Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت(صنایع خودرو و نیرو محرکه) گفت: با اعمال سیاست توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو که یکی از 7 محور اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بوده است؛ از پایان دی ماه دیگر شاهد تولید خودروهای ناقص توسط شرکت های بزرگ خودروسازی در کشورمان نخواهیم بود

 به نقل از وزارت صمت، سید رضا مفیدی با بیان این مطلب توضیح داد: با تلاش های وزرات صمت و دو خودروساز مطرح داخلی و برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید برداشتیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک ، حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخلی سازی قطعات هایتک از دیگر برنامه ها و سیاست های وزارت صمت در رفع نیازهای تولید خودرو است که به اجرا رسیده است.

وی اضافه کرد: با مجموعه اقداماتی که در چند ماه اخیر در وزارت صمت انجام شده است، شاهد کاهش ارزبری 400 میلیون یورویی تا آخر سال در صنعت خودرو خواهیم بود.

مفیدی ادامه داد: کاهش ارزبری 400 میلیون یورویی در صنعت خودرو سازی به معنای آن است که قطعات مصرفی وارداتی به کشور را تا آخر سال، توانسته ایم داخلی سازی کنیم.

او با اشاره به اینکه کاهش ارزبری به کاهش خودرو های کف پارکینگ و ناقص می انجامد، تاکید کرد: با استفاده از توجه به عمق ساخت داخل و دیگر روش ها در تامین قطعات خودرو توانسته ایم، تولید خودرو های ناقص کف پارکینگ را به حداقل برسانیم و در انتظار تولید خودروهای کامل باشیم.

مفیدی با اشاره به اینکه از پایان دی ماه دیگر دپوی خودرو ناقص در پارکینگ ها نخواهیم داشت، متذکر شد: یکی از راهکارهای وزارت صمت برای حل مشکل خودروهای ناقص و همچنین افزایش تیراژ تولید خودرو، داخلی سازی قطعات خودرو بوده است و تاکنون 3 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صمت برگزار شده است.

مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین بیان کرد: در این سه میز در مجموع ۹۹ قطعه توسط ۸۹ قطعه ساز به ارزش ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورویی ساخته می شود.

مفیدی همچنین به آمار متوسط روزانه تولید دو شرکت خوردور سازی ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: میانگین تولید روزانه از 900 دستگاه به 1600 دستگاه در این دو گروه خودرو سازی رسیده است.

   ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خودرو صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرداردوستعلی جلیلیان گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ‌های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی‌های قضائی اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی‌ مشخص شد که خودرو فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودرو کشف شده ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل شد.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • لوازم یدکی رنو
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی