Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:11:41 GMT

سرانه مطالعه در قم به ۱۵ دقیقه رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۰۱۳۲

سرانه مطالعه در قم به ۱۵ دقیقه رسید

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمارهایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه سرانه مطالعه قم ارائه شده است، تصریح کرد: این استان رتبه نخست مطالعه را در کل کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با عنوان اینکه بالا بودن سرانه مطالعه در قم، وجه امتیازی برای چاپ و نشر محسوب می‌شود، تصریح کرد: سرانه کشور هر ایرانی روزانه ۱۳ دقیقه مطالعه دارد و استان قم با سرانه بالای ۱۵ دقیقه بیشترین میانگین سرانه مطالعه را دارد.

وی با بیان اینکه بالا بودن سرانه مطالعه در قم دلایل گوناگونی دارد، عنوان کرد: وجود حوزه‌های مختلف و کرسی‌های درس و مراکز علمی و دانشگاهی در قم از مهم‌ترین دلایل بالا بودن سرانه مطالعاتی است.

حسینی کاشانی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه کتاب فرصت را برای تازه‌های نشر فراهم می‌کند و با توجه به یارانه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد می‌دهد این نمایشگاه می‌تواند در راستای ترویج کتابخوانی و چاپ و نشر نقش پررنگی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده است که هنگام برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به طور معمول ناشران بیشترین استقبال را برای حضور در قم دارند، گفت: با توجه به اینکه استان قم محل حضور علما و فرهیختگان به حساب می‌آید و سرانه مطالعه در این استان بالاست به طور قطع فروش خوبی را به دنبال دارد.

مشکل محل برگزاری نمایشگاه کتاب در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مهم‌ترین مشکلی که وجود دارد محل برگزاری نمایشگاه است، گفت: علی رغم استقبال مردم با کمبود فضای نمایشگاهی در قم مواجه هستیم.

وی با اشاره به موضوعات و مبانی که مردم در استقبال از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نسبت به آن روی خوش نشان می‌دهند، تصریح کرد: توجه مردم در خرید کتاب‌ها نسبت به رمان و داستان است و پس از آن کتاب‌های دینی و روانشناسی رویکرد مثبتی دارند.

حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به نمایشگاه‌های کتاب دینی توجه ویژه‌ای می‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، حضور ناشران ملی است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قم ظرفیت بالایی را در زمینه کتاب کودک و نوجوان دارد، تأکید شده در این نمایشگاه نیز ناشران بزرگ ملی حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: مهم‌ترین مطالبه‌ای که در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب داریم وجود فضای نمایشگاهی است که به دلیل نبود این فضا به اجبار، نمایشگاه هرسال در یک مکان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ما کمبود زیرساخت داریم ولی سعی شده با همین ظرفیت نمایشگاهی بیشترین بهره را ببریم و امیدواریم این مطالبه در تخصیص فضای نمایشگاهی حل شود.

حسینی کاشانی اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح مرکز نمایشگاهی در ابتدای اتوبان قم تهران بتوانیم از سال آینده شاهد برگزاری این نمایشگاه در یک فضای مناسب باشیم.

کد خبر 4812765

منبع: مهر

کلیدواژه: قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم 9 دی بوشهر ایلام آلودگی هوا قزوین خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز شهرکرد گرگان مشهد استانداری سمنان صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» از انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

«رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

پیش از این و در هفته هنر انقلاب مراسم رونمایی و نمایشنامه خوانی از اثر محمد رضا امیرخانی در حوزه هنری استان یزد با استقبال خوب هنرمندان، مسئولین و عموم مردم برگزار شد.

کد خبر 6091098

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب