Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدرضا موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشت پاییزه گندم در زابل از آبان آغاز شده و در دی به پایان رسید، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی سیستان کاشت گندم و جو از عمده محصولات زراعی مورد توجه و استقبال کشاورزان منطقه است.

وی ادامه داد: ۲۴۰ تن انواع بذر اصلاح شده تاکنون از سوی این مدیریت میان کشاورزان گندم کار زابل توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی زابل با بیان اینکه برداشت گندم و جو از خرداد در شهرستان آغاز می شود، گفت: هر ساله خرید تضمینی گندم با هدف حمایت از کشاورزان با نرخ تضمینی و مصوب انجام می شود.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست های اصلی جهاد کشاورزی افزایش تولید در واحد سطح است این مدیریت اقداماتی نظیر آموزش فعالان بخش کشاورزی و توزیع بذر اصلاح شده را مورد توجه قرار داده است.

زابل یکی از شهرستانهای پنجگانه سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان و در ۲۰۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان کشاورزی زابل محصولات کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان کشاورزی زابل محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان کشاورزی زابل محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر