Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:03:33 GMT

همخوانی وحید تاج با نوازنده نی دوره‌گرد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۰۶۴۳

همخوانی وحید تاج با نوازنده نی دوره‌گرد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

ملاقات تصادفی وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی، با دوره‌گرد نوازنده نی که شاگرد منوچهر غیوری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید تاج از خوانندگان موسیقی اصیل و سنتی ایرانی و شاگرد استاد شجریان است. او فرزند «علیرضا تاج» از هنرمندان ردیف‌شناس آواز دزفول است و با جوایز بسیاری که در عرصه موسیقی و آواز تاکنون کسب کرده از جایگاه اجتماعی خوبی برخودار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید معین، آنطور که وحید تاج او را معرفی میکند از دوازده سالگی ردیف را نزد استاد منوچهر غیوری از استادان نی که خود شاگرد استاد کسایی بوده، آموخته و نوای نی‌اش گرم و زلال است. اما مجید معین را نه تنها کسی نمی شناسد و جایزه ای به نامش رو دست بالا نرفته است، که حالا به دنبال جای خلوتی در گوشه و کنار خیابان‌ها یا بازار برای نی زدن می گردد. چون اگر صدای سازش به گوش ماموران برسد، نفس دمیده در نی را در هم میپیچند و با فشار دستی نی دست سازش را در هم خرد می کنند!!

این دو روی سکه از دنیای علاقه به موسیقی دردنیای وحید تاج و مجید معین اما دو روز پیش در ملاقاتی تصادفی به هم روبرو شدند. دو روز پیش بود که وحید تاج عکسی از خود و یک دوره گرد نوازنده نی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. او در کپشن این عکس نوشت:

"در بازار میدان نقش جهان اصفهان در حال قدم زدن بودم ، نوای گرم ، زلال با احساس و خوش صدای ِ نی اش مرا به سمت او کشاند، می گفت نمی گذارند ساز بزنم و نی هایم را می گیرند و می شکنند اما این سازها را خودم با لوله های پلاستیکی ِ آب میسازم تا اگر سازهایم را شکستند دوباره یکی دیگر بسازم.

از دوازده سالگی ردیف را نزد استاد منوچهر غیوری گرامی آغاز کرده است بسیار مسلط ، کاربلد ، خوشنواز و استاد است. امیدوارم سعادت داشته باشم روزی در کنسرتهایم کنار ایشان آواز بخوانم.

نام ایشان آقای 《مجید معین》 است. فردا شب یک ویدیو از نوازندگی بسیار زیبای ایشان را به اشتراک خواهم گذاشت."

وحید تاج، چند ساعت پیش به وعده خود عمل کرد و ویدئویی در صفحه خود منتشر کرد که در آن مجید معین در نی پلاستیکی اش می‌دمد و وحید تاج با آوازش صدای نی او را همراهی می‌کند. باید منتظر بود و دید این خواننده سنتی کشورمان این کشف تصادفی را در آینده چگونه همراهی خواهد کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کد خبر 403673

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی سنتی دوره گرد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)

بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان دارای آمارهای غیرقابل قبولی است.

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات، با اشاره به نتایج «پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» گفت: در این پیمایش متاسفانه مشخص شده بود که بی‌اعتمادی در سطح عمومی ۸۱ درصد است، یعنی ۸۱ درصد افراد جامعه نسبت به یکدیگر اعتماد ندارند، این بی‌اعتمادی سبب می‌شود بهره‌وری در جامعه به‌شدت پایین بیاید، انسجام اجتماعی و همبستگی ملی شکل نگیرد درحالی‌که اقتدار ملی در گرو همبستگی است. یکی دیگر از نتایج این پیمایش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها بود، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد جامعه به‌صورت زیاد و خیلی‌ زیاد به رسانه‌ها و از جمله صداوسیما بی‌اعتماد بودند.

معین افزود: همین حدود، یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد به نهادهای حاکمیتی بی‌اعتمادی وجود دارد، البته وضعیت مجلس از دولت بدتر بود. طبق این پژوهش بیشترین اعتماد به پزشکان هست، بعد از کرونا حدود ۲۵ درصد به محبوبیت پزشکان در سطح جهانی افزوده شد و از جمله در ایران. بعد از پزشکان، استادان دانشگاه و معلمان بیشترین اعتماد مردم را جلب کرده‌اند، در پایین این جدول کمترین اعتماد به سیاستمداران است.

 

منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم) چند درصد ایرانیان دچار مشکلات اختلال روان هستند؟/ پاسخ دکتر معین (فیلم)

دیگر خبرها

  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • ورود جمعی از طلاب مدرسه دارالسلام تهران به قزوین
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو