Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر مونسان روز سه‌شنبه در نشستی با فعالان گردشگری خراسان جنوبی در طبس با بیان اینکه این منابع در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد تا به صورت تسهیلات کم‌بهره به فعالان حوزه گردشگری پرداخت شود افزود: در این ارتباط برای خراسان جنوبی بدون محدودیت تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ پروژه گردشگری در کشور دست اجرا است اظهار داشت: در این میان حدود ۵۰۰ پروژه هتل و اقامتگاه است که رکوردی در تاریخ صنعت گردشگری محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: صنعت گردشگری در کشور نوپا است و باید با سختی‌های زیاد پیش برویم چون در شرایط تهدید و تنش‌های بیرونی و درونی قرار داریم.

وی افزود: تحریم، حذف و کاهش پروازهای مستقیم  هرکدام می‌تواند صنعت گردشگری را منهدم کند اما خوشحالیم آمار گردشگری خارجی و داخلی علیرغم همه تهدیدات به صورت فزاینده در حال رشد است.

مونسان اظهار داشت:  حجم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مهم است که به طور دائم در حال رشد بوده، در این شرایط  آینده خوبی برای صنعت گردشگری تصور می‌شود.

وی یادآور شد: امیدوریم در آینده نزدیک، صنعت گردشگری در رتبه‌های اول و دوم اقتصاد کشور قرار گیرد، علاوه بر نقش این صنعت در ایجاد اشتغال که دولتمردان هم روز به روز توجه بیشتری به این حوزه دارند، دیگر بخش‌های حاکمیتی هم باید توجه زیادتری به این حوزه داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: شغل های ایجاد شده در حوزه گردشگری پایدار است، سختی‌هایی را همه تحمل می‌کنیم و کمبود حمایت‌های قانونی احساس می‌شود اما روند رو به رشد است.

مونسان با اشاره به مصوبات دولت تدبیر و امید به ویژه  دولت دوازدهم در حوزه گردشگری اظهار داشت: دولت و مجلس حمایت‌هایی از صنعت گردشگری داشته و روز به روز شاهد گسترش این صنعت هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود استان خراسان جنوبی در امر تبلیغات حوزه گردشگری است که باید در این حوزه  بیشتر کار شود چون ظرفیت های خوبی هست ولی کمتر معرفی شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در حوزه تولید محتوا، تحقیقات تلاش‌ها بیشتر می‌شود و همانند پویش استان سیستان و بلوچستان اگر این پویش در خراسان جنوبی هم راه‌اندازی شود حمایت می‌کنیم.

وی گفت: مدیرکل بازاریابی وزارت میراث فرهنگی به عنوان مدیر پروژه این پویش در خراسان جنوبی ماموریت می‌گیرد تا شاهد افزایش آمارهای گردشگری مثل سیستان و بلوچستان باشیم.

وی با تاکید بر افزایش تولید رویدادهای گردشگری در خراسان جنوبی افزود: این رویدادها در جذب گردشگر می‌تواند کمک بزرگی کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد:  گردشگری در خراسان جنوبی نوپا است و باید برخی محدودیت ها رعایت شود و اعتقاد داریم همه تورهای گردشگری باید ضوابط کشور را به صورت دقیق رعایت کنند زیرا رعایت نکردن موازین اسلامی، آسیب آن مستقیم به گردشگری بر می‌گردد.

مونسان اظهار داشت: صاحبان هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با دقت کامل باید موضوعات را رعایت کنند به ویژه که در این سفر علمای شهرهایی که سفر کردیم در مورد تورهای کویرنوردی نکاتی مطرح کردند و باید کمک کنیم تورهای گردشگری با رعایت ضوابط کامل کشور و استان برگزار شود.

وی که در این بخش از سخنانش ارتباط تلفنی زنده ای با شبکه خبر داشت و در خصوص سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی با مردم سخن می‌گفت این اطمینان را داد که بعد از سفر خراسان جنوبی این موضوع را حتما با هیات دولت مطرح کند و هیچ نگرانی از این بابت نیست.

وی همچنین از طریق این رسانه ملی از همه مردم کشور برای سفر به استان خراسان جنوبی دعوت کرد.

مونسان در خصوص موضوع خودروهای آفرود گفت: این مهم در قالب شرکت‌های حمل و نقل گردشگری امکان‌پذیر هست که به دنبال اخذ مجوز ورود خودروهای ویژه گردشگری با تخفیفات گمرگی هستیم.

وی اضافه کرد : اگر در قالب شرکت‌های حمل و نقل گردشگری این درخواست وجود داشته باشد  امل تسهیلات می‌شود که آمادگی پرداخت داریم.

وی با اشاره به موضوع گردشگری الکترونیک نیز گفت: متقاضیان این موضوع اگر بخواهند تسهیلات دریافت کنند باید در قالب استارت آپ‌ها معرفی شوند تا حمایت شوند و ارزان‌ترین وام‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: پیشنهاد شده بود به رئیس جمهوری در ۵۰۰ نقطه کشور به صورت رایگان یا اقساط ۲۰ ساله برای مناطقی که هتل و اقامتگاه نداریم زمین در اختیار قرار گیرد که دستور مساعد از طرف رئیس جمهوری داده شد ولی اعلام شده بنا بر قانون بیشتر از پنج سال نمی‌تواند این اقساط پرداخت شود.

وی گفت: در این ارتباط اکنون در ۳۸۰ نقطه، زمین شناسایی شده است که با دستور رئیس جمهوری در شورای هماهنگی سران قوا مطرح و بعد از تصویب به استانداران نیز ابلاغ می شود.

مونسان با اشاره به مشکل بیمه صنعت گردشگری در استان اظهار داشت: برای نخستین بار چنین مشکلی را می‌شنویم، طبق قانون، گردشگری صنعت است و قانون مشخص کرده که نرخ بیمه با نرخ صنعت باید محاسبه شود و اگر مدیرکل تامین اجتماعی تخلف می‌کند استاندار باید برخورد کند پس هیچ‌کس با وجود قانون نمی‌تواند سلیقه ای عمل کند.

مونسان  این مشکل را یک اتفاق عجیب دانست و  توصیه کرد در این خصوص فعالان صنعت گردشگری استان برحقوق خود پافشاری کرده و اگر تخلفی صورت گیرد به دستگاه‌های نظارتی شکایت کنند.

وی ادامه داد: برای  بیمه راهنمایان گردشگری نیز تلاش می‌کنیم تا در لایحه بودجه ۱۳۹۹ این موضوع را رفع کنیم.

وی در خصوص مشکل چارترها نیز گفت: در این بخش به دلیل  سوءاستفاده در موضوع قیمت که صدای همه را در سال گذشته درآورد و وزیر راه و شهرسازی چارترکننده را کنار گذاشت ولی برای مناطق کمتر برخوردار، چارترکننده موضوع خوبی است اما نیاز به کنترل دارد که باعت جهش قیمت‌ها نشود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: در این ارتباط آمادگی داریم برای خراسان جنوبی به شکل ویژه از وزیر راه و شهرسازی دستور بگیریم.

وی اظهار داشت: در خصوص محدودیت های حوزه گردشگری برای ایام خاص نیز باید به دغدغه علما احترام گذاشته شود و خیال مردم را راحت کنیم که گردشگری موجب آسیب نخواهد بود اما اینکه مراکز رسمی کسب و کار تعطیل شود موضوعیت ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی بیان کرد: در خصوص مشکل مالیات مطرح شده از سوی فعالان گردشگری که برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی شنیده‌ایم براساس قانون  به سود واحدها مالیات تعلق می‌گیرد، اینکه تخفیفات را در نظر نگیرند رفتار قانونی نبوده و  اتفاق عجیبی است که باید فعالان گردشگری حقوق خود را پیگیری کنند.

مونسان  با اشاره به تلاش‌هایی که استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری امور انجام می‌دهد افزود: تقریبا تمام اعضای هیات دولت ایشان را پشتیبانی می‌کنند و دوستشان دارند و از تلاش آنها راضی هستند لذا این ارتباط استاندار با هیات دولت بسیاری از امور را می تواند رفع کند.

وی تصریح کرد: در خصوص تبلیغات رادیو و تلویزیون هم رایزنی شده و آمادگی وجود دارد تبلیغات گردشگری  با پایین‌ترین نرخ فرهنگی در رسانه ملی انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص مشکلی که فعالان گردشگری در خصوص تسهیلات بانک آینده مطرح کردند نیز گفت: این  اقدام که گفته شده نیمی از تسهیلات با نرخ  ۱۸ درصد محاسبه می‌شود عجیب و غریب است.

وی ادامه داد: وزارت میراث، منابع را از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک‌ها عامل قرار می دهد از این رو بانک ها حق ندارند به متقاضیان بگویند نصف تسهیلات با سود تعیین شده از  صندوق توسعه ملی و نصف آن از منابع داخلی بانک با سود ۱۸ درصد است که این امر تخلف است.

مونسان تصریح کرد: مامورسراها از گرفتاری‌های کشور بوده که خلاف قانون است و دستگاه اجرایی نباید اقامتگاه داشته باشند بلکه ما نرخ‌های متفاوتی داریم که می تواند بخش دولتی از آن استفاده کند اما حق رقابت ندارد.

وی اظهار داشت: برای حمایت از زیرساخت‌ها منابع خوبی در نظر گرفته شده، خراسان جنوبی از استان هایی است که گردشگری خارجی بیش از داخلی رونق دارد لذا باید به شناخت بیشتر کمک کرد که گردشگری داخلی و خارجی به صورت متوازن رشد پیدا کند.

در این نشست جمعی از فعالان گردشگری خراسان جنوبی به بیان مشکلات و دغدغه‌های این حوزه پرداختند، محاسبه نشدن نرخ بیمه فعالان گردشگر با نرخ صنعتی، قوانین سخت‌گیرانه مالیات، معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری از طریق ظرفیت‌های رسانه‌ای توجه به زیرساخت‌های حوزه گردشگری از جمله این مباحث بود.

همچنین در این نشست، ۲ کتاب با موضوع طبس توسط فرماندار ویژه شهرستان طبس به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار خراسان جنوبی اهدا شد.

برچسب‌ها علی ‌اصغر مونسان خراسان جنوبی طبس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اصغر مونسان خراسان جنوبی طبس علی اصغر مونسان خراسان جنوبی طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید رسول میرخلفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون برای افزون بر هشت هزار پرونده تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

میرخلفی گفت: ۵۱.۸ همت منابع مالی استان قم طی سال گذشته در مجموع به ۲۱۱ هزار فقره پرونده معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، منابع بانکی استان قم ۲۰ درصد رشد داشته و بیست و یکمین استان کشور از نظر سهم منابع مالی بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ادامه داد: همچنین استان قم با رشد ۴۱ درصدی مصارف منابع مالی در سال گذشته در رتبه دوم کشور قرار گرفته که یک موفقیت قابل‌توجه برای این استان است.

میرخلفی با اشاره به بهبود وضعیت و نسبت بین منابع و مصارف بانکی خاطرنشان کرد: نسبت بین منابع و مصارف منابع مالی استان هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم اظهار داشت: ۷۹ همت مجموع منابع مالی قم در بین ۲۱ بانک فعال در این استان بوده است.

وی عنوان کرد: ۹ همت تسهیلات قرض‌الحسنه تکلیفی نیز سال گذشته برای ۱۲۱ هزار پرونده پرداخت شده که بخش مهمی از آن در حوزه ازدواج، فرزندآوری و خوداشتغالی بوده است.

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی