Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از وضعیت مالکیت و اشتغال کارکنان شرکت غله و بازرگانی منطقه ۱۳ همدان بازرسی کرد که براساس آن تخلف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران محرز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گروهی به منظور بازرسی از وضعیت کارکنان شرکت غله همدان، اقدام به بازدید از این شرکت کردند که پس از آن گزارشی درخصوص وضعیت اشتغال کارکنان و مالکیت این شرکت گزارشی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران مالک ۱۰۰ درصد شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ شناسایی شد که براساس ماده ۴ اساسنامه و قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌های دولتی اداره می‌شود و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجازت است.
همچنین در ادامه این گزارش آمده است که براساس گزارش مالی حسابرسی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴، تعداد ۷۲ نفر از طریق شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران دریافت کرده اند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مواردی از عدم رعایت الزامات قانونی اشاره شده است که مورد تأکید بر ارائه برنامه و پیشنهادات شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ برای اصلاح ساختار نیروی انسانی و عملیاتی شرکت حداکثر ظرف ۲ ماه از تاریخ جلسه به مجمع عمومی را دارد که بررسی موضوع ضروری به نظر می‌رسد.
در این گزارش تأکید شده است که قرارداد مشاغل نگهبانی انبار‌ها و سیلو‌ها به صورت قرارداد مشاغل کارگری از تاریخ اول فروردین ۹۱ تا پایان اسفند ۹۶ به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران منعقد شده است که محل خدمت این افراد منطقه ۱۳، استان همدان بوده است.
این گزارش همچنین مداخله شرکت سامان جاوید در امور شرکت غله و بازرگانی منطقه ۱۳ را زیر سوال می‌برد و از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران توضیحاتی در خصوص این موضوع خواسته است.
از طرف دیگر در این گزارش تأکید شده است که اگر شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ادعا دارد که کارکنان شرکت غله و خدمات منطقه ۱۳ جزو واگذاری نبوده و خود بر عملکرد اجرای وظایف آنان نظارت دارد، پس این شرکت موظف بوده که مستقیما با نیروی انسانی قرارداد ببندند؛ از این رو شرکت مادرتخصصی بازرگانی ایران تخلف کرده است.   بیشتر بخوانید: واگذاری پرابهام شرکت غله منطقه ۱۳ به بخش خصوصی / اداره بازرگانی همدان پاسخگو نیست بلاتکلیفی کارکنان شرکت غله همدان / نگهبانانی که به بخش خصوصی واگذار نشدند انتقال شرکت غله همدان از چاله دولتی به چاه خصوصی / کارکنانی که بلاتکلیف هستند
گفتنی است، شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران ادعا کرده است که پس از واگذاری هیچگونه قراردادی با کارکنان نگهبان شرکت غله و بازرگانی منطقه ۱۳ نداشته است. از طرفی مالک اولیه شرکت پس از خصوصی سازی نیز معتقد است که نگهبانان شرکت جزو نیروی انسانی واگذار شده به او نبوده اند؛ بنابراین سوال اینجاست که این کارکنان در مدت مذکور (از زمان واگذاری شرکت به بخش خصوصی به بعد) حقوق خود را از چه نهادی دریافت می‌کرده اند؟
کارکنان شرکت غله همدان از سیف، رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تقاضا دارند که درباره این وضعیت به آنان توضیحات لازم را ارائه کند و به مطالبات آنان پاسخگو باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت غله همدان اعتراضات کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان