Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرآموزش‌وپرورش در اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم بابیان اینکه جامعه برای ادامه حیات خود به مرجعیت معلم نیاز دارد، تصریح کرد:‌ کشور برای پیشرفت، حل مسائل و امنیت ملی به جایگاه معلم نیاز دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم که در دفتر وزیر برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت و تجلیل مقام معلم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است که باید بیشترین بهره را برای پیشبرد اهداف و برانگیختن معلمان و اقبال جامعه و مسئولان را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه باید مشخص کنیم از هفته بزرگداشت مقام معلم چه انتظاری داریم ‌و چه اهدافی مدنظر است چراکه معلم دارای مرجعیت اجتماعی است وجامعه برای ادامه حیات به مرجعیت معلم نیاز دارد، تصریح کرد:‌ کشور برای پیشرفت، حل مسائل و امنیت ملی به جایگاه معلم نیاز دارد.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید تکریم جایگاه معلم با رأفت لازم انجام بگیرد، گفت: انتخاب معلم باید همراه با جامعیت باشد لذا تراز انتخاب معلم بر اساس سند تحول است، همچنین اخلاق، عملکرد و مجموعه ویژگی‌های معلم، خصوصیات لازم برای انتخاب معلم است.

حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: نوع دیگر انتخاب معلم می‌تواند انتخاب افرادی باشد که کار خاصی انجام داده‌اند و جلوه‌های خلاقانه یا فداکارانه‌ای داشته‌اند و با تمرکز بر همان ویژگی تجلی و تقدیر شوند.

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح کرد: از صداوسیما خواسته‌ایم در ایام سال برنامه‌های مستمری برای معرفی جلوه‌های معلمی داشته باشند که با استقبال صداوسیما نیز مواجه شدیم و قرار شد معلمانی با ویژگی‌های شاخص به جامعه معرفی شوند.

وی بابیان اینکه باید منزلت و کارکرد معلمان برای جامعه آشکار شود و تکریم معلمان در روزها و به مناسبت‌های مختلف در طول سال صورت گیرد، تأکید کرد: یکی از کارکردهای ستاد بزرگداشت مقام معلم برای این است که مشخص شود چه کسی منتخب است بنابراین اولیای دانش آموزان و شورای مدرسه در فرایند انتخاب معلم منتخب مشارکت داشته باشند.

وزیرآموزش‌وپرورش افزود: برای بزرگداشت مقام معلم الگوسازی صورت بگیرد تا دیگران به طی کردن مسیرهایی برای منتخب شدن، ترغیب شوند.

حاجی میرزایی با اشاره به مکانیسم انتخابی که شورای مدرسه، معلمان و اولیا در انتخاب معلمان منتخب مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: فعالیت ستاد بزرگداشت مقام معلم باید دائمی باشد.

وی بابیان اینکه باید برای پیوست رسانه‌ای بزرگداشت مقام معلم تمهیداتی در نظر گرفته شود، گفت: از کارکردهای هفته بزرگداشت مقام معلم؛ تصویرسازی اجتماعی از جایگاه و منزلت معلم است و اینکه تصویری امیدبخش و الهام‌بخش ازآموزش‌وپرورش برای جامعه داشته باشیم

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت ملی جامعه رسانه مدرسه معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس دولت سیزدهم به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899821

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...