Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@06:24:38 GMT

عمار حکیم خواستار حفظ مراکز دیپلماتیک شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۰۰۹۱

عمار حکیم خواستار حفظ مراکز دیپلماتیک شد

«عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی در عراق، در واکنش به اعتراض مقابل سفارت آمریکا، در بیانیه‌ای ضمن دعوت به خویشتنداری، از دولت خواست به مسئولیت خود در حمایت از مراکز دیپلماتیک عمل و وجهه خود را حفظ کند.

الحکیم در این بیانیه اعلام کرد: «ضمن ابراز غم و اندوه خود از شهادت تعدادی از فرزندان نیروهای مسلح از الحشد الشعبی به دلیل بمباران پایگاه‌های آنها در القائم توسط آمریکا، بر حق اعتراض مسالمت‌آمیز و آزادی بیان تأکید می‌کنیم و از همه طرف‌ها خواستار خویشتنداری و اجتناب از تشدید تنش و کشیده نشدن به آشوب هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه «الفرات نیوز»، این سیاستمدار عراقی همچنین از دولت عراق خواست که به مسئولیت خود در حمایت از مراکز دیپلماتیک حاضر در عراق عمل و از وجهه بین‌المللی خود و دستاوردهایی که در جامعه بین‌الملل به دست آورده و چیزی که امنیت و ثبات کشور را تضمین می‌کند، حمایت کند».

عمار الحکیم پیشتر نیز در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی را محکوم کرده و آن را «نقض آشکار حاکمیت عراق و توافقنامه‌های امنیتی دوجانبه» دانسته و تأکید کرده بود که «نیروهای ائتلاف آمریکایی می‌بیاست از دولت عراق در مأموریت حمایت از عراقی‌ها، پشتیبانی می‌کرد».

سفارت آمریکا در بغداد امروز شاهد تجمع صدها عراقی بود که به حمله هوایی آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در عراق اعتراض داشتند.

این تجمع بعد از مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی برگزار شد. هزاران عراقی امروز در مراسم تشییع که سران و فرماندهان الحشد الشعبی نیز در آن حاضر شدند، شرکت کردند.

مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز  برابر سفارت آمریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

محافظان سفارت آمریکا در بغداد نیز با هدف متفرق کردن معترضان عراقی، اقدام به شلیک گلوله‌های دودزا و آتش‌زا به سوی مردم معترض کردند که در نتیجه آن بیش از ۶۰ تظاهرات کننده عراقی مجروح شدند.

310 310

کد خبر 1337330

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدعمار حکیم عراق امنیت عراق ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟