Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@15:19:37 GMT

سامانه اس-350 در روسیه عملیاتی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۹۲۶۸

سامانه اس-350 در روسیه عملیاتی شد

وزارت دفاع روسیه از آغاز عملیاتی شدن سامانه پیشرفته «اس -۳۵۰» و شروع روند جایگزینی آن با سامانه «اس -۳۰۰ » در نیروی هوافضای این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، روسیه در نظر دارد که در ارتش خود سامانه جدید اس ۳۵۰ مدل «ویتیاز» (Vityaz) را جایگزین سامانه اس ۳۰۰ مدل «پی‌اس» کند. نخستین سامانه‌ی پیشرفته اس ۳۵۰ به زودی عملیاتی می‌شود و روسیه به زودی این سامانه را با سامانه‌ اس۳۰۰ جایگزین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: روسیه سامانه S-350 را امسال مستقر می کند

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: «در سال ۲۰۱۹ نیروی هوا فضای روسیه اولین سری از جدیدترین سامانه موشکی ضد هوایی اس ۳۵۰ مدل ویتیاز را دریافت کرد و این سامانه تا ژانویه ۲۰۲۰ در ایستگاه دائمی خود مستقر خواهد شد».

طبق اعلام این وزارتخانه، قرار است در سال ۲۰۲۰ چهار سامانه  اس ۴۰۰ و ۶ گردان پدافندی «پنتسیر»  به نیروی هوافضای روسیه تحویل داده شود.

وزارت دفاع روسیه همچنین امروز و در آخرین روز از سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، سامانه‌های اس ۴۰۰ و پنتسیر در سال ۲۰۱۹ به پایگاه‌های نظامی مسکو در «کالینینگراد» و قطب شمال تحویل داده شدند.

سپهبد «ولادیمیر لیپوروف» رئیس آکادمی نظامی دفاع هوافضای روسیه اعلام کرد، درباره طی فاصله زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ ۱۲ گردان سامانه اس ۳۵۰ عملیاتی خواهند شد.

به گفته این مقام نظامی روس، استقرار سامانه‌های اس ۳۵۰ کارآمدی مقابله با موشک‌های کروز را بین دو تا ۲.۵ برابر تقویت خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین اس 350 روسیه سیستم دفاع هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران