Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از اجرای برنامه مداخله بهبود تغذیه ای کودکان تا پنج سال دچار سوء تغذیه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای چهار هزار و 300 کودک این استان را از برنامه های دانشگاه در سال جاری خبر داد.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، گفت: اکنون چهار هزار مادر باردار در تمامی شهرستان های استان، تحت پوشش برنامه تغذیه دانشگاه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: برنامه مکمل یاری برای گروه‌های آسیب پذیر به‌صورت رایگان با هدف دسترسی عادلانه به این خدمات در حال اجرا است.

دلشاد با بیان اینکه برنامه حمایت تغذیه ای از زنان باردار از ابتدای سال در سه مرحله انجام شد، افزود: در حال حاضر 80 درصد مادران باردار روستایی واجد شرایط، تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

وی با اشاره به طرح بررسی الگوی مصرف مواد غذایی که در دو مرحله در کل کشور انجام شد، خاطرنشان کرد:  این طرح 62 خوشه شامل 248 خانوار خراسان شمالی را تحت پوشش قرار داد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری همایش «نقش  ریز مغذی ها و وضعیت کمبود  آن در کودکان» در تیرماه امسال برای پزشکان و کارشناسان تغذیه استان، گفت: بر اساس آخرین فرم عملکرد برنامه 6 ماهه دوم سال 97، روند شاخص‌ها حکایت از بهبود وضعیت تغذیه زنان باردار دارد.

وی جمعیت مادران باردار حاشیه شهر واجد شرایط تحت پوشش را 76 درصد، مادران باردار با وزن‌گیری مطلوب را 77 درصد، متولدین بالای 2500 گرم را 93.4 درصد و درصد کودکان با روند مطلوب را 98.5 درصد عنوان کرد.

دلشاد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک دستورالعمل همکاری‌های مشترک دانشگاه‌ها و دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، افزود: این تفاهم نامه به منظور ارتقای دانش و سواد تغذیه‌ای گروه‌های هدف با دانشگاه‌های سطح خراسان شمالی منعقد شد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کارکنان و دانشجویان و همچنین آغاز طرح مکمل یاری دانش آموزان با ریزمغذی های آهن و ویتامین D از مهر ماه جاری را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی عنوان کرد.

به گفته این مسئول در سال جاری، طرح تغذیه گرم در روستا مهدها و پوشش دو هزار و 800 نفر نوآموز 90 روز طی سال تحصیلی با مشارکت سازمان بهزیستی اجرایی شد.

دلشاد به برگزاری روز جهانی غذا در سطح استان اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای سه هزار و 301 نفر در مراکز جامع یا مساجد یا فرهنگسراها، آموزش به 9 هزار و 48 دانش آموز و برگزاری 69 جشنواره غذا در سطح استان از دیگر برنامه های گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در 9 ماهه نخست سال جاری بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سوء تغذیه کودکان مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود