Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@03:15:46 GMT

حضور موجودات فرازمینی در جین وست ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۷۹۸۰

حضور موجودات فرازمینی در جین وست ایران

یلدای یکی از مناسبت‌های ملی ایرانی است، که این سال‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای مورد توجه برندهای تجاری در ایران قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که برندهای تجاری معمولا از محتوای ملی و سنتی یلدا برای برگزاری کمپین تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. اما در میان کمپین‌های یلدای امسال یکی از پویش‌های تبلیغاتی متفاوت، کمپین تبلیغاتی یلدای جین وست است که از زوایه‌ای دیگر به یلدا و این سنت ایرانی پرداخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جین وست میزبان فرازمینی‌ها

برند استرالیایی جین وست، جشن شب یلدای امسال را متفاوت‌تر از هر سال و با حضور موجودات فرازمینی در فروشگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود برگزار کرد. این برند در میان تمامی برندهای داخلی و خارجی در ایران، یک خلاقیت به یادماندنی با روایت داستانی از خود به جا گذاشت.

عروسک‌هایی که به شکل موجودات فرازمینی ساخته شده بودند، برای مدتی در فروشگاه‌های جین‌ وست از جمله شعبه‌ی اُپال، سانا، مگامال و جردن توجه بسیاری از کودکان و بزرگسالان را به خود جلب کردند. حضور چندین عروسک بزرگ در فروشگاه پوشاک جین وست، سوالات بسیاری در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که می‌توان به معمای ارتباط میان عروسک‌های فرازمینی و برند جین وست اشاره کرد.

اگرچه در کنار هر عروسک، داستان چاپی هر یک، به طور منحصر‌به‌فرد وجود داشت، اما باز هم علت ارتباط فرازمینی‌ها با این برند استرالیایی در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.

با این حال اگر صفحه اینستاگرام جین وست ایرانی را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که در این صفحه به غیر از معرفی پوشاک و محصولات جین وست، مسابقه و کمپین‌های دیگری نیز برگزار می‌شود و به طور فعال در فضای مجازی ظاهر می‌شود. از این رو انیمیشن و ویدیوهایی در این صفحه قرار دارد که با داستانی این معما را حل می‌کند.

شروع کمپین فرازمینی‌ها در جین وست همراه با یک بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ) و با انتشار ویدیوی حضور و فرود یک سفینه فضایی در نزدیکی مجتمع تجاری اپال در منطقه سعادت‌آباد تهران آغاز شد. اگرچه چندین سال است که این نمونه ویدیوها در صفحات مجازی دست به دست می‌چرخند و بازخوردهای متفاوتی به همراه دارند، اما باز هم احساس کنجکاوی را در ذهن مخطبان زنده می‌کند.

پس از این ویدیو و تبلیغات گسترده در صفحات مجازی، چندین انیمیشن و ویدیوی عروسکی در صفحه اینستاگرام جین وست منتشر شد  که بازخورد مثبتی از سوی مخاطبان به همراه داشت. همچنین در صفحه لندینگ سایت جین وست، این ارتباط فرازمینی‌ها و برند جین وست، به سادگی حل می‌شد.

داستان این کمپین از این قرار بود که موجودات فرازمینی در سیاره‌ای به نام ماخونیک که برگرفته از نام یک روستا در ایران است، زندگی می‌کنند. این سیاره خیالی تابستان‌های دلپذیر و زمستان‌های سخت و طاقت‌فرسا به همراه دارد. از این رو یکی از شخصیت‌های داستان به نام لامپرتی پلوتون‌کو، طی تحقیقاتی متوجه می‌شود که چاره این مشکل تنها در سیاره زمین است. از این رو چند موجود فرازمینی به سیاره زمین و کشور ایران سفر می‌کنند تا از جین وست برای حفظ نسل ماخونیک از سرما، لباس تهیه کنند.

نکته قابل توجه این داستان سورئال، شخصیت پردازی هر یک از موجودات فرازمینی است. شخصیت هر یک در عین عجیب و منحصربه‌فرد بودن، آشنا و نزدیک به نظر می‌رسند. صفاتی همچون مهربانی، وفاداری، کنجکاوی و... باعث زنده و جذاب‌تر شدن داستان شده است. برای مثال شخصیتی به نام چلواری زحل‌آبادی، کارمند اداره، شخصیتی چاپلوس و سرشار از نواقص اخلاقی دارد که توجه و علاقه بیشتری را ایجاد کرده است.

از نقاط قوت این کمپین جین وست می‌توان به انتخاب نام و نام خانوادگی این موجودات فرازمینی اشاره کرد. نام‌هایی همچون اشبالتی، کودری و چلواری از نام پارچه الهام گرفته شده است که بی‌ارتباط با این برند پوشاک نیست. همچنین در به کارگیری پسوند و پیشوند نام خانوادگی در اسم سیارات، نوعی بومی سازی صورت گرفته است که در ذهن مخاطب آشناپنداری می‌کند.

حضور این عروسک‌های فرازمینی تنها در فروشگاه‌های جین وست خلاصه نشده است و در مسابقه اینستاگرامی جین وست و فروش ویژه شب یلدا، حضوری ویژه و تاثیرگذار به همراه داشته‌اند.

اگرچه بسیاری از استارآپ‌ها‌ و برندها در شب یلدا فروش ویژه و کمپین‌های یلدایی قابل توجه برگزار می‌کنند، اما در میان تمامی این کمپین‌ها، برند جین وست سعی کرده با ادغام فرهنگ ایرانی و داستان‌های تخیلی، یک کمپین متفاوت و ماندگار ایجاد کند و در خاطرات علاقه‌مندان در هر سنی پایدار بماند.

لینک کوتاه: asriran.com/002xkz

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷

چری مطابق وعده‌ای که از پیش داده بود، مدل جدیدش را در آوریل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این خودرو چری اومودا ۷ نام دارد و یک کلاس بزرگتر از چری اومودا ۵ (یا همان فونیکس FX خودمان) است. البته رونمایی اومودا ۷ در نمایشگاه خودرو پکن صورت نگرفت و این شرکت در مقر خود واقع در شهر ووهو از محصول جدید رونمایی کرد.

به گزارش دیجیاتو، چری برای آن‌که توجه مشتریان جوان را به محصول خود جلب نماید، استیو یام که به عنوان یک طراح برجسته شناخته می‌شود را به عنوان رییس برند اومودا منصوب کرده است. نخستین محصول این برند یعنی اومودا ۵ در جلب توجه مشتریان جوان موفق عمل کرد و چری اومودا ۷ نیز با طراحی ایکس شکل، می‌تواند مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

چری اومودا ۷ از نظر طراحی شباهت بسیاری به اومودا ۵ دارد و همین مساله اشتراک زبان طراحی دو خودرو را نشان می‌دهد. البته جلوپنجره، ستون‌های عقب و فضای داخلی اومودا ۷ نسبت به مدل اومودا ۵ کاملا متفاوت هستند. جلوپنجره X شکل این مدل نیز باعث شده است تا محصول چری به بی‌وای‌دی تانگ شباهت داشته باشد. مدیران اومودا اعلام کرده‌اند که این کراس‌اوور جوان‌پسند در ابتدا با رنگ‌های قرمز، زرد و سبز روشن عرضه خواهد شد.

مشخصات چری اومودا ۷

ابعاد اومودا ۷ برابر با ۴۶۲۱*۱۸۷۲*۱۶۷۳ میلیمتر هستند و فاصله بین دومحور این خودرو نیز ۲۷۰۰ میلیمتر است؛ بنابراین با یک کراس‌اوور متوسط روبرو هستیم. درون کابین مدل ۷ نیز یک نمایشگر بزرگ قرار گرفته است که انتظار می‌رود قابلیت چرخش داشته باشد. این نوع از نمایشگر‌ها که با نام نمایشگر شناور شناخته می‌شوند، اخیرا در خودرو‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. صفحه نمایش کلاستر راننده نیز از کیفیت Full HD پشتیبانی می‌کند.

نخستین نمونه‌های چری اومودا ۷، از پیشرانه هیبریدی مشابه با تیگو ۸ پرو e پلاس بهره می‌برند. این پیشرانه از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر به همراه موتور الکتریکی تشکیل شده است که حداکثر ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس سه سرعته DHT نیز وظیفه انتقال قدرت را در کراس‌اوور جدید چری برعهده دارد. خودروساز چینی ادعا می‌کند که مصرف سوخت ترکیبی اومودا ۷ برابر با ۴.۹۸ لیتر در صد کیلومتر است و برد نهایی آن بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد بود. نسخه درون‌سوز اومودا ۷ نیز در آینده معرفی خواهد شد. چری تصمیم گرفته است تا با استفاده از جذابیت‌های اومودا ۷، وارد بازار‌های ایتالیا و آلمان شود. عرضه این کراس‌اوور جدید به سال ۲۰۲۵ موکول شده است.

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • داستان عجیب بازیکن مورد علاقه استقلال
  • موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • داستان خواننده عاشقی که سال ها صدایش به اسم فریدون فروغی پخش می شد (فیلم)