Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:44:22 GMT

استاندار تهران: ۱۷ هزار شغل در اسلامشهر ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۵۷۲۱

استاندار تهران: ۱۷ هزار شغل در اسلامشهر ایجاد شد

 انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات حفاری متروی اسلامشهر با اشاره به این که این مترو با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا و کارفرمایی شهرداری این شهرستان در حال اجراست بیان داشت: این خط در ادامه خط ۳ متروی تهران با ۱۵ کیلومتر از آزادگان به میدان نماز این شهرستان وصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، مترو اسلامشهر از طریق ایستگاه آزادگان (خط ۳) به مترو تهران متصل می شود و تا ایستگاه قائم امتداد می یابد.

برآورد بودجه کل پروژه حفاری از انتهای ایستگاه آزادگان تا میدان نماز ۴۵۰ میلیارد تومان است که هزینه احداث تا ایستگاه آزادگان ۴۵ میلیارد و تا میدان نماز نیز بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

محسنی بندپی افزود: منابع استانی را در اجرای این پروژه ها اختصاص خواهیم داد تا با سرعت بیشتری در زمان بندی اجرایی شوند ضمن این که قرارگاه خاتم الانبیا بازوی اجرایی دولت است و در جاهایی که منابع دولت محدود باشد ورود می کند.

  وی افزود: حمل و نقل مترویی و ریلی در نظام ترافیکی امروزی دنیا اهمیت ویژه ای دارد که در مرحله اول باعث ایجاد عدالت اجتماعی و افزایش اعتماد سرمایه های انسانی می شود.

محسنی بندپی در ادامه از ایجاد و توسعه خطوط ریلی در شهرستان های شرقی تهران خبر داد و گفت: چهار خطه کردن خطوط در پیشوا و ورامین در مرحله اجراست که منابع آن تامین شده است و در ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار تهران با اشاره به این که طرح های مختلف عمرانی در اسلامشهر در حال اجراست گفت: تامین و توسعه خطوط آب آشامیدنی و خطوط ریلی را در این شهرستان شاهد هستیم.

محسنی بندپی ادامه داد: توسعه خطوط ریلی مقرون به صرفه و ارزان قیمت در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد و نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و سلامت شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه افزایش آلاینده های هوا از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرده است گفت: این امر باعث برهم زدن سلامت آحاد جامعه و تعطیلی مدارس در تهران شده است.

محسنی بندپی اضافه کرد: ۶۰.۸ درصد آلودگی هوای تهران از منابع متحرک است که۳۳ درصد آن به مصرف سوخت های دیزلی و حدود ۲۸ درصد به خودروهای بنزین سوز اختصاص یافته است ضمن این که سهم منابع ثابت نیز در آلایندگی هوای تهران موثر هستند.

وی تاکید کرد: توسعه حمل و نقل عمومی در خطوط ریلی، مترویی و ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران و شهرستان های آن نقش مهمی در ارتقای سلامت عمومی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب تهران قرار دارد.

برچسب‌ها اسلامشهر استانداری تهران اشتغال زایی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلامشهر استانداری تهران اشتغال زایی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اسلامشهر استانداری تهران اشتغال زایی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولدسازی در استان هرمزگان شناسایی شده است.

وی افزود: این املاک در حال حاضر به صورت بالقوه منابعی قائل اتکا هستند اما باید با اجرای دقیق طرح مولد سازی این ظرفیت‌ها بالفعل شوند.

استاندار هرمزگان آب، آموزش، راه و درمان را چهار اولویت اصلی استان هرمزگان معرفی کرد و تاکید کرد: تلاش ما این است که منابع مولدسازی را به نیازهای اساسی استان در ۴ اولویت تعریف شده وصل کنیم و پروژه‌های اولویت دار را با منابع مولد سازی تکمیل کنیم.

دوستی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر مشخص شده است که کدام ملک برای تکمیل کدام پروژه هزینه خواهد شد.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: حتی اگر ما بتوانیم ۲۰ درصد از املاک در نظر گرفته شده را طی سال جاری مولد کرده و به فروش برسانیم بسیاری از مشکلات حوزه‌ی آب، آموزش، راه و درمان در استان حل خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که کشور در همه دوره‌ها در حوزه منابع و اعتبارات روبرو بوده است مولد سازی بهترین مسیر و تنها مسیری است که می‌توانیم با اتکا به آن خلأهای جدی موجود در چهار حوزه اولویت دار استان را مرتفع کنیم.

کد خبر 6099822

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد
  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران و اهل فن اجتناب کند
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟