Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جلسه هم اندیشی با نمایندگان احزاب اصلاح طلب, هشتم دی ماه در دفتر اداره کل سیاسی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ «حمید ملانوری» مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در رابطه با دومین جلسه هم اندیشی با نمایندگان احزاب اصلاح طلب گفت: در این نشست، ضمن بیان مولفه ها و الزامات موثر در حضور فعالانه و پرشور آحاد شهروندان در انتخابات و یادآوری انتظارت مترتب بر فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در تحقق این مهم؛ بر حضور فراگیر سلایق مختلف سیاسی و معتقد به نظام و قانون اساسی در راستای مشارکت افزایی و رونق بخشی به انتخابات تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ملانوری ادامه داد: در این نشست، نمایندگان احزاب بر قانونمند کردن انتخابات تاکید جدی داشتند و اینکه راه امیدوارکردن مردم و پرهیز از یأس و بی اثر بودن رای مردم، عملکرد قانونمند در اجرای انتخابات است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: نمایندگان احزاب در این نشست اشاره کردند که برای داشتن انتخاباتی پرشور و حماسی, نقش همه بخش های حاکمیت، خصوصاً نقش رسانه ملی بسیار مهم است که متاسفانه صداوسیما هنوز وارد فاز انتخاباتی نشده است. در واقع به منظور مشارکت پرشور و حداکثری مردم، رسانه ملی نیز باید ورود پررنگ و در عین حال بی طرفانه ای داشته باشد.

او اضافه کرد: از دیگر مباحث طرح شده در این نشست این بود که مردم یکی از سه رکن انتخابات به همراه دو رکن دیگر یعنی مجریان و کاندیداها هستند. اگر قرار است مردم در انتخابات شرکت کنند باید کاندیدای خود را در انتخابات ببینند.

ملانوری افزود: احزاب تاکید داشتند که برای تحقق مشارکت حداکثری باید اصل رضایتمندی مردم مبنا باشد, با مردم وارد گفت‌وگو شد و همچنین برای پیشگیری از بی تفاوتی مردم تلاش کرد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ تصریح کرد: براساس موضوعات مطرح شده در این نشست؛ احزاب اصلاح طلب, مشارکت فعالانه را دنبال می کنند نه انفعال در انتخابات و قاعدتاً .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاب احزاب اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بر اساس زیر اعلام شد:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳- سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

«احسان محمدحسینی»، مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت در خصوص این لیست گفت: در فرایند انتخاب نمایندگان تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

کد خبر 6095484

دیگر خبرها

  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد