Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد- رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: اگر صنعت بیمه در بخش سرمایه‌گذاری و تمرکز بر افزایش سود، نوآوری کند افزایش ضریب نفوذ بیمه دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، غلامرضا سلیمانی در جریان بازدید از شرکت بیمه سینا ضمن اعلام این مطلب افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه باید به گونه‌ای باشد که سود ناشی از آن جذابیت کافی را برای بیمه‌گذاران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورایعالی بیمه با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از فن آوری و دانش دیجیتالی در تمامی فعالیت‌های بیمه‌ای، تصریح کرد: تعامل تنگاتنگ واحدهای آی تی و حوزه فنی می‌تواند زمینه همگانی سازی محصولات بیمه‌ای را فراهم کند.

انحصارگرایی در بخش فن‌آوری به سود صنعت بیمه نیست

وی خاطرنشان کرد: انحصارگرایی در بخش فن‌آوری به سود صنعت بیمه نیست و باید به سمتی پیش برویم که درهای این صنعت به روی تمامی مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات یکپارچه الکترونیکی باز باشد.

سلیمانی افزود: توسعه بیمه های زندگی با الگوسازی دیجیتالی و شفافیت در ارائه اطلاعات بیمه نامه به بیمه گذاران از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد شد. رییس کل بیمه مرکزی، پرداخت به موقع و دقیق تعهدات شرکت‌های بیمه در خصوص خسارات بیمه‌گذاران را عالی‌ترین جلوه رضایتمندی مردم دانست و افزود: سرمایه صنعت بیمه اعتماد مردم است و باید با ایفای تعهدات خود به بیمه‌گذاران از این سرمایه بزرگ صیانت کنیم.

رییس شورایعالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود از صنعت بیمه به عنوان صنعتی در مسیر توسعه یاد کرد و گفت: جمع آوری پول‌های خُرد مردم بهترین روش برای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه است و با تداوم این روند صنعت بیمه می‌تواند به یکی از مهمترین منابع تامین مالی کشور مبدل شود.

وی تاکید کرد: صنعت بیمه باید این باور را در خود تقویت کند که می‌تواند به یکی از ستون‌های تامین مالی کشور مبدل شود و در سایه این باور است که صنعت بیمه به صنعتی تعیین کننده و کلیدی تبدیل خواهد شد.

سلیمانی در پایان بر ضرورت تعامل صنعت بیمه و نهادهای مرتبط اعم از وزارت بهداشت و راهنمایی و رانندگی سخن گفت و از تمامی شرکت‌های بیمه خواست تا با هم افزایی سازنده به اعتبار و توانمندی صنعت بیمه کمک کنند.


منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن

صنعت نفت و گاز نقشی محوری در اقتصاد ایران ایفا می کند و به عنوان منبع اصلی انرژی و سوخت برای بخش های مختلف عمل می کند. با این حال، در سال‌های اخیر، این صنعت دستخوش دگرگونی قابل‌توجهی به سمت دانش محور شدن بوده است. این تغییر به سمت شیوه‌ها و فن‌آوری‌های مبتنی بر دانش به دلیل نیاز به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن هدررفت انرژی و افزایش رقابت کلی انجام شده است.

یکی از حوزه های کلیدی که صنعت نفت و گاز به کارگیری شرکت های دانش بنیان است. این شرکت ها که در توسعه فناوری ها و راه حل های نوآورانه تخصص دارند، در خط مقدم رشد بهره وری، کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن گازهای مرتبط در فرآیندهای تولید و توزیع بوده اند.

در ایران، صنعت نفت و گاز نقش پیشرو در استفاده از شرکت های دانش بنیان برای پیشبرد رشد اقتصادی را بر عهده گرفته است. ایران با بیش از 650 شرکت دانش بنیان فعال در بخش نفت، فناوری و نوآوری را با موفقیت در عملیات نفت و گاز خود ادغام کرده است. این شرکت ها نقش مهمی در افزایش بهره وری، بهینه سازی فرآیندها و توسعه راه حل های پایدار برای صنعت داشته اند.

همچنین رویکرد فعال دولت ایران به ویژه دولت سیزدهم در تمرکز بر توسعه میادین گازی کشور در رشد و نوآوری در بخش نفت و گاز موثر بوده است. ایران با اولویت‌بندی جمع‌آوری و استفاده از گازهای مشعل، نه تنها تولید گاز خود را افزایش داده، بلکه در بازار جهانی گاز نیز پیشتاز است. دستاوردهای این کشور در تولید گاز از میانگین نرخ رشد سایر کشورهای تولیدکننده گاز پیشی گرفته است و رتبه برتر را در مجموعه گازهای مشعل در میان کشورهای عضو مجمع صادرکننده گاز کسب کرده است.

ادغام شیوه‌های مبتنی بر دانش در صنعت نفت و گاز، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فناوری‌های پیشرفته را اتخاذ کنند، کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهند. با بهره گیری از تخصص و راه حل های نوآورانه ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بر چالش ها غلبه کند، بهره وری را افزایش دهد و رشد پایدار را هدایت کند.

علاوه بر این، تغییر به سمت رویکرد دانش محور در صنعت نفت و گاز فرصت های جدیدی را برای همکاری، تحقیق و توسعه باز کرده است. با تقویت مشارکت بین بازیگران صنعت، دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است به نوآوری سرعت بخشد، مهارت ها را افزایش دهد و فرهنگ یادگیری و بهبود مستمر را تقویت کند.

در نتیجه، گذار صنعت نفت و گاز به سمت دانش محور شدن نشان دهنده نقطه عطف مهمی در تکامل آن است. با پذیرش فناوری، نوآوری و تخصص ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بهره وری را افزایش دهد، اثرات زیست محیطی را کاهش دهد و رشد پایدار را هدایت کند. ادغام شیوه های مبتنی بر دانش نه تنها صنعت را به سمت کارایی و رقابت بیشتر سوق داده است، بلکه آن را به عنوان یک بازیگر کلیدی در چشم انداز انرژی جهانی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور