Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شامحمدی با تبیین اینکه در فتنه ها، باطل لباس حق می پوشد و حق و باطل طوری مخلوط می شوند که خواص نیز ممکن است گرفتار شوند، گفت: چراغ مه شکن در فتنه ها بصیرتی است که با تلاش و مجاهدت در طول سال ها حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، حجت الاسلام «اسماعیل شامحمدی» در جمع مردم فریدونشهر  و در مسجد جامع این شهر با تبیین اینکه کسی همانند حضرت علی (ع) فتنه شناس و فتنه کوب در تاریخ نیست، گفت: ایجاد شبهه و غبار از خصوصیت فتنه است که پس از پایان آن شناخته می شود و در طوفان گرد و خاک، تشخیص سخت خواهد شد و نیاز به چراغ مه شکن وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه فریدونشهر به مدل طوفانی بی دولت سازی توسط آمریکا در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: پروژه بی دولت سازی در لبنان و عراق کلید خورد و جنایت ها درآن کشورها صورت گرفت اما این پروژه در ایران اسلامی موفق نشد زیرا پادزهر و حلال آن مشکل در کشور وجود دارد.


وی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا، تاکید کرد: هدف ایجاد فضای بی دولتی و بی قانونی برای انجام دادن به کارهای خود بود که رهبری چشم فتنه را کور کرد.


حجت الاسلام شامحمدی غرق شدن فتنه گر و دیگران در فتنه را از ویژگی های فتنه برشمرد و افزود: هوای نفس، بدعت گذاری ، پیروی از شخص و نه ولایت فقیه و ممزوج شدن حق و باطل با یکدیگر را از ریشه های شکل گیری فتنه ۸۸ بود.


امام جمعه فریدونشهر با یادآوری این کلام امیرالمومنین که اگر حق و باطل عریان نشان داده شود، مردم فریب نخواهند خورد، تبیین کرد: دو طرف در فتنه ۸۸ ادعای انقلاب و امام حسین (ع) و نماز جمعه کردند ولی اگر به جزئیاتی مانند خواندن نمازجمعه با کفش و آتش زدن پرچم امام حسین (ع) دقت می شد، راه روشن بود.


وی با یادآوری اینکه پیامبر اکرم (ص)  با خرافات فاصله  داشت و از آن برای جذب انسان ها به دین بهره نبرد، تاکید کردند: سران فتنه از کسانی که پرچم امام حسین (ع)  آتش زدند و روز عاشورا حرمت شکستند، فاصله نگرفتند و آنها را با هدف جذب نیرو، خداجوی خواندند و در سال ۹۸، نیز بیانیه علیه جمهوری اسلامی صادر کردند.


حجت الاسلام شامحمدی با یادآوری مسائل جنگ جمل و عاشورا که درآن حق و باطل مخلوط شده بود، اظهار کرد: انسان های بزرگ در فتنه ها گرفتار می شوند که نمونه های آن از ابن عباس در صدر اسلام تا سران فتنه ۸۸ و در سال ۹۶ مشاهده می شود.


امام جمعه فریدونشهر  آشوب های اخیر را، آزمایشی برای سینه چاکان انقلاب و ولایت دانست و یادآوری کرد: امام علی (ع) از خلیفه سوم دفاع کرد، پس از حمایت رهبری در مسئله بنزین، بعضی صحنه را گم کردند، از این رو باید به قرآن و احادیث تسلط داشت و پشت ولایت حرکت کرد حتی اگر به ضرر شخص باشد زیرا در فتنه ها ظلمت و نور ادعای حق می کنند و ممکن است تشخیص سخت شود.


وی با بیان اینکه در فتنه ها نیاز به چراغ مه شکن است و بنا بر روایات قتنه های سختی را پیش از ظهور شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: انسان با بصیرت، پشت فتنه را تشخیص می دهد  زیرا فتنه گر از خود اثر برجای می گذارد و بصیرت حاصل مجاهدت و تلاش و عنایت خداوند است.

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد قرآن کریم نهم دی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد حماسه نهم دی ماه فتنه ۹۸ فریدونشهر حماسه نهم دی ماه بصیرت افزایی فتنه 88 امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی، در آیین تجلیل از استادان مدرسان و گروه های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آموزش یکی از ارکان اصلی امنیت داخلی و مولفه مؤثر در روابط بین‌الملل است

وی با عنوان این مطلب که معلمی در تعریف کتابت نمی‌گنجد، افزود: بعید می‌دانم در مجموعه بزرگ‌انتظامی کسی نقش معلمی نداشته باشد. در مجموعه انتظامی چون سازمان انسان محور با انسان ها سر و کار دارد.

سردار رضایی ادامه داد: در مجوعه انتظامی آموزش و تعلیم و تربیت یک مسئله بسیار جدی است تعامل با جامعه نیازمند آموزش در بحث های اخلاقی مدیریتی رفتاری و…، است.

وی گفت: هفت شاخص است که باید همیشه مورد برسی قرار بگیرد که عبارت از اعتقاد، احکام‌، اخلاق، بصیرت، مهارت، تخصص و مدیریت، است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: هر مهارتی فرد داشته باشد اما اعتماد نداشته باشد آسیب پذیر می‌شود. در چارچوب احکام الهی باید کامل اشرافیت داشته باشیم. اخلاق داشتن یکی از ویژگی های مهمی است که نمونه آن حاج قاسم سلیمانی که با اخلاقی که داشتند در دل های مردم جای گرفتند.

سردار رضایی ادامه داد: مورد بعدی بصیرت مجموعه انتظامی است که طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است و بیش از ۳۰ دستگاه در نهی از منکر جامعه نقش دارند؛ امروز افتخار سازمان مقدس انتظامی این است که با بصیرت و اعتقاد در صحنه حاضر شده و فرمان الهی را بر اساس قانون در کشور اجرا می‌کند.

کد خبر 6093890

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند