فیلم

‍‍‍‍‍‍

در آستانه ولادت حضرت زینب (س)، زائران بسیاری از کشورهای مختلف با حضور در بین‌الحرمین به زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) پرداختند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، تشرف به عتبات و زیارت امام حسین (ع) آرزوی تمامی مسلمانان جهان است. به طوری که در طول سال، کربلا میزبان خیل عظیم عاشقان حسینی است و حتی در روزهای پرآشوب عراق در برخی از ساعات به ویژه نماز مغرب و عشا بسیاری از زائران با حضور در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به اقامه نماز یا راز و نیاز می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور زائران کشورهای مختلف در بین‌الحرمین/ ضریح حرم امام حسین (ع) گل آرایی شد

این روزها که تعداد کاروان‌های اعزامی ایران به عتبات کمتر از گذشته شده است، با وجود کاهش تعداد زائران ایرانی، زائران سایر کشورها همچون بحرین، لبنان، امارات، پاکستان و هند در گوشه و کنار بین‌الحرمین حضوری شایسته دارند و حرم امام حسین (ع) مملو از جمعیت است تا جایی که هنگام اذان‌ بسیاری از زائران و مجاوران حرم حسینی خود را به بین‌الحرمین می‌رسانند تا در نماز جماعت شرکت کنند.

بسیاری نیز در آستانه ولادت حضرت زینب (س) به کربلا مشرف شده‌اند تا ولادت این بانوی دشت کربلا را به برادرانش حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) تبریک بگویند.

 

آستان قدس حسینی نیز به مناسبت این ولادت باشکوه اقدام به گل آرایی ضریح حرم امام حسین (ع) کرده است، به طوری که در گلدان‌های بالای ضریح گل‌های طبیعی زیبایی قرار داده شده است.

 

در ادامه فیلمی از حال و هوای شب گذشته بین‌الحرمین در آستانه ولادت حضرت زینب (س) و حضور پرشور زائران در این قطعه از بهشت را مشاهده می‌کنید؛

 

به گزارش فارس، اعزام زائران ایرانی به عتبات هم‌اکنون تنها به صورت هوایی صورت صورت می‌گیرد و نام‌نویسی اعزام زائران در دی‌ماه همچنان از سوی دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق کربلا زیارت امام حسین حرم امام حسین بین الحرمین زیارت نیابتی عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم