Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه از انجمن مراقبت های ویژه ایران، فرهاد سلطانی با بیان این مطلب نیاز به افزایش تختهای ویژه در مراکز دانشگاهی و دولتی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: نکته مهم در این زمینه توجه بیشتر به گایدلاینها و استاندارهای پذیرش و تریاژ توسط همکاران متخصص مراقبت‌های ویژه است، به صورتی که اولویت بندی بیماران بحرانی نیازمند به‌درستی انجام گرفته و با به عبارتی استفاده بهینه از تخت ویژه صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران ادامه داد: در همین رابطه همکاری سایر گروه‌های تخصصی درگیر در بخشهای ویژه با متخصصین مراقبتهای ویژه الزامیست و در اکثر مطالعات در زمینه پذیرش و انتقال بیماران، مدیریت واحد در مقابل مدیریت‌های چندگانه نتایج بهتری در اداره بخش‌های ویژه نشان داده است.

سلطانی گفت: علاوه براین کمبود نیروی پرستاری در این بخش به‌ شدت بر کیفیت خدمات درمانی تاثیر منفی می‌گذارد و در حال حاضر کمبود نیروی پرستاری در این بخش‌ها به یک چالش تبدیل شده است.

وی یادآور شد: کمبودهای دارویی با وجود تحریم‌ها در بخشهای ویژه اندک بوده و نکته قابل ذکر بیشتر مربوط به قیمت داروها به ویژه داروهای واراداتی است که در مراکز خصوصی هزینه سرسام آوری به بیماران تحمیل می‌کند در حالیکه در بیمارستان‌های دولتی طرح تحول نظام سلامت حمایت بهتری از بیماران در این راستا انجام می‌دهد.

سلطانی در باره برگزاری هفتمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه ایران، گفت: این کنگره با حضور متخصصین و پژوهشگران برجسته داخل و خارج کشور به همت انجمن مراقبت‌های ویژه ایران،  ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود و در این گردهمایی سخنرانانی از رشته‌های مختلف، آخرین دستاوردهای پزشکی را در حوزه‌های گوناگون مراقبت‌های ویژه شامل قلب، ریه، مغز و اعصاب، عفونی، فارماکولوژی، مسمومیت، غدد، کلیه، گوارش، آنتی بیوتیک درمانی، سوختگی، مایع درمانی، تغذیه، اقدامات پس از احیا و مامایی ارائه خواهند داد.

وی افزود: همچنین در این کنگره در خصوص استفاده از تهویه مکانیکی، مانیتورینگ همودینامیک، اولتراسونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری در بخش‌های ویژه به‌صورت سخنرانی و برگزاری کارگاه پرداخته خواهد شد. ‌

دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران ادامه داد: همچنین در این کنگره قسمت مجزایی برای طب مراقبت ویژه کودکان و نیز پرستاری مراقبت‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

سلطانی گفت: در پایان کنگره با ارائه برترین مقالات ارسالی در هر موضوع و نیز برگزاری پانل در انتهای هر قسمت، چالش‌های آن موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت که امید است با مشارکت و همیاری متخصصین رشته‌های مختلف کنگره‌ای پربار همچون سال های گذشته پیش رو داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حاشیه کنگره با توجه به حضور اکثر متخصصین مراقبت‌های ویژه کشور بحث و تبادل نظر در زمینه مشکلات و چالشهای صنفی و همین طور انتخاب اعضای انجمن مراقبت‌های ویژه از طریق رفراندوم صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها ایران مراقبت های ویژه بیمارستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران مراقبت های ویژه بیمارستان بهداشت و سلامت ایران مراقبت های ویژه بیمارستان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش صحت افزود: امسال شاهد برگزاری چهل و پنجمین کنگره علمی جامعه جراحان ایران هستیم. اولین کنگره جراحان در سال ۱۳۶۳ در اصفهان برگزار شد، سال‌های بعد نیز در شیراز، اصفهان، تهران برگزار شد. کنگره علمی سالیانه جامعه جراحان ایران از سال ۱۳۷۱ در تهران به طور متمرکز برگزار شده است. طی این سنوات کنگره‌های علمی میان دوره‌ای نیز در شهرهای مختلف کشور به طور پیوسته توسط شاخه‌های استانی جامعه جراحان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب تلاش برای ارتقا دانش تخصصی همکاران جراح در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران، طی این چهل سال اخیر که امسال چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران است به طور مستمر برقرار بود. تمامی رشته‌های مختلف جراحی عمومی و تخصصی در سالن‌های اقماری و متعدد طی پنج روز برگزاری کنگره به ارائه مطالب علمی، پژوهشی، سخنرانی‌ها، پانل های پرسش و پاسخ می‌پردازند.

صحت افزود: امیدواریم هر روز شاهد بهبود هر چه بیشتر دانش جراحی و توسعه رشته‌های مختلف در کشور باشیم تا در نهایت به درمان بیماران کمک شایانی کنیم. هدف بالا بردن آموزش پزشکی در ایران و به روز شدن دانش و اطلاعات علمی همکاران است. الان با توجه به محدودیت‌های مرتبط با تحریم‌ها، متأسفانه مجلات و ژورنال‌های علمی خارجی را همانند گذشته در اختیار نداریم پس سعی می‌کنیم با برگزاری اینگونه همایش‌ها، اطلاعات جدید و روز پزشکی در سطح دنیا را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات جامعه پزشکی و بی انگیزگی برای ادامه تحصیل در برخی رشته‌های پزشکی و جراحی، مسائل معیشتی و اقتصادی و فرهنگی و سایر ابعاد، طی برگزاری کنگره‌های جامعه جراحان همیشه مورد بحث و تبادل نظر قرار داشته است.

صحت افزود: یکی از موضوعات مورد بحث در این کنگره پیرامون تروما و ابعاد مختلف آن است ولی در خصوص تروما باید گفت که متأسفانه مشکلات پیش بیمارستانی و بیمارستانی جهت رسیدگی سریع به موارد سوانح و حوادث جاده‌ای هنوز برطرف نشده است. زمان رسیدن به مصدوم آسیب دیده طولانی است، آمبولانس‌ها دیر به مصدوم می رسند و گاهی از مردم برای جابجایی فرد تروما دیده کمک می‌گیرند، چون پرسنل کافی ندارند! ترافیک و خیابان‌ها مشکل مهمی است که باعث می‌شود مصدوم دیر به بیمارستان برسد؛ مشکلات اورژانس‌های بیمارستانی نیز مطرح است. تمام این موضوعات همیشه در کنگره‌های جامعه جراحان در جلسات مشترک با اعضا قطب تروما مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم در کنگره امسال به دستاوردهای خوب علمی بیشتری برسیم.

کد خبر 6097134 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • بیست و هفتمین کنگره اورولوژی ایران