Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی گمرک مصوبات کارگروه تنظیم بازار را در رابطه با واردات کالا به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهرداد جمال ارونقی مصوبات کارگروه تنظیم بازار در رابطه با جزئیات واردات کالاهای اساسی و نحوه ارزش‌گذاری آن را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: 

با عطف توجه به مصوبات ابلاغی ستاد اقتصادی دولت به شماره 64854 مورخ 97/5/18 توسط ریاست محترم جمهوری، همچنین مصوبات نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 97/5/27 که بندهای 3 و 4 آن به تایید مقام معظم رهبری رسیده است (نامه شماره 70188 مورخ 97/5/29 رئیس محترم و رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی) همچنین با عنایت به تکالیف محوله از سوی ریاست محترم جمهور در بند 3 ابلاغیه شماره 64854 مورخ 97/5/18 تصمیمات هفتادمین جلسات کارگروه تنظیم بازار به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد: 

1- با عنایت به تصمیمات بند 5 صورتجلسه هفتادمین جلسه کارگروه ملی تنظیم بازار، در ثبت سفارش‌های صادره 98/5/5 به بعد، ارزش مندرج در ثبت سفارش کالاهای اساسی و ضروری به شرح ذیل ملاک تخصیص ارز،  اظهار و ترخیص گمرکی و تعیین نرخ توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فهرست کالاها (شامل 11 قلم و 19 ردیف تعرفه پیوست موضوع صورتجلسه شماره 255730/ 60 مورخ 98/9/24 به جز لاستیک سنگین و مواد اولیه آ‌ن)  به شرح:  1- گندم انسانی، 2- ذرت دامی، 3- جو، 4- کنجاله سویا، 5- دانه‌های روغنی (سویا، کلزا)، 6- روغن خام (سویا، پالم، کلزا،‌آفتاب) 7- شکر خام، 8- برنج سفید، 9- برنج قهوه‌ای، 10- گوشت مرغ، 11-  تخم‌ مرغ خوراکی می‌باشد. 

ارزش مندرج در ثبت سفارش‌های کالاهای اساسی و ضروری فهرست بند 1-1- در بازه زمانی 97/5/18 تا 98/5/5 در سقف قیمت مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی که متعاقبا ارزش آنها اعلام خواهد گردید قابل پذیرش می‌باشد و ارزش‌های بالاتر از نرخ اعلامی می‌‌بایست در قالب اختیارات ماده 14 و 15 قانون امور گمرکی و آیین‌نامه مربوطه برای صیانت از منابع ارزی کشور اقدام گردد. 

وفق مفاد تبصره ذیل بند 14 تصمیمات پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ 98/7/13،  در خصوص سایر کالاهای اساسی و ضروری مستثنی از لیست فوق، مستند به صورتجلسه شماره 8/1/199801 مورخ 92/10/11 گمرک ایران چنانچه ارزش‌های مندرج در سامانه ارزش گمرک ایران نسبت به ارزش مندرج در ثبت سفارش و فاکتور که ملاک اظهار ارزش به گمرک واقع شده است تا 15 درصد کمتر باشد، گمرک با رعایت مفاد مواد 4 و 15 قانون امور گمرکی، نسبت به پذیرش این میزان تلورانس ارزش، اقدام نماید. اختلاف ارزش بیش از 15 درصد، مطابق فرایند رسیدگی معمول مندرج در قانون امور گمرکی و آیین‌نامه‌ اجرایی آن خواهد بود؛ 

تبصره: اجرای بندهای فوق به استناد صورتجلسه تصمیمات بند (1)  دستور سوم بیست و سومین جلسه کارگروه  تنظیم بازار مورخ 97/5/18 ستاد اقتصادی دولت، تا پایان تحریم‌های اقتصادی می‌باشد و گمرک جمهوری اسلامی  ایران مکلف است گزارش اقدامات صورت پذیرفته درخصوص بندهای فوق را به صورت ماهانه، بصورت مستند و مکتوب به کارگروه  نظارت و تخصیص ارز و وزارتخانه‌های متولی و دستگا‌ه‌های نظارتی گزارش نماید؛‌

 مفاد بند 1 فوق صرفا در خصوص پرونده‌های جاری و تحت رسیدگی در گمرکات اجرایی یا دفتر ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده و مشمول پرونده‌هایی که رسیدگی آنها خاتمه پذیرفته و مراتب به مراجع ذیربط و ذیصلاح از جمله بانک‌های عامل اعلام گردیده است نمی‌شود. درخصوص پرونده‌های طرح شده در کمیسیو‌ن‌ها، در که پس از صدور رای از کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی، صاحب کالا مستند به مفاد این بخشنامه، نسبت به رای صادره اعتراض و تقاضای ارجاع پرونده به کمیسیون تجدیدنظر را داشته باشد،  مراتب در مکاتبه صورت پذیرفته با کمیسیون تجدیدنظر، اشاره گردیده؛ بدیهی است رای کمیسیون تجدیدنظر در این خصوص ملاکت عمل خواهد بود. 

درخصوص ارزش‌ اظهاری کالاهای اولویت‌ارزی گروه 2 (ارز نیما و واردات در مقابل صادرات) مقرر گردید طبق بند 5 دستور سایر چهل و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به تشکیل کارگروه  بررسی و تعیین  ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی و اصلاح و به روز رسانی سامانه ارزش TSC اقدام و مراتب را طی بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی و ابلاغ و نتیجه را به دفتر مقررات صادرات و واردات و دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار گزارش نماید. 

مسئولیت حسن اجرای مراتب ابلاغی فوق برعهده کارشناسان، معاونین امور گمرکی و مدیران محترم گمرکات اجرایی و مسئولیت نظارت بر موارد اعلامی برعهده ناظرین محترم حوزه‌های نظارت گمرکات و دفتر ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تنظیم بازار واردات کالا ابلاغ کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان