Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-عضو کمیسیون قضایی گفت: در برنامه ششم مصوب کردیم که ۲.۹ از بودجه عمومی به دستگاه قضا اختصاص پیدا کند که محقق نشده است.

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضاییه با کمبود‌های بسیاری مواجه است، گفت: این دستگاه از نظر ساختمان و پرسنل دچار مشکلاتی است؛ برای نمونه ساختمان‌های سازمان زندان‌ها با معضلاتی روبه رو است و همچنین بودجه کافی برای اجرای طرح کاداستر (نقشه برداری ثبتی) وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم که ۲.۹ از بودجه عمومی به دستگاه قضا اختصاص پیدا کند که هیچ وقت محقق نشده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی با بیان اینکه مسئله یادشده خواسته دستگاه قضاست، افزود: کمیسیون قضایی هم پیشنهاداتی را مصوب کرده است تا بودجه این قوه به همان ۲.۹ ذکر شده برسد.

پورمختار تصریح کرد: پزشکی قانونی کشور در حوزه ساختمان و جذب پزشک کاستی‌هایی دارد که باعث شده است مردم در بعضی شهر‌ها جهت رفع مشکلات حقوقی پزشکی قانونی سفر بین شهری داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد در تهیه نقشه‌های کاداستر با مشکلات جدی روبه رو است، یادآور شد: بخشی از حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی جذب شده برای فعالیت در دستگاه قضا به علت همین محدودیت منابع با معضل مواجه شده‌اند؛ البته قرار بر این است که تا آخر سال این افراد به کار گرفته شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بودجه کمیسیون قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها

رئیس قوه قضاییه، امروز چهارشنبه در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (12 اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است. 

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال 1400 تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (2 مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان