Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@03:28:24 GMT

برای سلامتی قلبمان باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۹۱۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

سایر عوامل خطرزا شامل دیابت، چاقی، عدم تحرک جسمی، رژیم غذایی ضعیف و مصرف زیاد الکل است. اما روش‌های زیادی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد. در اینجا چند روش برتر برای مراقبت از قلب و حفظ سلامت قلب و عروق وجود دارد.

سیگار کشیدن را ترک کن

مطابق اطلاعاتی که در دانشگاه هاروارد مورد بحث قرار گرفته است، استعمال دخانیات، چه به شکل سیگار چه به شکل قلیان تاثیری بسیار مخرب در سلامت قلب و عروق دارد که این موضوع برای ریه‌های شما نیز خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان یکی از عادت‌های مضر که به بیماری‌های قلبی منجر می‌شود، استعمال دخانیات باعث تغییر در عملکرد سلول‌ها و بافت‌ها و در نتیجه شریان‌های آسیب دیده می‌شود. اگر سیگار می‌کشید، ترک کردن بهترین کاری است که می‌توانید برای سلامتی خود به ویژه برای سلامت قلب و عروق خود انجام دهید.

وزن اضافی را کاهش دهید

طبق مقاله‌ای که توسط کلینیک مایو انجام شده است، اضافه وزن به خصوص با چربی اضافی در شکم، فشار زیادی را بر قلب شما می‌گذارد. وزن اضافی همچنین می‌تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را افزایش دهد در حالی که شما را در معرض خطر دیابت قرار می‌دهد. برای مقابله با این شرایط و بهبود سلامت قلب خود با ورزش منظم و خوردن کالری کمتر وزنتان را کاهش دهید.

به اندازه کافی خوابیدن

کلینیک مایو توصیه می‌کند بزرگسالان هر شب هفت تا نه ساعت خواب داشته باشند. در غیر این صورت، شما در معرض خطر بیشتر دیابت، افسردگی، چاقی، فشار خون بالا و حمله قلبی قرار می‌گیرید.

منبع: سایت انتخاب

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟