Web Analytics Made Easy - Statcounter

استعفاء و دستگیری «علی اصغر پیوندی» رئیس سابق جمعیت هلال احمر و برگزاری انتخابات در شورای عالی این جمعیت برای انتصاب رئیس جدید توسط رئیس جمهور به ماجرایی تبدیل شده که طی 3 هفته اخیر هر روز خبر  جدیدی در مورد آن منتشر می شود و موج خبری تازه ای به راه می اندازد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه ماه های مباحثی درباره وجود برخی مشکلات بویژه در حوزه مسائل مالی و اقتصادی پیرامون بخش هایی از جمعیت هلال احمر تحت مدیریت «علی اصغر پیوندی» وجود داشت، در نهایت این مساله به استعفاء و بازداشت او و برخی مدیرانش ختم شد، اما این پایان کار نبود، بلکه شروعی شد بر اخبار و حواشی پیرامون انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای ریاست جمعیت هلال احمر چیست؟

شورای عالی هلال احمر پس از استعفاء و دستگیری «علی اصغر پیوندی» رئیس سابق این جمعیت تصمیم به برگزاری جلسه انتخاب دو گزینه برای معرفی به رئیس جمهور جهت انتخاب رئیس جدید جمعیت گرفت. اما این موضوع هم بی حاشیه نماند و انتخاب دو عضو شورای عالی که خود هم ناظر، هم مجری و هم کاندیدای انتخابات بودند، اعتراضاتی را برانگیخت.

مصادف شدن این موضوع با سفر 6 روزه رئیس جمهور به شرق آسیا کمی غلظت حواشی و خبرهای گاه و بیگاه را کم کرد تا اینکه «حسن روحانی» از سفر بازگشت، اما هیچوقت حاضر به انتخاب یکی از گزینه های معرفی شده توسط شورای عالی هلال احمر به عنوان رئیس جدید این جمعیت نشد.

خبرهایی مبنی بر اینکه به لحاظ حقوقی انتخاب دو عضو شورای عالی به عنوان نفرات پیشنهادی به رئیس جمهور مشکل دارد، دو تابعیتی بودن نفرات منتخب، عدم پذیرش استعفای پیوندی توسط روحانی، برگزاری انتخابات مجدد و همچنین انتخاب سرپرست برای جمعیت هلال احمر از جمله موضوعاتی بود که در این مدت مطرح می شد.

روایت یک رسانه فارسی زبان خارجی از دعوای روحانی و رحمانی فضلی

روز گذشته جدیدترین خبری که یکی از رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور درباره حواشی انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر مطرح کرد، عصبانيت شديد رييس جمهور از رحماني فضلي بخاطر فشار او براي «سید سلمان سامانی» به رياست هلال احمر بود که در این خبر ادعا شده بود این موضوع حتی باعث اخراج وزير كشور از جلسه شده است.

خبر اینطور روایت شده بود که «جلسه اي با حضور رييس جمهور، واعظي رييس دفتر رييس جمهور و برخي وزرا من جمله وزير كشور براي انتخاب نهايي رييس جمعيت هلال احمر برگزار شد. در اين جلسه، رييس جمهور خواستار معرفي شريعتي بعنوان رييس اين جمعيت ميشود اما رحماني فضلي با اصرار بر گزينه خود (ساماني كه قائم مقام او و داماد خواهرش نيز هست) به رييس جمهور گفته كه ساماني فرم پر كرده و بهترين گزينه براي هلال احمر است.

در اين لحظه ، روحاني كه از عملكرد وزير كشور در اتفاقات اخير، بشدت ناراحت بوده، با عصبانيتي كم نظير رو به رحماني فضلي كرده و مي گويد"حرف نزن، حرف نزن" و سپس خطاب به واعظي مي گويد "ساماني را از قائم مقامي وزارت كشور هم بركنار كنيد".

تکذیب برخورد شدید رئیس جمهور با رحمانی فضلی

این خبر البته چند ساعت بعد رد شد و یک مبنع آگاه در وزارت کشور خبر برخورد شدید رئیس جمهور با وزیر کشور را تکذیب کرد.

یک‌منبع آگاه در وزارت در واکنش به خبر برخورد شدید رئیس جمهور با وزیر کشور اظهار کرد: این خبر از ریشه کذب است و به زودی وزارت کشور تکذبیه‌ای در این خصوص صادر می‌کند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون حماسه 9 دی علی باقری کنی منطقه سبز بغداد حشد الشعبی غلامرضا شریعتی مهدی تاج جشنواره فیلم فجر38 حواشی انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر رئیس جمهور دعوا برخورد تند وزیر کشور علی اصغر پیوندی غلامرضا شریعتی سید سلمان سامانی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون حماسه 9 دی علی باقری کنی منطقه سبز بغداد حشد الشعبی غلامرضا شریعتی مهدی تاج جشنواره فیلم فجر38

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور