Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@18:16:31 GMT

مخالفان دولت سعودی حق خوابیدن هم ندارند! +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۱۹۵۲۹

مخالفان دولت سعودی حق خوابیدن هم ندارند! +فیلم

فرزند «سلمان العوده» روحانی معروف عربستانی که ماههاست بدون محاکمه در زندان به سر می‌برد، از شکنجه و سوءرفتار با پدرش خبر داد.

به گزارش مشرق، «عبدالله العوده» پژوهشگر دانشگاه «جرج تاون» آمریکا و فرزند ارشد «سلمان العوده» روحانی سرشناس و زندانی عربستانی گفت که پدرش تحت شکنجه‌های شدیدی قرار دارد.

او به شبکه بی بی سی عربی گفت که سلمان العوده از اولی‌ترین حقوق خود از جمله حق درمان و حق خوابیدن محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای برای روزهای متوالی نمی‌تواند پلک بر روی هم بگذارد.

بیشتر بخوانید: ریاض شهادت دو جوان شیعه توسط نیروهای امنیتی را تایید کرد +فیلم شهادت دو شیعه عربستانی در حمله نظامیان سعودی

عبدالله العوده افزود: «دست و پاها و چشمان پدرم را بسته و او را داخل زندان انفرادی انداخته‌اند. سپس داخل یک کیسه کوچکی برای او غذا می‌اندازند و او برای باز کردن گره کیسه از دندان‌هایش استفاده می‌کند؛ تا جایی که دندانش مجروح شده است.»

او همچنین گفت که مأموران زندان به هنگام انتقال پدرم، او را داخل خودرو پرت می‌کنند بدون اینکه به سن و جایگاه او توجهی داشته باشند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

 پس از ولی‌عهد شدن بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ و آغاز موج جدید بازداشت‌ها، سلمان العوده نیز در سپتامبر همان سال یعنی سه ماه پس از ولی‌عهدی بن سلمان دستگیر و روانه زندان شد. او متهم به عضویت در گروه اخوان‌المسلمین (که از نظر دولت سعودی، تروریستی است) و مخالفت با محاصره قطر است.

تا کنون چندین بار محاکمه وی به تعویق افتاده و در طول بیش از دو سال گذشته بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برد. شایعاتی بسیاری از احتمال صدور حکم اعدام برای او منتشر شده است.

«عبدالله العوده» پیش از این گفته بود، دلیل اعدام پدرش این است که در برابر پذیرش خواسته‌های ولی‌عهد سعودی مقاومت می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین قطر مشرق امریکا بن سلمان دولت سعودی روحانی بن سلمان آمریکا سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، سکانسی از سوگواری خلیل (حمیدرضا آذرنگ) و سلمان (کاظم نوربخش) در سریال نون خ ۵ ساخته سعید آفاخانی پربازدید شد.

کد خبر 847517 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان