Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@05:06:14 GMT

تفحص پیکر مطهر شهدا در محور عملیاتی بدر و خیبر+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۷۰۸۹

تفحص پیکر مطهر شهدا در محور عملیاتی بدر و خیبر+فیلم

‍‍‍‍‍‍

شصتمین مرحله تفحص برون‌مرزی در جنوب کشور عراق و در محور عملیاتی خیبر و بدر در حال انجام است. ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شصتمین مرحله تفحص برون‌مرزی در جنوب کشور عراق و در محور عملیاتی خیبر و بدر در حال انجام است. تصاویری از کشف پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس در این مناطق در روز گذشته، دوشنبه 9 دی ماه 1398 در آستانه میلاد نخستین جستجوگر نور، حضرت زینب(س) منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با روز بصیرت و وفاداری مردم ایران به مقام معظم رهبری، پیکر مطهر شهدایی که با بصیرت و آگاهی برای ایران اسلامی جنگیده و در این راه به شهادت رسیده‌اند، توسط اعضای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شدند.

روایتی از شهادت جانشین قرارگاه تفحص شهدا+فیلم

منطقه عملیات خیبر، شمال بصره و مقابل استان‌های العماره و بصره بود. دو محور هم داشت: یکی هور الهویزه و دیگری «زید» که عملیات رمضان در آن بدون موفقیت انجام شده بود. عراق، انتظار عملیات از هور را نداشت و نیروی کمی ‌را آنجا مستقر کرده بود. 3 اسفند 62 بود که عملیات خیبر با رمز یا رسول الله(ص) آغاز شد. در شب و روز اول، نیروها در محور شمالی به جاده بصره – العماره رسیدند. در این عملیات یگان‌های ایران در طلائیه و مجنون خیلی شهید دادند. محمد ابراهیم همت، فرمانده لشکر 27 به شهادت رسید و حسین خرازی را با دست قطع شده و با بدنی پر از تیر و ترکش از منطقه بیرون بردند.

منطقه عملیاتی بدر، کوچکتر از منطقه عملیاتی خیبر بود که سال قبل از آن انجام شد. قرار بود عملیات بدر در غرب هورالهویزه که از شمال به ترابه و از جنوب به القرنه و فرات و کانال صوییب محدود می‌شد، انجام شود. قسمتی از این منطقه به عرض 2 و طول 9 کیلومتر خشکی بود و بقیه را آب هور پوشانده بود. هورالهویزه در شرق و هورالحمار هم در غرب این منطقه بود. جاده العماره – بصره و رودخانه دجله هم از این محدوده می‌گذشت. رار بود رزمندگان از دو نقطه هور به صورت ضربتی بگذرند و چند پاسگاه مرزی و خط دفاعی عراق را نابود کنند. سپس از جایی که عرض رودخانه دجله کم است، رد شده و به جاده العماره – بصره برسد. در طول جاده پخش شوند تا هم بر هور و هم بر جاده مسلط باشند. این عملیات در 19 اسفند ماه سال 63 با رمز یا فاطمه الزهرا(س) شروع شد.عراق در این عملیات، بارها از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس سردار باقرزاده شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس سردار باقرزاده شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس سردار باقرزاده شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد