Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل دو تیم امداد و نجات شهری سنگین در ایران با همکاری اتریش و دفتر همکاری امور بشردوستانه سازمان ملل را نشانه تمایل ایران برای گسترش همکاری با اروپا و حضور فعال در عرصه فعالیت های بشر دوستانه توصیف کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، کرمی محمدی در مراسم اختتامیه دوره کارشناسی، برنامه ریزی و آموزشی ویژه تشکیل نخستین تیم بین‌المللی جستجو و نجات شهری اینساراگ در ایران افزود: برگزاری دوره آموزشی و تشکیل دو تیم بین المللی جستجو و نجات سنگین شهری یک اقدام ارزشمند برای هر دو کشور بشمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کرمی محمدی با بیان اینکه برگزاری دوره بین المللی اینساراگ یک نمونه موفق در همکاری‌های بین المللی و در عین حال همکاری بین سازمانی در کشور بشمار می‌رود، افزود: از همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان مدیریت بحران کشور، سفیر اتریش در ایران، هماهنگ کننده دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در اوچا، سازمان آتش نشانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر که صادقانه تلاش کردند تا این دوره آموزشی در ایران برگزار شود، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: این پروژه به عنوان یک نمونه از همکاری بین دو کشور اتریش و ایران که دارای سابقه دیرینه همکاری هستند در شرایطی تحقق یافته که مسائل بشردوستانه در دنیا واقعاً به حضیض رفته و بسیار مورد خدشه واقع شده و از این رو ارزشمند است.

در ادامه این نشست، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در سخنانی ضمن قدردانی از سفیر اتریش در ایران بدلیل پیگیری و سازماندهی تشکیل تیم بین المللی جستجو و نجات شهری و سازمان‌های مشارکت کننده در این دوره به ویژه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: تشکیل این دو تیم نقطه عطفی در فعالیت امداد و نجات در کشور و روابط ایران و اتریش محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای مانور تیم‌های اینساراگ در مالزی با حضور گروهی از ایران نشان داد که این کار ارزشمندی برای سازمان‌های عملیاتی است و تیم‌های اینساراگ زمان حادثه نقش مهمی در کاهش خسارات جانی و مالی دارند و از این رو مقرر شد تیم‌های اینساراگ در ایران نیز تشکیل شود و این گامی در مسیر اهداف بشردوستانه ایران و انتقال تجربیات در این حوزه است.

بر اساس این گزارش، اشتفان شولتس سفیر اتریش نیز در این جلسه ضمن اشاره به سابقه همکاری دو کشور به ویژه در حوزه امداد و نجات و امدادرسانی در زمان زلزله بم گفت: تشکیل تیم‌های جستجو و نجات شهری نشانگر عزم ایران برای تعامل در عرصه بین المللی است و از شهرداری تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان‌های فعال در این دوره تشکر می‌کنم.

سفیر اتریش افزود: تشکیل تیم‌های تخصصی و بین المللی امداد و نجات برای هر کشوری نوعی مشارکت برد – برد است چرا که علاوه بر مشارکت در سوانح طبیعی و انسان ساز باعث تقویت توان کشور‌ها از جمله ایران در حوزه امداد و نجات می‌شود و ایران می‌تواند الگویی برای تقویت تیم‌های اینساراگ در منطقه شود. این مشارکت برای انتقال تجربیات ایران به اتریش نیز ارزشمند است.

وی گفت: پیشرفت در عملیات جستجو و نجات شهری و رسیدن به دستورالعمل‌های واحد نیازمند حمایت‌های مالی بین المللی است و گام بعدی دریافت کمک از سازمان ملل متحد با همکاری وزارت امور خارجه است تا بتوان به این دو تیم در پیشبرد اهداف ترسیم شده یاری رساند.

اشتفان شولتس افزود: در آینده این دو تیم امداد و نجات ایرانی می‌توانند در مانور‌های امداد و نجات در اروپا که به عنوان "مودکس" برگزار می‌شود شرکت نمایند. حتی می‌توانیم مانور‌های مشابه را در ایران برگزار کنیم.

همچنین در این جلسه، "اوگوچی دنیلز" نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در ادامه به فواید همکاری‌های بین المللی و نقش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ایران اشاره کرد و گفت: برای تشکیل تیم‌های جستجو و نجات شهری در ایران دستورالعمل اینساراگ به فارسی ترجمه و منتشر شده که در نوع خود ارزشمند است.

وی ابراز امیدواری کرد که فرآیند تشکیل این دو تیم جستجو و نجات شهری در ایران به طور مطلوب طی شود و ایران به عضویت کامل تیم‌های بین المللی امداد و نجات (اینساراگ) بپیوندد و در آینده در مانور‌های جهانی و عملیاتی بشردوستانه مشارکت فعال داشته باشد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان ملل سازمان آتش نشانی امداد و نجات اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان